Rengbågsförsök?
Anzz: Skönt att det ser bättre ut nu! Läskigt med skrämselbebis...
Anzz: Skönt att det ser bättre ut nu! Läskigt med skrämselbebis...
Grattis Min Mio! Otrolig känsla :)
Vi hade en jättebra upplevelse av kuratorsamtalet på Akademiska i Uppsala. Kuratorn var hur trevlig som helst och vi kände oss inte ett dugg ifrågasatta. Hon mer bad oss att fritt berätta hur vi tänkte och kände gällande vissa frågor, bl.a. om donatorn. Hon förklarade också att hon träffar donatorerna och gör en psykosocial bedömning även av dem. Hon berättade om några av de frågor hon diskuterar med potentiella donatorer, och de är också ganska privata. Vi tycker det känns tryggt. På Ackis får de tag på de flesta donatorer vis blodcentralen och många ser tydligen det hela lite på samma sätt som att donera blod till någon. Jag tycker det är jättebra att vi som får barn via donation i Sverige får genomgå detta - det stimulerar ju även tankar kring vissa saker som kan vara bra att reda ut innan barnet kommer osv. Jag ser det mer så än som ett test. Det jag däremot har större problem med är att sitta på familjerätten och svara på frågor om jag haft samlag med en man vid tiden för befruktningen, trots att vi kommer vara gifta när barnet föds och trots att min fru skrivit på medgivande med diverse lagparagrafer som relaterar till föräldraansvar osv. Detta papper skickas ju tydligen inte till hemkommunen utan verkar hamna i en pärm på sjukhuset...
Hehe, vi frågade samma sak och vår (lite specielle) läkare svarade: "Han finns ju i frysen!" :)
Grattis Regnbågsbebis1! Vad roligt :) Här gick vi in i vecka 30 igår, snart där vi också!
Tack!
AnnaTr: menar du den för de som fått/ska få regnbågsbarn under 2013? I så fall kan du skicka mig ett pm med ditt riktiga namn så jag kan hitta dig på Facebook så tar vi det därifrån. Om du menar den stora gruppen regnbågsfamiljer så är den synlig och man kan be om inträde i gruppen.
Grattis ni som plussat! Längesedan jag var i den här träden.
Snöfrid- får man av ren nyfikenhet fråga om ni bor i Södermanland? Vi bor där och hade också 2 ins +2 IVF. Du behöver förstås inte svara! Men kul med fler regnbågsfamiljer i regionen :)
Japp vi bor i Södermanland vi hade tur, fruns ägglossning kom på exakt rätt dagar två månader i rad, så vi gjorde 2 inseminationer på 2 månader! Sen hann vi med " inför ivf" besöket på en måndag och min frus mens började i slutet av veckan och hon kunde börja med hormonsprutor till den helgen annars kan det ju bli så mycket väntamde då Uppsala har stängt på helgerna.
Åhhh härligt! Grattis till er son! Det känns så otroligt att min fru faktislt är gravid. Kommer kännas mer verkligt efter ultraljudet vi har bott i Flen i ett år ca nu, men bodde faktiskt i eskilstuna innan det En sak som jag är osäker på är hur man räknar veckorna exakt. Min frus senaste mens första dag var 26/10. Vilken vecka är hon i graviditeten då? Vecka 6?