Rengbågsförsök?
Herregud så jag har skrivit mitt första inlägg... Något nyvaken! Hoppas det går att läsa trots konstiga meningar och stavfel!
Herregud så jag har skrivit mitt första inlägg... Något nyvaken! Hoppas det går att läsa trots konstiga meningar och stavfel!
Lycka till Regnbågsbaby! Är det alltså så det ska vara? Att ägget inte ska ha hunnit släppt? Jag tänkte att det inte gör något så länge det fortfarande "lever"... Det här med tajming är något jag oroar mig mycket över.
Syskonförsök: Håller tummarna att ni får en liten till 2013 :) Visst sade ni att ni har en 12:a hemma? Jag har hört att de vill att man väntar tills barnet är 1 år innan man får påbörja syskonförsök. Jag undrar om det blev några diskussioner med sjukhuset angående detta eller om de utan vidare lät er börja? Vi är lååååångt ifrån syskonförsök eftersom vi inte ens gjort första försöket, men man kan ju planera lite ;) Inte för att något hittills har blivit som man planerat!
Syskonförsök: Tack för svaret! Det låter ju bra tycker jag. Vi tillhör också Akademiska - vi är i startgroparna kan man väl säga. Får jag lov att vara ännu mer nyfiken och fråga om ni vet kostnad på Ackis när man är egenbetalande? För det är man ju vid syskonförsök. Om jag kommer ihåg rätt gör väl ni IVF. Vi HOPPAS ju såklart att det funkar på första inseminationen för oss ;) Men det verkar ju inte vara så stor chans för det och det är intressant ändå att höra hur det blir för er, - om ni vill dela med er förstås!
Hoppas Regnbågsbaby!! Vätska ur brösten och ringar runt bröstvårtorna.... Ovanliga PMS-symptom! *håller tummarna allt jag kan*
Ja, lycka till LiveYourDreams!
Vad tråkigt Regnbågsbaby!
TFTC: Jag misstänker att jag vet vem läkaren är som sade så, haha! Låter som ett typiskt citat. Själv blev jag tillfrågad om jag någonsin haft "ett sånt där... ett sånt där... heterosexuellt förhållande" - vi tyckte det var väldigt roligt sagt! Dock vet inte jag heller vad han kan ha menat med icke-livliga äggstockar tyvärr. Det låter ju som att han menar att du inte ägglossar varje månad? Då kan ju IVF vara bra förstås. Bäst att fråga barnmorska på telefon så förklarar de säkert - de brukar vara trevliga tycker jag. Lycka till i slutet på månaden!
TFTC: Japp, det var honom jag pratade om! Vi tycker väldigt bra om honom trots att han är lite speciell. Vi har just gjort vårt andra inseminationsförsök idag, men fick annan läkare den här gången. Nu den lååååånga väntan... Vi har också 2 DI + 2 IVF, men tror inte vi kan byta till 4 DI + 1 IVF som ni kan - annars skulle vi nog fundera på det tror jag. Två försök är ju inte "statistiskt" tillräckligt, om du vet vad jag menar?!
PMS lider jag inte jättemycket av lyckligtvis, däremot har jag en känsla av att jag kommer att bli ett monster när jag blir gravid :p
MinMio: här hemma är vi inte synkade - jag har ÄL när min fästmö har mens och tvärtom, på ett ungefär!