• Ønskebarn

Rengbågsförsök?

Hej hopfull,
    jag är ny i tråden och ser att vi nyligt gått igenom det som er, en MA, fast någon vecka tidigare. 
    Hoppas det har gått bra för er och att ni snart orkar blicka framåt igen. Vi ska snart räkna ner till ny ÄL och förhoppningsvis ny insemination. Men som sagt måste ju kliniken också tycka att det är ok för en ny behandling. varm kram!

• Ønskebarn

Fröis, jag förstår att du funderar på alla små tecken och reaktioner du får från kroppen. Jag vet att vi var med om brunaflytningar och många andra reaktioner vid första inseminationen med men det var inget som har fel för det. Hoppas det går bra för er, uppdatera gärna! Här väntar vi på att få starta igen men det är några veckor kvar. Klinikerna verkar ha lite olika rutiner efter aborter och här vill de vänta ett par menstruationer.. -All denna väntan!

• Ønskebarn

Gratis käreste, det är ju helt fantastiskt att ni fått plus!

Och så ger det hopp om att vi andra ska få lyckas. Håller tummarna för att det går bra på Vul om en-2veckor.

Får jag fråga vad Pergorime är? Vad för hormoner å så har ni använt?

Vi har hittills varit utan hormoner på våra försök och det har varit skönt. Men samtidigt märker jag att man påverkas av att vara i denna process, så den tidigare helt regelbundna mensen verkar lite mer ostabil och ÄL kommer väldigt olika från månad till månad. Nu har vi en paus då påsken kom ivägen för detta försök.

Lycka till vidare och lycka till ni andra här inne med.

• Ønskebarn

Tack käreste för din förklaring. Nu hoppas vi på att det blir ett maj-försök och så får vi se om det blir en diskussion om ev. hormoner efter det.

Håller tummarna för att graviditeten din går bra hela vägem!!

• Ønskebarn

Hej Tussebus,

Vi hoppas på en insemination till innan sommaren, går privat och har försökt några gånger nu. Vi hade god känsla sist men det hjälpte inte.

Håller tummarna för att det går för bra för er. De dagarna mellan 'försök och test' är så långa..

Lycka till!

• Ønskebarn

[quote=75424717][quote-nick]Tussebus skrev 2015-06-15 18:13:39 följande:[/quote-nick]Hej! Har td på torsdag men alla tester var negativa och efter en smygande start har nu mensen satt fart ordentligt så d blir inget syskon den här gången. Får börja om från början med ivf i höst igen.

Lycka till med insemination nu![/

Det var trist att höra Tussebus. Hoppas ni får en fin sommar och att ni lyckas snart!

Jag undrar om vi eventuellt ska vurdere IVF med, hittills bara gjort inseminationer.

• Ønskebarn

Hej!

Ni som går via landsting i Sverige, vad är det för olika praksisar där? Vi går privat i Norge och betalar därmed ganska stora summor, liknande de lyckan 382 beskriver för syskonförsök. Funderar nu på om vi ska ta upp IVF till diskussion eller fortsätta med inseminationer. Det har gått ett år sedan vi startade behandlingar och trter ju en del på oss (iallafall mig just nu känner jag)

Ge gärna era erfarenheter! Vi har haft 5 inseminationer nu varav 1MA i vecka 9 så vi vet att vi kan bli gravida. Har bara varit i naturlig cyklus men det verkar vara då de vill göra det här.

Lycka till ni som har sommarförsök!

Svar på tråden Rengbågsförsök?