Rengbågsförsök?
Hej, finns det någon annan rengbågsfamilj som sitter och väntar på BIM? Jag var till Storken för en vecka sedan och väntar otåligt. Just nu känns det som om det inte tog men har inte gett upp hoppet.
Hej, finns det någon annan rengbågsfamilj som sitter och väntar på BIM? Jag var till Storken för en vecka sedan och väntar otåligt. Just nu känns det som om det inte tog men har inte gett upp hoppet.
Nu har jag inseminerats (runt 12 idag) Vart så utmattad av all nervositet så jag sommnade efter :)
Nu håller vi tummarna för ett pluss :D:D
Skevis, det låter ju märkligt... Men har du testat med stickor förr och vet att du KAN få utslag då? En kompis till mig får inte utslag på dem där testen och då har man gjort VUL istället (fast efter mycket tjat!!) Vad sade läkaren om när ÄL borde inträffa med tanke på vad man kunde se på VUL? Förstår att du är besviken. Men visst inseminerar de samma dag om man får glad gubbe på en fredag? Hoppas det löser sig!
Det blev en fortsättning på denna dagen ändå brudar
När jag är som mest deppig eller mens-ont-ig så tar jag alltid en lååång varm dusch och efter negativt test vid 15 så kissade jag på ytterligare en sticka vid 17:30, medans den räknade ner ställde jag mig i duschen....
Kom ju på att jag druckit både te och kaffe innan morgontestet och sedan soppa innan 15-testet, det är ju inte direkt smart då man späder ut testet om man dricker mycket innan.
.....Efter någon minut så uppenbarar sig en GLAD GUBBE i fönstret.
Jag höll på snubbla till av förvåning!! Teststrecket var dessutom superstarkt mot tidigare som även de var starka men inte nog!
Så skrev ett mail till Umeå att vi kommer imorgon Får man glad gubbe efter 16 får man ringa upp på morgonen därefter och sedan insemination på em.
Infiniity: Dom är världsbäst på att förstå i Umeå när man förklarar, en av tjejerna som oftast ringer upp är urgullig på telefonen och önskar alltid lycka till, tror hon heter Katarina. Verkligen rätt tjej på rätt plats!!
Lyckan 382: Jo har testat med stickor i ca 1,5år för att lära mig min kropp, så känner att jag är ganska van nu med clearblue får störst del utslag mellan 14-15 på dagen. Man ska helst kissa bort morgonurinen och sedan vänta ca 4timmar innan test. man ska absolut inte dricka mycket innan för då späder man ut urinet. Sen kan man såklart även plussa på morgon och kväll oxå. Jag får oftast Glad gubbe kl 10 eller 14.
Dr Jenny (IVF Umeå) trodde på glad gubbe idag eller imorgon med tanke på VUL.
Bakar ni oxå bebis?
Skevis: Gud vad kul, lycka till idag!!! Håller tummarna.
Nja, vi har väl inte riktigt börjat baka än. Blivit remitterade från vårt landsting till Uppsala och väntar på att bli kallade dit. Ska på äggledarspolning idag kl 10 (i hemlandstinget alltså), nervöst :S
ÄL-tajmingen ser ut att vara lite dålig den här hösten tyvärr (sambon bortrest i november...jul...) så vi lär väl inte komma igång på riktigt än på ett tag. Men att få ett "godkännande" från Uppsala skulle vara skönt!!
Lycka till ni andra också! Tror också på att ligga kvar efter inseminationen, har tänkt lite på hur det ska funka på ett sjukhus. Har hört att de gärna skickar ut en. Vi tänker insistera på att få stanna ett tag och går inte det har min älskling lovat att bära ut mig till bilen. Haha, det orkar hon nog inte ;)
Testade negativt i morse och humöret är i botten, typiskt PMS-humör. Funderar på att ge upp. Vi har redan två fina flickor och kanske får det räcka. Det kostar så mycket tid, pengar och känslor att försöka och misslyckas. Om två veckor har jag säkert ångrat mig men nu känns det så.