• Lyckan 382

Rengbågsförsök?

Skevis, det låter ju märkligt... Men har du testat med stickor förr och vet att du KAN få utslag då? En kompis till mig får inte utslag på dem där testen och då har man gjort VUL istället (fast efter mycket tjat!!) Vad sade läkaren om när ÄL borde inträffa med tanke på vad man kunde se på VUL? Förstår att du är besviken. Men visst inseminerar de samma dag om man får glad gubbe på en fredag? Hoppas det löser sig!

• Lyckan 382

Skevis: Gud vad kul, lycka till idag!!! Håller tummarna.

Nja, vi har väl inte riktigt börjat baka än. Blivit remitterade från vårt landsting till Uppsala och väntar på att bli kallade dit. Ska på äggledarspolning idag kl 10 (i hemlandstinget alltså), nervöst :S

ÄL-tajmingen ser ut att vara lite dålig den här hösten tyvärr (sambon bortrest i november...jul...) så vi lär väl inte komma igång på riktigt än på ett tag. Men att få ett "godkännande" från Uppsala skulle vara skönt!!

Lycka till ni andra också! Tror också på att ligga kvar efter inseminationen, har tänkt lite på hur det ska funka på ett sjukhus. Har hört att de gärna skickar ut en. Vi tänker insistera på att få stanna ett tag och går inte det har min älskling lovat att bära ut mig till bilen. Haha, det orkar hon nog inte ;)

• Lyckan 382
    Skevis skrev 2012-10-19 11:23:13 följande:

Oj menar såklart att hon kan låna en kärra...vet inte vart jag fick han ifrån Glad
    Har nyss läst en tråd om HEN, kanske snurrar det mer än vanligt idag...HAHAHA

Vad är det för väntetid i Uppsala? Vi fick vänta 3mån.

Jag brukar skriva från min telefon och märkte nu att det mesta av mit förra inlägg inte kom med...där fanns mest versaler och frågetecken kring det här med att du blev sövd Skevis - jag blev livrädd! Men nu är det ju gjort.

Det gjorde rätt ont, men bara i ett par sekunder. Men jag tyckte det hela var så obehagligt att jag höll på att både kräkas och svimma och svettades massor! Doktorn fick hålla upp benen och sänka överkroppen. Men nu är det gjort i alla fall och doktorerna var såååå imponerade av hur fina äggledare jag hade, så det är ju toppen Solig

Ingen väntetid alls egentligen i Uppsala, det handlar mer om tiden det tar för remissen att komma fram, bedömningen av den och pappersarbetet kring att kalla patienter (om de inte ringer instället vilket tydligen händer ibland). För oss har "förarbetet" i hemlandstinget + sommarstänging + prover och besök i hemlandstinget + remissgrejen hållt på sedan i maj. Men egentligen handlar det bara om två månader eftersom kliniken var stängd från juni till slutet på augusti. Nu väntar vi på att bli kallade av Uppsala och det lär ske snart enligt vad de sagt på telefon ;) MEN, vi tror som sagt inte det blir några försök i år i alla fall, men känns ju skönt att "vara där" och kunna köra igång när det är dags :)

Åh, nu är det insemination om 7 minuter för Skevis, tummarna är hållna :)

Vi bör i Södermanland och har inga barn än!
  • Lyckan 382

Infinity - tror inte det är någon fara, på klinik sprutar man ju rakt in i livmodern. Jag har nog hört att man kan känna lite i tjejmagen efter. Har ju tyvärr ingen erfarenhet själv än!

• Lyckan 382

Skevis, det låter ju som jättebra tajming!! Hoppas, hoppas nu!

Ja, då förstår jag. Här går spolningen inte till så. De gick in med en slang genom livmoderhalsen, blåste upp en "ballong" i livmodern och sprutade sedan in kontrastvätska samtidigt som de tittade ned ultraljud. När jag väl hade lugnat ner mig och kvicknat till lite efter att nästan ha svimmat så kunde jag se på UL-monitorn hur vätskan passerade genom äggledarna till äggstockarna. Man kunde även se livmodern mer ordentligt och där såg slemhinnan väldigt fin ut, helt utan knölar och polyper :) Man oroar sig ju alltid för det värsta så det var ju skönt att se!
    Vi väntar fortfarande på kallelse från Uppsala men tror och hoppas på att den kommer mycket snart :) Vi har alltså inte varit hos kurator än utan går dit när vi kommer till Uppsala. SEN är det väl "bara" att baka ;) Nja, fast det var ju det här med tajming av ÄL då, vilket gör att det nog blir i det nya året vi börjar. Men, vilken spännande tid det här är!! :)

• Lyckan 382

Tråkigt rainbow dash :( Hoppas ni får vila upp er ordentligt under semestern och orkar med nya tag efteråt!

• Lyckan 382

Vi har berättat för familj och vänner att vi planerar barn och liksom har påbörjat processen men sagt till de flesta att det är en lång process och att vi inte riktigt är där än. Det betyder ju att alla inte behöver veta exakt när vi gör våra försök för det kan ju bli jobbigt. Men, det är svårt att ljuga helt tycker jag eftersom vi är väldigt öppna med vårt liv och folk därför är bekväma med att fråga en massa om hur det går till osv. Jag tycker ändå att det är skönt att kunna prata med vänner och familj om barnlängtan osv och sen är det ju så spännande och pirrigt att det är svårt att hålla tyst. Men alla funkar ju olika :)

• Lyckan 382

Hej TFTC! Får jag fråga om ni blivit remitterade från ett sjukhus i Uppsala lån eller från ett annat landsting? Vi väntar nämligen på kallelse från Uppsala och vårt hemsjukhus har krånglat massor - remissen "fastnade" där i 5 veckor och nu har vi fått reda på att fast Uppsala fick remissen kom till Uppsala den 11:e oktober så var inte provsvaren med. Jag misstänker att de avvaktar med att kalla oss tills allt har kommit dit, vilket jag HOPPAS blir den här veckan. När vi pratade med dem lät det som om vi skulle få en tid rätt snart och jag vet de som bara väntat 3 veckor så det verkar ju som om det är väldigt olika om ni väntat i flera månader. Vi har alltså tagit alla prov, gjort VUL och spolning på hemsjukhuset redan, gjorde ni också det? Ber om ursäkt för alla frågor... Vi är bara så angelägna om att faktiskt få en tid, även om det är längre fram. Vill bara kunna planera lite :)

Svar på tråden Rengbågsförsök?