• Lyckan 382

Rengbågsförsök?

Repan skrev 2014-03-05 22:27:15 följande:
    Gud vad de krånglar till allt. Det blir alltså ngt slags tvång att en kvinna bär två ggr i rad.
    Ja, om jag fattat rätt så blir det ju det. Men ändå inte eftersom det ju krasst sett finns andra metoder att bli gravid...
  • Lyckan 382
    Siri2014 skrev 2014-03-06 15:25:40 följande:

Lever alla ni i par där båda vill bära?

Det har nog alltid varit viktigare för mig att få uppleva en graviditet, dock kan min fru tänka sig att bära nästa barn. Vi får se hur vi gör, det lutar åt att vi gör försök med henne som "bärare". Hur är det för er då?
  • Lyckan 382
    Snöfrid skrev 2014-03-07 18:47:57 följande:

Men hur är det i ert landsting? För hos oss får överhuvudtaget inte båda kvinnorna försöka. Oavsett om det finns nåt i frysen eller inte. Detr bara i särskilda fall som man får byta börare. Tex om de skulle märka att min fru inte kan bli gravid. Då kan vi få byta så jag försöker istället. Men inte annars. Då får hon göra alla försök. Och även syskonförsök måste hon göra. Sen om jag vill bära senare får vi inte göra det här. Enda sättet eftersom det är donatorsperma är ivfkliniken i umeå eller åka utomlands.

Men vi tillhör ju samma klinik?! Jag pratade med dem så sent som förra veckan och man får visst byta bärare. Dock är det ett krav att sperma från samma donator finns att tillgå.
  • Lyckan 382
    Bebisfabriken skrev 2014-03-16 07:56:47 följande:

Hej. Jag och min sambo gör syskonförsök på Akademiska. Vi har en son född juli -12 som jag fött och nu ska min sambo förhoppningsvis bli gravid. Vi har gjort 4 inseminationer och den 3e lyckades men slutade i MA i november. Nu ska vi precis påbörja IVF eftersom det visade sig att vi har begränsat antal syskonförsök.

Oj! Vår son blev också till på Akademiska och vi planerar syskon i framtiden. Hade ingen aning om att det är begränsade försök! Det har säkert med tillgången på spermier och donatorer att göra. De vill kanske inte att en familj tar slut på donatorns spermier för då kan ju inga andra familjer göra syskonförsök eftersom man inte får byta donator. Hur som, nervöst! Hoppas IVF funkar för er nu då, håller tummarna.
  • Lyckan 382

Vissa sjukhus verkar behandla alla med hormoner. Vi var på Ackis och där gör man inte så.

• Lyckan 382
    tungmetall skrev 2014-05-19 20:25:59 följande:

Ruvdag 7 idag; extremt trött - skulle kunnat sova för flera timmar sen, men skulle vakna inatt då så det är ingen idé liksom. Hungrig HELA tiden, sugen på räkor och skulle vilja äta det jämt. Mensvärk från och till och förstoppad. Jag undrar om lutinus kan gör att man blir extremt trött? Vet att man kan få som mensvärk och bli förstoppad av den. Har TD 28/5, men vi funderar på att tjuvtesta på lördag 24/5.

Spännande! Vet inget om medicinerna men hoppas att det inte beror på dem ;)
  • Lyckan 382
    Varärstorken skrev 2014-05-19 13:36:18 följande:

Hej!

Nu är jag hemma igen.

Personalen på su var helt fantastiska och tog verkligen hand om mig.

Men tyvärr bet varken bedövningen eller morfinet på mig så jag grät mig igenom äggplocket.

Tyvärr så hade den gynekologen som gjorde vul på mig sett fel. Hon sa att jag hade 10 ägg men de fick ut 20!!!!!!

Så jag är överstimulerad och det finns risk för att jag inte får tillbaka något embryo på onsdag utan att de fryser ner allihop.

Det förklarar ju iaf varför jag mått så dåligt!

