• Rainbow Dash

Rengbågsförsök?

Hej, finns det någon annan rengbågsfamilj som sitter och väntar på BIM? Jag var till Storken för en vecka sedan och väntar otåligt. Just nu känns det som om det inte tog men har inte gett upp hoppet.

• Svar på tråden Rengbågsförsök?
  • regnbågsbaby

Ja det känns för jävligt! Skulle varit i vecka 8 snart.... 8500 åt helvete.... Känns hopplöst.... Tror inte ja kommer bli gravid vid nästa försök.... :(

• Infiniity
    regnbågsbaby skrev 2012-10-16 17:37:52 följande:
    Ja det känns för jävligt! Skulle varit i vecka 8 snart.... 8500 åt helvete.... Känns hopplöst.... Tror inte ja kommer bli gravid vid nästa försök.... :(

Ååååh va trist :(( Känner med dig! Jag ska hålla tummarna för dig under nästa försök iaf!
  • Skevis
    regnbågsbaby skrev 2012-10-16 17:37:52 följande:

Blir så ledsen när vi läser detta, beklagar verkligen!
    Skickar lite kramar mitt i sorgen {#emotions_dlg.flower}
    Påt igen! Tredje försöket - Oktober
  • Skevis
    Infiniity skrev 2012-10-16 14:57:18 följande:
    Hejsan :)

Jag och min flickvän ska göra en heminsemination nu på fredag eller lördag (det är jag som ska bära barnet)
    Tänkte att jag skulle hoppa in i den här tråfen :)    Min BIM blir den 3/11 och vi hoppas ju såklart på ett pluss! 

Hej på er
    Är det första barnet för er?
    Påt igen! Tredje försöket - Oktober
  • Infiniity
    Skevis skrev 2012-10-16 21:58:48 följande:

Hej på er
    Är det första barnet för er?

Hej hej :)
    Yes det är det, första barnet och första försöket, riktigt nervöst är det

Hur ser situationen ut för er då?   
  • Rainbow Dash

regnbågsbaby, vad tråkigt, jag beklagar verkligen. Jag förstår ifall det inte bara känns deppigt utan även frustrerande och jag blir också sur över "bortkastade" pengar. Det är faktiskt en av de jobbigare aspekterna tycker jag, att man betalar en massa pengar och sen funkar det ej. När jag väl varit gravid och sen fått mina ungar då har jag glömt det och då känns det helt klart värt det men mitt i processen känns de misslyckade försöken även tunga ekonomiskt. Vi har det ej dåligt med pengar men inte heller så bra att -6000-9000 kr/månad inte märks. Det är en stor utgift att bara ta ur ekonomin.

Ni som gör IVF, hur mycket kostar det? Hur klarar ni av utgiften?

• Rainbow Dash
    regnbågsbaby skrev 2012-10-16 16:46:11 följande:
    Hej nu har jag orkat mig tillbaka till tråden efter missfallet.... Min kropp har fått knäppen och jag tror att jag haft två/tre ägglossningar på olika dagar... Och vi får inte inseminera pga missfallet...fatta frustrationen....!? :(
    När får ni börja inseminera igen? Jag tror visst att du kommer att bli gravid igen. Nu har ju din kropp visat att den kan.
  • LiveYourDreams

Rainbowdash: köper ett flexibelt trepack på triangeln. 39000dk. Blir ungefär 460000 svenska. Beror lite på hur danska kronan svänger, sen kostar sperman också. Vi kommer ta ett medlemslån för o täcka kostnaden.

• regnbågsbaby

Om jag läser av kroppen rätt har jag konstant ägglossning vad fan är detta? Vi startar upp vid mensen.... Jag vill inte vänta med insemination när det känns såhär...

Svar på tråden Rengbågsförsök?