• Rainbow Dash

Rengbågsförsök?

Hej, finns det någon annan rengbågsfamilj som sitter och väntar på BIM? Jag var till Storken för en vecka sedan och väntar otåligt. Just nu känns det som om det inte tog men har inte gett upp hoppet.

• Svar på tråden Rengbågsförsök?
  • LiveYourDreams

Annatr: ja så länge du går privat eller i ett annat land får du ju betala. Vul brukar ligga runt tusenlappen. Så länge man bara ska ha pergotime o ovitrelle o har utländskt recept e det inte så dyrt. En femhundring typ. Men när man som vi gör ivf, hade medicinerna landat runt 15000 om vi inte fått dem omskrivna så de går på högkostnadsskyddet.

• AnnaTr
    LiveYourDreams skrev 2012-10-28 12:04:41 följande:
    Annatr: ja så länge du går privat eller i ett annat land får du ju betala. Vul brukar ligga runt tusenlappen. Så länge man bara ska ha pergotime o ovitrelle o har utländskt recept e det inte så dyrt. En femhundring typ. Men när man som vi gör ivf, hade medicinerna landat runt 15000 om vi inte fått dem omskrivna så de går på högkostnadsskyddet.
    Okej. Utländskt recept? Jag får nog svenskt recept isåfall om jag gör VUL i Göteborg... 
    Tur att ni fått dom omskrivna.. Fixade läkaren detta?  
  • LiveYourDreams

Skulle inte räkna med o få svenskt recept om det är en dansk läkare som skrivit ut/ ordinerat det. Är ganska svårt o få hjälp med just det :/ hörde med både carlanderska o nordic i gbg men ingen av dem gjorde det. Så vi har betalat en större summa till en läkare som sköter hela distansstimuleringen, gör alla vul, översätter recept osv för en klumpsumma.

• Infiniity

Rainbow Dash - Tack så jätte mycket :) hoppas ni plussar så fort ni kör igång igen :D

• Skevis
    AnnaTr skrev 2012-10-28 09:33:30 följande:
    Aha, okej. Tack för infon. :D Något sådant har jag nog inte varit med om... Hoppas jag slipper då! Verkligen intressant med sin egna kropp, hur det liksom fungerar och hänger ihop!!! Jaaa... jag är också jäkligt glad att jag blev en snippa. :P Hade vart så tråkigt annars liksom! 
    Det ska bli riktigt intressant att göra VUL. Jag hoppas dom då ser hur tjock slemhinna jag har och hur stora äggblåsor? ANtar att det är det dom ska kolla.. Men hur mäter man progesteronhalten i kroppen? Kanske jag skulle göra ett sådant test...
    Jag känner mig som sagt väldigt okunnig ang allt detta! Tur att denna tråden finns! :)  

7 dagar efter insemination far jag på VC (med remissen som vi fick med oss från kliniken) för ett blodprov, där dom kollar progesteronet. Detta är standardförfarande i Umeå, visar provet för lågt kanske man inte ägglossat.

Dessa prover tas även när man startar upp processen, vi fick ta blodprov för Hiv,Syfilis osv men även LH och progesteron nivåer. Jag hade koll vart jag var i cykeln och kunde då se hur jag låg enligt "riktilinjerna".

Jag hade ex 34 på LH provet och var innan mens och då ska man ligga 10-65 U/L =alltså normalt
    På Progesteronet hade jag 2,3 och en vecka innan mens ska den vara mer än än 12 nmol/L =lågt

Sedan i augusti efter vårat första försök hade jag bara 6,7 på P-provet  så det var nog därför jag fick extra hormoner. Är ganska säker att mina hormoner vandrar en del upp och ner beroende på stress, försöker tagga ner men det är svårt då man inte kan sitta still.

Jag tycker detta är intressant som du kanske hör Skrattande har läst på som bara den, Visste inte så mycket innan.
    Hoppas som sagt att din undersökning går bra och att du oxå har en "hästens säng"där ägget mer än gärna vill bädda ner sig {#emotions_dlg.flower}
    DI försök nr 3 - BIM 3-6/11
  • Skevis
    Infiniity skrev 2012-10-28 00:01:15 följande:
    Skevis - Ja du man kan väll säga som så att jag håller på o bli tokig på ovetandet typ :P
    Jag känner mig massa gravid, molvärk avlöst med kramper i magen då jag bara vill lägga mig ner, trött, hungrig heeeela tiden men får ändå inte plats med mer mat när jag försöker, större lixom spändare bröst, huvudvärk vareviga dag, andfådd vid ansträngning (tillomed så folk kommenterat det) och jag har ju häst och har normalt en bra kondis. Har känt lite i ryggen med och så har jag fått ökade flytningar, kissar mest heeeela tiden och så har jag känt mig lite varmare och uppsvullen typ. Och VAD jag verkligen VERKLIGEN hoppas detta inte är skengrav :/ VI MÅSTE JU PLUSSA!

