Rengbågsförsök?
Hej, finns det någon annan rengbågsfamilj som sitter och väntar på BIM? Jag var till Storken för en vecka sedan och väntar otåligt. Just nu känns det som om det inte tog men har inte gett upp hoppet.
Hej, finns det någon annan rengbågsfamilj som sitter och väntar på BIM? Jag var till Storken för en vecka sedan och väntar otåligt. Just nu känns det som om det inte tog men har inte gett upp hoppet.
Det var en bra idé, sparar hennes rygg lite ;)
Vilken gullig doktor ni har
Oj menar såklart att hon kan låna en kärra...vet inte vart jag fick han ifrån
Har nyss läst en tråd om HEN, kanske snurrar det mer än vanligt idag...HAHAHA
Vad är det för väntetid i Uppsala? Vi fick vänta 3mån.
Hur gamla är alla här inne? vart bor ni och har ni redan barn? Vore kul o veta lite mer :D
Oj menar såklart att hon kan låna en kärra...vet inte vart jag fick han ifrån
Har nyss läst en tråd om HEN, kanske snurrar det mer än vanligt idag...HAHAHA
Vad är det för väntetid i Uppsala? Vi fick vänta 3mån.
Lycka till Skevis, håller tummarna att allt går väl.
Igår gjorde ju jag en insemination vid 12 tiden och sen somna jag i några timmar, men sen när jag vakna och ända tills nu har jag haft ont i tjejmagen :(( är så rädd att vi kanske gjorde fel och sprutade upp för långt? Vad tror ni? Vet ju att grav symtom inte kommer förens efter ngn vecka så de måste va ngt annat.... Är rädd :((
Infinity - tror inte det är någon fara, på klinik sprutar man ju rakt in i livmodern. Jag har nog hört att man kan känna lite i tjejmagen efter. Har ju tyvärr ingen erfarenhet själv än!
Hej hopp hallå i bebis-djungeln å tack för all tummhållning, blev så glad!
Då vare gjort ett tredje försök här i norr.
Äggblåsan hade ännu ej kollapsat så tiden för inseminationen vart perfekt!!
Det kan ju ta upp till 24 timmar för spermierna att träffa ägget och ägget lever ju bara ett dygn så nu väntade dom på ägget där inne.
Kände det obligatoriska (för mig) hugget vid 18 snåret och hade ju glada gubben 17:30 igår, så ÄL blev ca 24h efteråt.
Hoppas hoppas nu att det var ett guldägg denna gång
Infinity:
Jag har alltid känningar efter insemination, första och förra gången var dom värre än idag. Dr sa att det är för att det "kommer in saker i livmodern" som inte brukar vara där. Om du förstår
Jag brukar även ha en lätt blödning, tror tappen är känslig. Sedan har jag spänningar och känningar i 3-5dgr.
Hoppas att det lättat lite för dig och att du kan slappna av.
Förlåt förlåt om jag skrämde dig det var inte meningen.
Tänkte att du nog redan visste hur din spolning skulle gå tillväga!
I vårt landsting söver man inför spolningen (Dom gick in med en kamera genom ett snitt i naveln och sprutade sedan kontrastvätskan genom äggledarna) vet att i andra landsting är det endast lokal bedövning.
Det var alltså en typ av operation jag genomgick.
Alla upplever spolningen olika vad jag läser, vissa har det enkelt och andra inte.
Jag var inte helt ärlig då jag inte ville skrämmas, sövningen och spolningen gick galant.
MEN efteråt hade jag sååååå j-vla ont under nyckelbenet, detta var pga av den gas dom sprutat in i maghålan för att se ngt. Den skulle själv "läka ut" och låg då och tryckte mot mina inre organ. Enkelt uttryckt!
Fördelen med sövning och titthål genom buken är att dom SÅG att äggstockar och ledare såg bra ut i utseende. Dom skulle sett om jag hade missbildning eller knölar osv.
Nackdelen är det lilla lilla ärret under naveln.
Härligt med toppbetyg på äggledarna, då är det väl bara att tuta och baka nu då? haha
Skönt oxå att ni slipper väntetid. Är det Stockholm eller Malmö som har väntetid på 1-1,5år? Tycks ha läst det någonstans...
Har ni träffat kurator?
Vi har iaf inga barn sen tidigare. Jag är 30 och frun 25. Allt annat är hemligt