Massor av ägg iaf! Hoppas du mår bättre snart, låter otäckt.
  • Lyckan 382
    Avokado skrev 2014-05-16 23:00:29 följande:

Japp, totalfrys blir det. Äggplock blir på tisdag. Jag har hemsk huvudvärk, ser suddigt, yrselattacker och extremt trött. Plus hemskt illamående och ont i magen. Låter väldigt likt dina symptom! Det är nog ingen fara, men inte konstigt att man mår dåligt av alla hormoner. Kramar tillbaka!
    Och du också?! Näää! Nu är det dags för PLUS i tråden.
  • Lyckan 382
    Varärstorken skrev 2014-06-05 14:38:43 följande:

Jag har ju precis plussat!!! Det känns overkligt! Har fått en tid för ultraljud 25 juni. Innan jag får se den lilla så kan jag inte riktigt tro på det...

Men grattis! Så himla roligt :)
  • Lyckan 382
    tungmetall skrev 2014-06-04 17:42:35 följande:

Som min fru Ljusskimmer skrivit så fick vi ju negativt på testdagen. Dagen efter berättar min syster att hon är gravid och att de ej ska behålla. Livet är fruktansvärt orättvist just nu och vi känner båda att vi kanske måste ställa in oss på att vara barnlösa. Nästa vecka ska vi träffa läkaren, så då får vi se vad han säger om chanserna till att jag kan bli gravid. Tror jag håller mig härifrån ett tag, vill förstås att ni andra ska lyckas och bli gravida, men jag behöver paus ifrån detta. Ta hand om er allihop, så hörs vi till hösten! :)

:( Fy så jobbigt för er på alla plan. Hoppas verkligen ni lyckas. Kram
  • Lyckan 382

Lycka till ni som står inför försöken :) Kan berätta att Dr J frågade mig om jag någonsin haft "ett sån't där, ett sån't där, heterosexuellt förhållande"...? Känns ju inte direkt relevant. I övrigt tyckte vi han var trevlig, om än VÄLDIGT speciell. Han gjorde vår första insemination. Hon som gjorde den andra (den som lyckades!) körde nån sorts löpande band- princip. Vi satt i väntrummet och hon ropade in ett par kvinnor som seriöst kom ut efter max 4-5 minuter, sen var det vår tur. Hon pratade fort, inseminerade och tyckte vi kunde gå. Då fejkade jag att jag mådde dåligt och kände mig ur för jag ville ligga kvar i 2 minuter iaf, haha!

• Lyckan 382
    Snöfrid skrev 2014-10-03 06:03:42 följande:

Officiell testdag idag! <3 php4G7iva82875.jpg

Sååååå roligt!! Grattis!
  • Lyckan 382

Hej! Jag undrar om det är någon som gjort försök i Örebro nyligen och vet hur lång kö de har ungefär? Alltså, hur lång tid det tar att få påbörja DI? Stämmer det att de tar emot egenbetalande utomlänspatienter? Även för första barnet? Tack! :)

• Lyckan 382
    Bebisfabriken skrev 2014-12-01 19:41:32 följande:

Hej.

Länge sedan jag var inne.

Vi var på utredningsstart i måndags. Dom tog lite prover. Frun har haft lite strul med sköldkörteln och nu visade sig det värdet vara fel emot vad det ska vara. Så kanske det som spökat? Nästa steg är att konstatera ägglossning med blodprov (är intressant för eventuella framtida inseminationer i Danmark) sen är det inte mycket mer att utreda. Vi får se vad nästa steg blir.

Hur går det för er??

Hoppas ni får ordning på sköldkörteln nu då! Jag hade också problem med det. Åt Levaxin i 6 månader innan graviditeten och under graviditet. Lycka till!
  • Lyckan 382
    Doppiavu skrev 2014-12-03 12:11:28 följande:
    Jag gjorde en insemination i november i Örebro! De har max 3 månaders väntetid på att processen ska börja! Vet inget om utomlänspatienter faktiskt... 
    Tack :)
  • Lyckan 382
    Doppiavu skrev 2014-12-03 12:11:28 följande:
    Jag gjorde en insemination i november i Örebro! De har max 3 månaders väntetid på att processen ska börja! Vet inget om utomlänspatienter faktiskt... 
    Hoppas det tar sig om ni inte fått veta än?! :)
  • Lyckan 382
    Bebisfabriken skrev 2014-12-05 19:45:08 följande:

Är osäker om man får det vid syskonförsök. Men fråga ska vi göra.

