• Rainbow Dash

Rengbågsförsök?

Hej, finns det någon annan rengbågsfamilj som sitter och väntar på BIM? Jag var till Storken för en vecka sedan och väntar otåligt. Just nu känns det som om det inte tog men har inte gett upp hoppet.

• Svar på tråden Rengbågsförsök?
  • hormonhäxan

Vad är storken och vad kostar en ivf?

• Skevis
    Rainbow Dash skrev 2012-10-05 22:19:53 följande:
    Biljetter bokade, i morgon bär det av till storken för försök nr 2. Bättre lycka denna gång.. så skönt att det blev nu på helgen i alla fall, jobbigt att mörka på jobbet.

Ni som håller på med ivf, har ni berättat det för er omgivning.

Hoppas det tar sig för er Glad ska hålla alla tummar vi kan!
    Heja eggobert!!

Här är det mens på intågande och inte en tillstymmelse till Plus Gråter
    Är sååå besviken och ledsen!
    Nya tag blir det även för oss, gissar på ÄL runt 22/10
    Andra försöket BIM 5/10
  • werty

God kväll! Tråkiga nyheter Skevis!! Är planen att köra på med fler försök redan under hösten? Vi har tyvärr inga jättepositiva nyheter att komma med! Stora ägg hade vi på UL i torsdags OCH i fredags, men bara två som var tillräckligt stora. Detta gjorde att vi i samråd med läkaren i Danmark valde att avbryta denna månad och satsa på nästa, om det går att köra igång så tätt. Efter att ha surat på läkarens lågt utskrivna hormondos (nej det är inte hans fel jag vet) och delat en flaska vin, tagit långa hundpromenader och myst hela helgen känns det lite bättre. Nu spolar jag gärna fram tiden några veckor!

• Rainbow Dash

Tråkigt Skevis om det stämmer. Detta var ert första riktiga försök väl? Kör ni på med nästa om ett par veckor i så fall? Det kändes så himla deppigt för mig när mensen kom efter förra försöket att jag bara ville ge upp, men nu är det spännande igen. Hoppas ni inte misströstar.

Werty, hur många ägg vill de plocka på ett försök? Jag som inget kan om sådant tycker inte två låter så lite, hur många är det ultimata?

• werty
    Rainbow Dash skrev 2012-10-07 21:14:57 följande:
    Tråkigt Skevis om det stämmer. Detta var ert första riktiga försök väl? Kör ni på med nästa om ett par veckor i så fall? Det kändes så himla deppigt för mig när mensen kom efter förra försöket att jag bara ville ge upp, men nu är det spännande igen. Hoppas ni inte misströstar. Werty, hur många ägg vill de plocka på ett försök? Jag som inget kan om sådant tycker inte två låter så lite, hur många är det ultimata?

Han ville ha 5-8 ägg att plocka sa han. Det konstiga var att de två gångerna vi gjorde UL visade helt olika storlekar på de lite mindre äggen och de var större första dagen än dagen efter. Borde man vara orolig att de som utför UL gör på ollika sätt eller kan äggen krympa?
  • Skevis
    werty skrev 2012-10-07 18:52:14 följande:
    God kväll! Tråkiga nyheter Skevis!! Är planen att köra på med fler försök redan under hösten? Vi har tyvärr inga jättepositiva nyheter att komma med! Stora ägg hade vi på UL i torsdags OCH i fredags, men bara två som var tillräckligt stora. Detta gjorde att vi i samråd med läkaren i Danmark valde att avbryta denna månad och satsa på nästa, om det går att köra igång så tätt. Efter att ha surat på läkarens lågt utskrivna hormondos (nej det är inte hans fel jag vet) och delat en flaska vin, tagit långa hundpromenader och myst hela helgen känns det lite bättre. Nu spolar jag gärna fram tiden några veckor!

Ja imorse var det ett rött faktum här i norr!
    Besvikelsen känns faktiskt tyngre när man får höra vid insemination att: -Allt ser jättetoppen ut!
    Man tror ju att det "bara ska funka" om alla delar är på plats.
    Man skulle vilja veta VARFÖR det inte funkade!! Skrikandes
    Nåväl, har mailat kliniken idag så att vi kan planera in ett försök i oktobercykeln, tror det bli 22-24 någon gång isf.

Förstår att läkaren vill ha fler ägg, då det ökar chansen. Vad var det för strl på äggen som fanns?
    Hundar underverk i denna väntan, Har ni egen eller är den till låns?Själv har vi 3st underbara vovvar Glad
    Andra försöket BIM 5/10 De sket sig!
  • Skevis
    Rainbow Dash skrev 2012-10-07 21:14:57 följande:
    Tråkigt Skevis om det stämmer. Detta var ert första riktiga försök väl? Kör ni på med nästa om ett par veckor i så fall? Det kändes så himla deppigt för mig när mensen kom efter förra försöket att jag bara ville ge upp, men nu är det spännande igen. Hoppas ni inte misströstar.

