• Rainbow Dash

Rengbågsförsök?

Hej, finns det någon annan rengbågsfamilj som sitter och väntar på BIM? Jag var till Storken för en vecka sedan och väntar otåligt. Just nu känns det som om det inte tog men har inte gett upp hoppet.

• Svar på tråden Rengbågsförsök?
  • Lyckan 382

Herregud så jag har skrivit mitt första inlägg... Något nyvaken! Hoppas det går att läsa trots konstiga meningar och stavfel!

• AnnaTr
    TFTC skrev 2012-10-25 21:32:23 följande:
    Vi stod i kö 4 månader från det att remissen kom till akademiska och vårt första besök. Men väntan hade blivit kortare om inte remissen hade blivit "borttappad" i 2-3 veckor på vårat hemsjukhus och att vi blev tvungna att tacka nej till den första tid vi fick. Är ni också i Uppsala. 

Du skriver att ni är på erat 5:e försök nu....är det insemination? Håller tummarna för er!! Hoppas att vi alla kan få vårt efterlängtade Plus i höst Skrattande 

Aha, men det var ju ändå inte så lång väntetid! Men vad illa att dom tappade bort eran remiss... Så får det ju inte gå till! Vi har gjort inseminationer i Danmark på Storkkliniken, ostimulerade inseminationer utan vul innan. Har bara kört egna ägglossningsstickor och sedan åkt iväg när dom visat glad gubbe! Men nu inför femte försöket ska jag utredas lite mer innan vi åker igen... Det är det vi väntar på nu! 

Jaaa... det hoppas verkligen jag också.!! Det vore så fint.

Hur många dagar är det sedan din första insemination nu? :)

• Skevis
    TFTC skrev 2012-10-25 19:01:17 följande:

Jag känner inte av brösten någonting, men däremot har jag ett sjujäkla humör (började igår)Demon. Jag brukar bli en häxa i PMS-tider så jag tänker att det kan vara det (dock tidigare än vad jag är van vid). Samma tid som humöret tog fart blev jag vrålhungrig. Igårkväll - hungrig, i morse - hungrig (brukar aldrig vara hungrig på morgonen) och sedan har det fortsatt så hela dagen.

Jag känner mig helt galen av alla tankar och denna väntan. Det går bara inte att hålla sig från FL och läsa vad alla andra i samma situation skriver och tänker Glad. Sedan håller jag också med dig, Skevis, att PMS och gravsymptom kan vara väldigt lika så man vill ju vara lite försiktig med önskningar och tolkningar.  

Vi hör till Uppsala, ni då? Vi har berättat för några nära vänner och jag även för 2 av mina arbetskamrater. Hade varit svårt att rodda denna procedur utan att berätta för någon i vårt fall. Är ni hemliga med er resa?

Himla komiskt att vi alla är så olika Skrattande mina boobisar håller på att ta kål på mig, har såååå jäkla ont! Började ungefär ÄL+5 så tycker det är tidigt för PMS. Men vad vet man. Är inge hungrig och har normalt humör Oskyldig

Vi hör till IVF Umeå och har valt att inte berätta för någon MEN så fort vi plussar ska bror och svägerskan få veta, vi står varann väldigt nära och vill ha stöd då dom redan fått bebis Solig
    OM vi måste fortsätta med IVF kommer vi berätta redan innan då jag tror det är bra att prata av sig.
    Önskan att sedan ge svärpäronen något som avslöjar i julklapp! Tänk vad kul det skulle va!
    DI försök nr 3 - BIM 3-6/11
  • Skevis
    AnnaTr skrev 2012-10-25 20:59:50 följande:
    Spottings? Mellanblödningar eller är jag helt ute och cyklar? Vad skönt att det verkar hjälpa dig! Jag har ju aldrig gjort ett vul för att kolla äggblåsor och slemhinna så jag vet inte riktigt hur det ska vara. Ska den vara så tjock som möjligt? Hur ofta måste du göra vul innan inseminationen? Jag ska göra ett i slutet på november för första gången. 

Spottings är när man inte har tillräckligt hög progesteronhalt efter ÄL så slemhinnan börjar stötas ut för tidigt, det kan komma varierande mängd bruna flytningar innan mens (ursäkta infon)
    Vissa har jättekraftiga och andra bara lite lite (som jag)
    Mellanblödningar är väl ett annat namn om jag fattat rätt Obestämd

Du kan även få spottings om du stressar mycket, vilket jag gjort då vi renoverar för fullt.
    (Många som får MF har låg P-halt)

Ang VUL-koll så är vi olika, vet att slemhinnan helst ska vara närmare 10 och över vid ÄL.
    Äggblåsorna brukar vara 17-20mm vid ÄL, men kan vara uppemot 30 oxå har jag hört.
    Vi gör alltid VUL dag 11, efter det meddelar läkaren beroende på resultat när jag ska testa med ÄL stickor och sedan ringer jag vid omslag osv.
    Hoppas din undersöknig går bra, jag tycker det är skitintressant att följa min kropp och allt som händer.
    Man är allt bra fantastisk alltså, Tack å lov att jag blev en snippa och inte en snopp Tungan ute
  • Skevis

