• Lyckan 382

Rengbågsförsök?

Härligt starkt plus! Ja, bäst att vänta tills BIM men vi hade ett rätt svagt plus på BIM och när jag övertygade sambon att vi skulle testa igen två dagar senare för att se att det blivit starkare så var det SVAGARE! Jag blev så himla orolig och ledsen. När jag sedan ringde till sjukhuset och lämnade vårt positiva graviditetsresultat berättade jag det för barnmorskan som bestämt sade åt mig att kasta alla stickor jag hade kvar och inte testa mer! Så det skiljer sig väldigt mycket mellan olika graviditeter. Men så skönt för er att inte behöva tvivla! Stort grattis igen!

• Lyckan 382

LittlePinkStar: en del test har olika känslighet, så vissa visar liiiite tidigare. MEN, eftersom LH-hormonet toppar fort innan det är dags för ägglossning så är det troligtvis bara timmar emellan tills båda visar positivt gissar jag. Jag har t.ex. fått negativt ÄL-test kl 06 på morgonen och positivt kl 10. Tror t.ex. att Testlagrets stickor är lite känsligare än Clearblue, men det spelar som dag ingen roll eftersom ägglossning ändå inträffar snart därefter. Så jag tycker inte du ska tappa hoppet för den sakens skull! Kör på, och lycka till!

• Lyckan 382

Ser inte bilden men vänta tills det tydligt är lika starkt eller starkare. Vårt sjukhus sade åt oss att använda clearblue digital - inga tvivel, antingen glad gubbe eller ej!

• Lyckan 382

Lite suddigt, men det ser negativt ut. Jag vet, CB är dyra men vi blev tillsagda att testa EN GÅNG per dag och inte 200 ;) Då blir det ju inte så dyrt. Vi körde med Testlagrets billiga typ dag 9-12 eller så och sen när vi såg att det började närma sig gick vi över på CB för att vara på den säkra sidan.

• Lyckan 382

Tusenliljor: du får nog ta och lita på vad läkaren säger. Du vet ju att ägglossningen inträffar inom "fönstret" där du har chans att bli gravid. Speciellt när du tagit spruta. Sen finns ju inga garantier för att det tar sig, det är väl ca 20-25% chans (ungefär) vid varje försök även om allt klaffar tidsmässigt. Förstår att du är otålig, men lyssna på vad läkarna säger och bara häng med - du kan ju själv inte påverka detta.

• Lyckan 382

Tusenliljor: Jag vet att det är svårt, men försök att inte analysera allt. Det är så olika för alla. Mig veterligen påverkades inte min temp överhuvudtaget. Det enda sättet att få veta om det lyckats är ju att vänta för att se om mensen kommer alternativt testa. Du är väl på BIM -1 nu? Om det känns påfrestande att inte veta så kan du ju testa redan nu.

• Lyckan 382

Nja....tvivlar på att ännu ett streck kommer upp. Men båda strecken ska ju ha färg i sig. Kan du lägga upp en bild?

Svar på tråden Rengbågsförsök?