Uppsala va? Tyvärr inte.
  • Lyckan 382
    Fröis skrev 2015-01-29 19:49:59 följande:

Hej,

Vi gjorde insemination i förrgår. Jag har känt mig uppblåst och haft brunaktiga flytningar vilket inte känns bra :/ hur har det varit för er? Är detta bara min ägglossning och ett tecken på att det Inte fungerat? Dela gärna med er! Så otroligt spänd och orolig!

Jag tror nog man kan blöda lite vid själva inseminationen faktiskt. Säkert ingen fara! Det är ju brunt sade du? Alltså inte färskt blod. Ägglossning antar jag att du redan haft eftersom ni inseminerar? Jag tror inte flytningarna är tecken på att det misslyckats men inte heller på att det lyckats - ni får vänta och se! Såååå svårt när tiden går så sakta, jag vet! Lycka till, uppdatera gärna :)
  • Lyckan 382
    Käreste skrev 2015-03-25 09:39:58 följande:

Vi är på insemination 4 nu, och jag fick ta pergotime den här månaden för att öka chanserna. När vi var till vul såg de tre fina ägg, och när jag blev inseminerad prickade vi ägglossningen precis! Två hade precis släppt och det tredje var på väg! Tidigare har jag alltid haft ägglossning en bra stund före före inseminationen, trots ägglossningssputor, men inte den här gången! Läkaren vi var hos den här gången, höjde dessutom upp ena ändan av stolen efter inseminationen, så simmarna skulle få lite hjälp åt rätt håll :)

Tror att det var tack vare pergo, bra timing och lyft rumpa som vi idag, bim-2, fick en svagt plus! :D Tror nästan inte att det är sant! Vi provade med två olika test, och båda visade plus!

Vad roligt! Grattis!
  • Lyckan 382
    villblifler skrev 2015-03-15 20:30:25 följande:

Hej! 
    Hoppas att det finns någon där ute som kan hjälpa två förvirrade tjejer att få lite hopp om tillvaron, eller lite koll på läget iaf. 
    Vi gjorde inseminationsförsök tidigare i månaden, och sen har allt bara flutit på som vanligt. Men i torsdags så kom det en väldigt liten blödning, dag 12 efter ÄL och inseminationsförsök. Den var väldigt ljus och mer slämmig än blodig. Sen har det dock fortsatt så, med ungefär samma lilla mängd varje dag från i torsdags till idag. BIM är på tisdag, vi tog gravtest idag för att se om det kunde vara så att vi lyckats, men det var dessvärre negativt. 

Kan en nidblödning vara i flera dagar? I nuläget 4 dagar? 
    "Mensvärk" har funnits där sedan iaf 2 dagar innan blödningen startade. 

Någon som varit med om liknande? 
    Någon som vet om vi ska förvänta oss mens eller om vi bara testat för tidigt? 

Vi känner just nu att hoppet är påväg utför och bara väntar på att mensen ska "komma igång" på riktigt.. Kan ju tillägga att mensen aldrig tidigare har varit på detta sätt. Den har varit 100% regelbunden i över 15 års tid och alltid startat på samma dag varje månad och då kommit igång direkt. Vilket också gör oss ännu mer förvirrade. 

Det är ju så olika, det är ju det man blir tokig på. Jag blödde inget alls under graviditeten men flera av mina kompisar har haft små blödningar och jag har för mig att min syster hade en rätt kraftig. Så för vissa är det ingen fara, för andra ett tecken på att det gått snett. Kan tänka mig att oro osv också kan köra sina knep på kroppen. Hur har det gått för er?
Svar på tråden Rengbågsförsök?