• Rainbow Dash

Rengbågsförsök?

Hej, finns det någon annan rengbågsfamilj som sitter och väntar på BIM? Jag var till Storken för en vecka sedan och väntar otåligt. Just nu känns det som om det inte tog men har inte gett upp hoppet.

• Svar på tråden Rengbågsförsök?
  • Skevis

Har inte testat än och är på ÄL+15 idag.
    Inte en tillstymmelse till mens, inget ont eller rosa nånstans!
    Drömmer

DI försök nr 3 - BIM 3-6/11
  • Skevis
    regnbågsbaby skrev 2012-11-03 11:15:01 följande:
    jaha....då är man tillbaka efter det nedriga missfallet då....känns fortfarande förjävligt att det hände....vågar inte tro att det ska kunna ta sig för oss direkt.... :/ cd 5 idag så det blir VUL på torsdag... 
    Kan inte ens börja tänka hur det ska kännas, hoppas att torsdagen ger er positiva svar och att det börjar lätta lite i sorgen{#emotions_dlg.flower}
    DI försök nr 3 - BIM 3-6/11
  • regnbågsbaby

Tack, det hoppas vi med.... Bm har berättat att ägget inte hade kunnat fästa ordentligt och lossnade. Hm...

• Skevis

Godmorgon på er allihop!
    ÄL+17 och ingen mens idag heller Glad
    Men det blev heller inget test då jag fick jobba natt och kommit hem först nu.

Känner inget annat än massa stick och hugg, det känns mer em/kväll än på morgonen.
    Försöker räkna på BIM men det är omöjligt!!
    Eftersom Pergon brukar korta ner cykeln borde BIM varit i helgen, men min vanliga 30dgr cykel säger att BIM är på onsdag!?! Men då förlängs Lutealfasen och den brukar vara densamma 13-14dgr.
    Herregud vad man analyserar Skrattande 

Ska vi göra någon form av lista här i tråden?

Typ:

Skevis   DI 3  1:a barnet    BIM 3-7/11  

DI försök nr 3 - BIM 3-7/11
  • werty

Tack för er support! Nu är vi hemma igen! De plockade ut 13 ägg igår, fler än vi vågat hoppats på då 9 st såg tillräckligt stora ut på senaste UL. Så nu börjar nästa lilla väntan inför uppläggning om vi får något ägg befruktat, detta skulle enligt planerna ske imorgon men de ska prova att odla en extra dag eftersom vi hade så pass många ägg så vi får stå redo imorgon ifall de ringer. Gud vad nervöst allt är, alltid är det något att oroa sig för. Vi håller tummarna för er Skevis! Hur går det för er andra i tråden?

• LiveYourDreams

Werty: wooow! Vilken skörd! Grattis :) hur var processen tyckte ni? Ringer de varje dag nudå o berättar hur det går? Så det e standby för er nu ända till et då? Så spännande!!

• Skevis

Werty:
    Oj så många Skrattande säkert 5 extra för alla tummhållningar härinne Flört
    Skulle ni stanna kvar tills insättning, på hotell, eller hur gör ni?
    Det känns ju som om Guldägget kommer finnas där i högen!!
    Hoppas hoppas!!

DI 3 - BIM 3-7/11
  • Skevis
    regnbågsbaby skrev 2012-11-05 12:29:00 följande:
    Skevis jag tror att ni kommer plussa för jag kände så förra månaden när jag plussade.

Ja tänk om vi fick den lyckan, skulle vara helt otroligt!
    DI 3 - BIM 3-7/11
  • werty
    LiveYourDreams skrev 2012-11-05 16:25:24 följande:
    Werty: wooow! Vilken skörd! Grattis :) hur var processen tyckte ni? Ringer de varje dag nudå o berättar hur det går? Så det e standby för er nu ända till et då? Så spännande!!

Processen var ok. Vi var mer nervösa än vi behövde vara känns det som. De sätter en kanyl innan man blir inkallad till själva plocket och plocket tog Max 15 minuter. Min sambo fick lugnande och sa att det enda som kändes lite var när de satte kanylen och bedövningssprutan. Under plocket fick hon lugnande och sa vid ett tillfälle att hon tyckte att det var skönt, hon var SÅ nöjd! Jag fick följa med på två skärmar bakom läkaren vilket var jätteintressant. Vi fick reda på direkt hur många ägg de fick ut, hänger man med i danskan bra så kan man nog räkna under processen eftersom tjejen som tar emot de tömda blåsorna sa om det var ägg i de eller inte. Efteråt vilade vi i 45 minuter, åt skorpor och drack saft. När bedövning och lugnande gick ur kroppen upplevde min sambo det som ond och ömmande mensvärk. Hon tog panodil på kliniken som tog bort det för några timmar! De ringer inte förrän imorgon, idag har vi inte hört något och allt känns lika nervöst som vanligt :)
Svar på tråden Rengbågsförsök?