ÄL+8 idag och brösten är ömma, vaknar på nätterna och måste skifta ställning.
    Förra gången hade jag även då ont men först BIM -2 och detta var då PMS-ont.
    Igår hade jag rejäla stickningar i livm. det molde och högg. Satt i en bil och fick knäppa upp byxorna tom.
    Känns inte alls som before Old lady Red!!
    Imorse var livm. lite lugnare, men nog hade jag känningar allt, framåt em/kvällen satte det igång igen.
    Nu känns det mest som lugnare molvärk.

Pergotimen kan ju korta ner cykeln några dagar, så jag fick ju ÄL dag 12 (brukar ha dag 16-18)
    Så frågan är nu om mensen även den kommer tidigare?
    Lutealfasen ska ju alltid vara densamma (för mig 14-16dgr) så BIM borde ju bli nästa fre-lör-sön trots Pergon?!?

Fick veta på jobbet igår att en kollega är i vecka 12, fick se en gullig liten kula sticka ut bakom tröjan, AVUNDSJUK JAG??? NÄ INTE ALLS!!!! SUCK!

Infiniity hur känns det??

• Infiniity

Skevis - Ja du man kan väll säga som så att jag håller på o bli tokig på ovetandet typ :P
    Jag känner mig massa gravid, molvärk avlöst med kramper i magen då jag bara vill lägga mig ner, trött, hungrig heeeela tiden men får ändå inte plats med mer mat när jag försöker, större lixom spändare bröst, huvudvärk vareviga dag, andfådd vid ansträngning (tillomed så folk kommenterat det) och jag har ju häst och har normalt en bra kondis. Har känt lite i ryggen med och så har jag fått ökade flytningar, kissar mest heeeela tiden och så har jag känt mig lite varmare och uppsvullen typ. Och VAD jag verkligen VERKLIGEN hoppas detta inte är skengrav :/ VI MÅSTE JU PLUSSA!

Ååh lite lagom jobbigt att din kollega e pregg, man vill ju så mkt mer dåå!

När har du tänkt att testa? Jag testade neg i torsdags men då var jag bara på ÄL+7, idag är jag på ÄL+10 (söndag nu) jag tänkte ta nästa test på torsdag ÄL+14 (borde ju ge utslag) )

• AnnaTr
    Skevis skrev 2012-10-27 23:11:54 följande:

Spottings är när man inte har tillräckligt hög progesteronhalt efter ÄL så slemhinnan börjar stötas ut för tidigt, det kan komma varierande mängd bruna flytningar innan mens (ursäkta infon)
    Vissa har jättekraftiga och andra bara lite lite (som jag)
    Mellanblödningar är väl ett annat namn om jag fattat rätt Obestämd

Du kan även få spottings om du stressar mycket, vilket jag gjort då vi renoverar för fullt.
    (Många som får MF har låg P-halt)

Ang VUL-koll så är vi olika, vet att slemhinnan helst ska vara närmare 10 och över vid ÄL.
    Äggblåsorna brukar vara 17-20mm vid ÄL, men kan vara uppemot 30 oxå har jag hört.
    Vi gör alltid VUL dag 11, efter det meddelar läkaren beroende på resultat när jag ska testa med ÄL stickor och sedan ringer jag vid omslag osv.
    Hoppas din undersöknig går bra, jag tycker det är skitintressant att följa min kropp och allt som händer.
    Man är allt bra fantastisk alltså, Tack å lov att jag blev en snippa och inte en snopp Tungan ute
    Aha, okej. Tack för infon. :D Något sådant har jag nog inte varit med om... Hoppas jag slipper då! Verkligen intressant med sin egna kropp, hur det liksom fungerar och hänger ihop!!! Jaaa... jag är också jäkligt glad att jag blev en snippa. :P Hade vart så tråkigt annars liksom! 
    Det ska bli riktigt intressant att göra VUL. Jag hoppas dom då ser hur tjock slemhinna jag har och hur stora äggblåsor? ANtar att det är det dom ska kolla.. Men hur mäter man progesteronhalten i kroppen? Kanske jag skulle göra ett sådant test...
    Jag känner mig som sagt väldigt okunnig ang allt detta! Tur att denna tråden finns! :)  
  • AnnaTr

En sak jag tänkt på.. Vad kostar allt detta för er? FÅr ni betala för ultraljud och hormoner? Vi ska betala 1000 kr för varje VUL.. och hormonerna har jag ingen aning om vad dom kostar men antar att det inte är gratis!!! 

• Rainbow Dash

Åh Skevis och Ifiniity, hoppas ni får plus nu. Här tar vi ju en månads paus så får hålla tummar åt er istället.

Svar på tråden Rengbågsförsök?