Werty, hur många ägg vill de plocka på ett försök? Jag som inget kan om sådant tycker inte två låter så lite, hur många är det ultimata?

Jo man kan kalla det första riktiga då det blev tokigt vid förra. Nu är det som sagt bara att hoppas att kliniken svarar på mitt mail imorgon, får väl ligga på luren annars Skrattande så vi får köra på i oktober.

Misströstar inte alls utan känner mig förväntansfull även i er längtan och väntan, är ju skönt att kunna skriva "som det är" här inne när man är anonym om detta på hemmaplan!

Hur kändes det i lördags? Kändes det som ett bra försök?
    Hur gör ni efter insemination? Får ni ligga kvar en stund?
  • Skevis

Måste bara få berätta en sak 
    Glömde gravtestet framme i söndags och svägerskan såg det Förvånad fick dra en rövarhistoria om att jag genomgår cellprovskoll där dom upptäckt förändring som måste medicineras MEN att jag inte får ta medicin utan ett test som garanterar att jag inte är gravid. Sa att jag inte riktigt vill prata om det förens jag känner mig redo då jag inte vet allt än.... Oskyldig Tror inte hon gick på det men fick henne att lova att inte berätta för familjen iaf  Till saken hör att jag faktisk hade en helt oskyldig (visade det sig) förändring förra sommaren efter cellprov, så jag ljög inte helt  iaf.
    Kände mig så hemsk då hon och bror är dom enda som kommer få veta direkt efter plusset, vi umgås som en liten familj vi 4 eller 5 då dom har en 1 åring själva.

• werty
    Skevis skrev 2012-10-09 00:19:32 följande:
    Måste bara få berätta en sak  Glömde gravtestet framme i söndags och svägerskan såg det  fick dra en rövarhistoria om att jag genomgår cellprovskoll där dom upptäckt förändring som måste medicineras MEN att jag inte får ta medicin utan ett test som garanterar att jag inte är gravid. Sa att jag inte riktigt vill prata om det förens jag känner mig redo då jag inte vet allt än....  Tror inte hon gick på det men fick henne att lova att inte berätta för familjen iaf  Till saken hör att jag faktisk hade en helt oskyldig (visade det sig) förändring förra sommaren efter cellprov, så jag ljög inte helt  iaf. Kände mig så hemsk då hon och bror är dom enda som kommer få veta direkt efter plusset, vi umgås som en liten familj vi 4 eller 5 då dom har en 1 åring själva.

Haha, den var bra! Vad ska man göra?! ;) Äggen var 17-19 mm då vi gjorde ul och resten var upp till 13 mm första dagen och mindre andra dagen...Får ni göra någon koll under tiden fram till insemination? Vi har en golden på halvtid, vad har ni för hundar? Han kommer ifrån en kennel utanför min hemstad i Norrland, vilket såklart känns tryggt!
  • Skevis
    werty skrev 2012-10-09 09:41:19 följande:

Haha, den var bra! Vad ska man göra?! ;) Äggen var 17-19 mm då vi gjorde ul och resten var upp till 13 mm första dagen och mindre andra dagen...Får ni göra någon koll under tiden fram till insemination? Vi har en golden på halvtid, vad har ni för hundar? Han kommer ifrån en kennel utanför min hemstad i Norrland, vilket såklart känns tryggt!

Precis...vad ska man göra Glad Haha

Som jag har läst på så är det de ägg som är större än 10 på CD 11 de dominerande ägget/äggen och dessa ska fortsätta öka och då "trycka tillbaka" tillväxten på de som ej är mycket över 10, dessa ska då krympa tillbaka. Så det är ju normalt att era krympte. isf.

Om man boostar med hormoner så kanske de små blir större än vanligt innan de krymper pga dominerande ägg?? Tänkte på att era "små" var 13. Vilken dag gjorde ni VUL? Kör ni Pergo eller?

Vi gör VUL dag 11 för att se att ett eller fler ägg är på G och att vi mäter slemhinnan.
    Sist fick vi göra ett VUL dag 10 och ett xtra på dag 15, då hade ägget ökat från ca 10 till 17 (ca 1,5mm/dag = normalt) Sedan fick jag glad gubbe på ÄLtest dag 16 och ÄL dag 17. (Man brukar få ÄL på dag 17 med Pergotime stimulering)

Fick tag i Umeå idag och imorgon fm ska Dr Jenny ringa upp så vi kan fundera över denna cykel Skrattande
    Nytt försök planeras i oktober
Svar på tråden Rengbågsförsök?