• Rainbow Dash

Rengbågsförsök?

Hej, finns det någon annan rengbågsfamilj som sitter och väntar på BIM? Jag var till Storken för en vecka sedan och väntar otåligt. Just nu känns det som om det inte tog men har inte gett upp hoppet.

• Svar på tråden Rengbågsförsök?
  • TFTC
    Skevis skrev 2012-10-29 11:05:32 följande:

Tack, skönt med paus! Funderar på detsamma i december om det inte tagit sig!

Har små stickningar idag och igår ont i svanskotan. Känns oxå lite mer svullen över livm.

Idag har jag också ont i svanskotanTungan ute men har mer som mensvärk i magen.
  • AnnaTr
    LiveYourDreams skrev 2012-10-28 13:07:30 följande:
    Skulle inte räkna med o få svenskt recept om det är en dansk läkare som skrivit ut/ ordinerat det. Är ganska svårt o få hjälp med just det :/ hörde med både carlanderska o nordic i gbg men ingen av dem gjorde det. Så vi har betalat en större summa till en läkare som sköter hela distansstimuleringen, gör alla vul, översätter recept osv för en klumpsumma.
    Men jag pratade med den kliniken vi ska till och dom kunde hjälpa till med ägglossningsspruta t ex och det är ju i Sverige... ?? Men shit, det verkar komplicerat minsann. Men gör ni vul i Danmark?? 
  • AnnaTr
    Skevis skrev 2012-10-29 10:50:50 följande:

7 dagar efter insemination far jag på VC (med remissen som vi fick med oss från kliniken) för ett blodprov, där dom kollar progesteronet. Detta är standardförfarande i Umeå, visar provet för lågt kanske man inte ägglossat.

Dessa prover tas även när man startar upp processen, vi fick ta blodprov för Hiv,Syfilis osv men även LH och progesteron nivåer. Jag hade koll vart jag var i cykeln och kunde då se hur jag låg enligt "riktilinjerna".

Jag hade ex 34 på LH provet och var innan mens och då ska man ligga 10-65 U/L =alltså normalt
    På Progesteronet hade jag 2,3 och en vecka innan mens ska den vara mer än än 12 nmol/L =lågt

Sedan i augusti efter vårat första försök hade jag bara 6,7 på P-provet  så det var nog därför jag fick extra hormoner. Är ganska säker att mina hormoner vandrar en del upp och ner beroende på stress, försöker tagga ner men det är svårt då man inte kan sitta still.

Jag tycker detta är intressant som du kanske hör Skrattande har läst på som bara den, Visste inte så mycket innan.
    Hoppas som sagt att din undersökning går bra och att du oxå har en "hästens säng"där ägget mer än gärna vill bädda ner sig {#emotions_dlg.flower}
    Det är bra för mig att du har läst på! Jag har lite svårt för att förstå allt detta men jag lär mig lite allteftersom.. och om jag ska börja med prover och hormoner osv så måste jag ju sätta mig in i det. Men nu blir jag lite orolig att vi inte kommer hitta någon läkare som kan hjälpa oss med alla mediciner.. !! 
    Oh, en hästens säng ja.. hoppas!!! men då borde ju fyra inseminationer gett resultat tycker man... :/  
  • AnnaTr
    TFTC skrev 2012-10-29 18:15:02 följande:

Vi var och gjorde inseminationen den 22 oktober. Tänker jag rätt då om vi är på ÄL+7 då?
    Ja eller ÄL 8 kanske? 
  • LiveYourDreams

Werty: är du här? Hur går det för er?

• werty
    LiveYourDreams skrev 2012-10-30 10:31:41 följande:
    Werty: är du här? Hur går det för er?

Vi är här! Håller på med sprutor igen, ska på UL på torsdag för att se hur det ser ut. Jag är så himla nervös denna gång, vet inte varför men kanske för att jag inte vill avbryta ännu ett försök innan äggplock. Hur går det för er, börjar det närma sig start?
  • LiveYourDreams

Werty: åh så spännande!! Ska hålla tummarna :) är mitt i cykeln, beräknas börja spruta om ungefär 2 veckor :) förstår att ni är nervösa. Höjde de dosen mkt nu?

• Skevis
    werty skrev 2012-10-30 19:19:24 följande:

Vi är här! Håller på med sprutor igen, ska på UL på torsdag för att se hur det ser ut. Jag är så himla nervös denna gång, vet inte varför men kanske för att jag inte vill avbryta ännu ett försök innan äggplock. Hur går det för er, börjar det närma sig start?

Hoppas att nya dosen räckte så det blir bra resultat Skrattande
    Ska skicka positiva vibbar på torsdag i massor {#emotions_dlg.flower}
    DI försök nr 3 - BIM 3-6/11
  • Skevis
    TFTC skrev 2012-10-29 18:21:06 följande:

Idag har jag också ont i svanskotanTungan ute men har mer som mensvärk i magen.

Ett bra tecken Tungan ute
    Är BIM 6/11 eller när var det?

ÄL+11
    Här är molvärken i full gång fortf.
    Brösten lite mindre ömma idag MEN har en hel del nya blodkärl som visat sig på båda boobisar.
    Har haft huvudvärk idag och vart yr både igår och idag på jobbet.
    Men som sagt tusen gånger: -Det kan vara PMS...Rynkar på näsan 
    DI försök nr 3 - BIM 3-6/11
  • werty
    LiveYourDreams skrev 2012-10-30 19:41:43 följande:
    Werty: åh så spännande!! Ska hålla tummarna :) är mitt i cykeln, beräknas börja spruta om ungefär 2 veckor :) förstår att ni är nervösa. Höjde de dosen mkt nu?

Ja det är nervöst minst sagt. Vi fick höjt från 112,5 till 150, första UL visade på lite fler ägg än sist och i mer jämn storlek, runt 9-12 mm, så nu hoppas vi att det finns några större imorgon. Kåre ville ha 5-8 st. Vad skulle ni spruta med? Har för mig att jag såg att vi inte har samma.
Svar på tråden Rengbågsförsök?