Rengbågsförsök?
Hej, finns det någon annan rengbågsfamilj som sitter och väntar på BIM? Jag var till Storken för en vecka sedan och väntar otåligt. Just nu känns det som om det inte tog men har inte gett upp hoppet.
Hej, finns det någon annan rengbågsfamilj som sitter och väntar på BIM? Jag var till Storken för en vecka sedan och väntar otåligt. Just nu känns det som om det inte tog men har inte gett upp hoppet.
Werty: näpp :) men då förväntar jag mig ett idag då :p
BIM idag och ett negativt test MEN vet ju att det är lika vanligt att plussa långt efter BIM... så ska väl inte ropa F_N än!
Inga tecken på några lingon i skogen iaf Oups! Det där lät som om man inte ansat sig på några år...HAHAHA!!
En fråga om IVF, blir man alltid satt på att ta ngt preparat? Alltså måste man stimulera cykeln innan äggplock osv? Läser om sprutor och nässpray osv. Är det bara innan äggplock för att maximera "skörden"?
Skevis: hahahahah! :D håller tummarna att du bara testat förtidigt :) man kan göra ostimulerad ivf men det e nog väldigt ovanligt. Man kan ha långa protokollet då man först nedregleras med nässpray o sen tar hormoner. Eller korta som bara är sprutor. Det är för att få så många ägg som möjligt, det ökar chansen för graviditet o kanske ha turen att få något till frysen :)
Skevis: man gör ul cd 7 på korta protokollet o då får man sedan en tid för äp, om allt ser bra ut. Vissa får göra en koll till runt cd10 om äggen inte är tillräckligt stora på cd7. Vi räknar tex med att kunna börja spruta runt 15/11 o tror att äp kommer ligga mellan cd 9-14 så det e svårt o veta i förtid.
Okej, vilken planering. Är det alltså efter mens man börjar med sprutorna?
Vi hoppas det blir stora och fina blåsor för er och Werty
Skevis: ja på korta protokollet är det så. Verkade mkt först, men det e ganska logiskt omän mkt att sätta sig in i. Tack för tummarna! De hoppas vi med, när vi väl börjar spruta :)
Biljetter bokade, i morgon bär det av till storken för försök nr 2. Bättre lycka denna gång.. så skönt att det blev nu på helgen i alla fall, jobbigt att mörka på jobbet.
Ni som håller på med ivf, har ni berättat det för er omgivning.
Rainbow dash: stort lycka till! Hoppas det tar sig nu :) när vi gjorde insem visste egentligen bara tvä nära vänner till oss o våra chefer. Nu är vi ganska mycket mer öppna. Min mamma vet tex. Sen är det väl inget ja går runt o babblar om, men eftersom jag får frågan flera gånger i veckan: vill inte ni ha barn/ när ska ni skaffa barn? Så orkar jag inte hållla på o ljuga mer. Folk blir rätt tysta när man svarar: vi har försökt o det har inte gått så bra.