• StillAlive

Rengbågsförsök?

Hej!
    Jag och min käresta har börjat fundera på barn. Vi bor i Norrköping. Några fler som bor i närheten?

Vart kan man hitta vettig information om hur allt går till, från början till slut i Sverige?

Och hur fungerar det egentligen med det juridiska? För oss är det självklart att båda ska vara vårdnadshavare.

• StillAlive

Avokado:
    Tack! Vi tillhör Östergötlandslandsting, bor i Norrköping. Men som ja fatta så är det Linköping som ordnar med sånt :)

• StillAlive

Hej, 
    jag och min sambo går i också i tankarna att påbörja resan mot en liten. Vi är precis i startgroparna, har inte kontaktat US i Linköping ännu. 

Hur snabbt går det egentligen när man bokat in första samtalet till första inseminationen? 

Många frågor som snurrar runt Glad

• StillAlive
    Pocatello skrev 2015-04-30 08:12:04 följande:

Spännande! Det är väl lite olika på olika håll, för oss i Västerbotten tog det två år så jag hoppas för kortare kö för er del! Så mitt råd är att inte vänta så länge med att ställa sig i kö.

Okej. I Sverige, via landstinget, får man välja om donatorn ska bli okänd eller känd för barnet? Hittar ingen info om just detta.
Svar på tråden Rengbågsförsök?