Ååh lite lagom jobbigt att din kollega e pregg, man vill ju så mkt mer dåå!

När har du tänkt att testa? Jag testade neg i torsdags men då var jag bara på ÄL+7, idag är jag på ÄL+10 (söndag nu) jag tänkte ta nästa test på torsdag ÄL+14 (borde ju ge utslag) )

Har funderat på test fram och tillbaka....Är det bättre att få mensen eller ett minus???
    Att vänta på mensen stressar en på toa..typ:
    -Var det blod på papperet?
    eller
    -Jag vågar inte ta i!! (låter roligt men sant)

men det dära onda i magen vid minus är inte direkt en skön känsla heller.Rynkar på näsan
    Denna månad har vi det avslappnat och jag kollar inte på nå papper efter blod, kommer mensen så kommer den. Så jag tror tidigast att det blir test efter BIM.

Om du kan hålla dig försök att inte testa innan BIM, tror inte stressen är bra. Bättre att inte veta om det blir mens iaf. Då är det ett tidigt MF och om du vet det stressar det vid nästa försök. Förstår du?
    Tänk på alla som plussar när dom slutar försöka, dom slappnar av.
    Vi vill ju att det blir pluss för någon av oss såklart {#emotions_dlg.flower}
  • Skevis
    Rainbow Dash skrev 2012-10-28 11:31:52 följande:
    Åh Skevis och Ifiniity, hoppas ni får plus nu. Här tar vi ju en månads paus så får hålla tummar åt er istället.

Tack, skönt med paus! Funderar på detsamma i december om det inte tagit sig!

Har små stickningar idag och igår ont i svanskotan. Känns oxå lite mer svullen över livm.
  • TFTC
    AnnaTr skrev 2012-10-26 18:20:02 följande:
    Aha, men det var ju ändå inte så lång väntetid! Men vad illa att dom tappade bort eran remiss... Så får det ju inte gå till! Vi har gjort inseminationer i Danmark på Storkkliniken, ostimulerade inseminationer utan vul innan. Har bara kört egna ägglossningsstickor och sedan åkt iväg när dom visat glad gubbe! Men nu inför femte försöket ska jag utredas lite mer innan vi åker igen... Det är det vi väntar på nu! 

Jaaa... det hoppas verkligen jag också.!! Det vore så fint.

Hur många dagar är det sedan din första insemination nu? :)

Vi var och gjorde inseminationen den 22 oktober. Tänker jag rätt då om vi är på ÄL+7 då?
  • TFTC
    Lyckan 382 skrev 2012-10-26 07:17:55 följande:
    Hej TFTC! Får jag fråga om ni blivit remitterade från ett sjukhus i Uppsala lån eller från ett annat landsting? Vi väntar nämligen på kallelse från Uppsala och vårt hemsjukhus har krånglat massor - remissen "fastnade" där i 5 veckor och nu har vi fått reda på att fast Uppsala fick remissen kom till Uppsala den 11:e oktober så var inte provsvaren med. Jag misstänker att de avvaktar med att kalla oss tills allt har kommit dit, vilket jag HOPPAS blir den här veckan. När vi pratade med dem lät det som om vi skulle få en tid rätt snart och jag vet de som bara väntat 3 veckor så det verkar ju som om det är väldigt olika om ni väntat i flera månader. Vi har alltså tagit alla prov, gjort VUL och spolning på hemsjukhuset redan, gjorde ni också det? Ber om ursäkt för alla frågor... Vi är bara så angelägna om att faktiskt få en tid, även om det är längre fram. Vill bara kunna planera lite :)
    Vi blev remitterade från landstinget i Dalarna. Vi gjorde även alla prov, spolning och ett kuratorssamtal (obligatorsikt) hemma innan vi blev remitterade till Uppsala. Hoppas ni har fått en tid nu, eller att ni åtminstone får det inom kort. Det är jobbigt att hela tiden gå o vänta på något. Men jag håller tummarna för er! Glad
  • TFTC
    Lyckan 382 skrev 2012-10-26 07:24:29 följande:
    Lycka till förresten THTC, hoppas det tar sig!! :)

Tack Glad Just nu går dagarna så seeegt och jag väntar med både spänning och  fasa flör BIM. Än så länge kan man ju hoppas och fantisera om en liten i magen...
Svar på tråden Rengbågsförsök?