• Rainbow Dash

Rengbågsförsök?

Hej, finns det någon annan rengbågsfamilj som sitter och väntar på BIM? Jag var till Storken för en vecka sedan och väntar otåligt. Just nu känns det som om det inte tog men har inte gett upp hoppet.

• Svar på tråden Rengbågsförsök?
  • MinMio
    werty skrev 2012-11-06 22:17:46 följande:

Ja vi blev glada, men det känns som att varje steg man passerar i processen bara gör att man är orolig för nästa ;) Kul att SU ringt er, hur länge har ni stått i kö? Har ni gjort några försök innan? Spännande!

Vi hade stått på dagen ett år och en månad igår när de ringde :) ett fantastiskt samtal som vi väntat ihjäl oss på!
    Vi har gjort tre inseminationer i Danmark innan, utan tillstymmelse till plus trots alla perfekta blodvärden, två ägg och tjock slemhinna.

Men nu jävlar, nu tar vi nya tag! Imorgon ska vi dit på läkarsamtal. Så fort det gick helt plötsligt...
  • Skevis

God middag brudar!
    Gårdagen var dagen "from hell"
    Vaknade med världens förkylning, pöpptät överallt Rynkar på näsan
    Steg upp för att ta progesteron tabletten, tar ju den med en insättningshylsa, när jag drog ut den var det rosa/rött flytning (sorry infon) på hylsan!!!
    Skit-olle.. skit-olle.. skit-olle... tar ett billig-test = Toknegativt Gråter
    Jag har inte inbillat mig symptomen och har tom haft 37,4-37,6 konstant.
    Enda konstiga var att brösten slutade verka innan dag 14.
    Fick iaf bara lite brunaktiga flytningar sedan under dagen, så jag förberedde mig på mens alá jättemycket.
    Tog ingen tablett på kvällen (då brukar mensen sätta igång efter några timmar)
    Men inatt kom det INGENTING !?!
    Tog ett clearblue imorse och anade något, men tror även det är negativt eller spök.

Så nu väntas ny insemination för oss...tror jag!?!

FAN FAN FAN

DI 3 - BIM 3-7/11
  • Skevis
    werty skrev 2012-11-06 17:40:01 följande:

De ringde imorse, 12 ägg hade blivit befruktade så då valde de att vänta till imorgon. Om något klarar sig tills dess får vi nog åka då!

Ni ska veta att det känns så mycket bättre för oss när det går bra för er och alla andra i tråden!
    Känns som en ljuspunkt mitt i all väntan Solig

Är så himla glad att du är släkt med "PelleochLisa" (äggfabrik inorr)

Heja Guld ägget
    DI 3 - BIM 3-7/11
  • AnnaTr
    MinMio skrev 2012-11-07 10:20:44 följande:

Vi hade stått på dagen ett år och en månad igår när de ringde :) ett fantastiskt samtal som vi väntat ihjäl oss på!
    Vi har gjort tre inseminationer i Danmark innan, utan tillstymmelse till plus trots alla perfekta blodvärden, två ägg och tjock slemhinna.

Men nu jävlar, nu tar vi nya tag! Imorgon ska vi dit på läkarsamtal. Så fort det gick helt plötsligt...
    Oj, då gick det ju ganska snabbt att komma fram i kön! Ska ni göra inseminationer eller IVF? :) 
  • AnnaTr
    Skevis skrev 2012-11-07 11:45:36 följande:
    God middag brudar!
    Gårdagen var dagen "from hell"
    Vaknade med världens förkylning, pöpptät överallt Rynkar på näsan
    Steg upp för att ta progesteron tabletten, tar ju den med en insättningshylsa, när jag drog ut den var det rosa/rött flytning (sorry infon) på hylsan!!!
    Skit-olle.. skit-olle.. skit-olle... tar ett billig-test = Toknegativt Gråter
    Jag har inte inbillat mig symptomen och har tom haft 37,4-37,6 konstant.
    Enda konstiga var att brösten slutade verka innan dag 14.
    Fick iaf bara lite brunaktiga flytningar sedan under dagen, så jag förberedde mig på mens alá jättemycket.
    Tog ingen tablett på kvällen (då brukar mensen sätta igång efter några timmar)
    Men inatt kom det INGENTING !?!
    Tog ett clearblue imorse och anade något, men tror även det är negativt eller spök.

Så nu väntas ny insemination för oss...tror jag!?!

FAN FAN FAN
    Åh... fyfan vad jobbigt!! Men jag tror ändå inte att du kan ge upp än??? Förrän mensen verkligen kommit igång... ?? 
  • MinMio
    AnnaTr skrev 2012-11-07 12:51:26 följande:
    Oj, då gick det ju ganska snabbt att komma fram i kön! Ska ni göra inseminationer eller IVF? :) 

Jo fast det var en återbudstid och de hade ringt flera innan som inte hade svarat i telefon just då. Jag hade min på ljudlös men just då satt jag i bilen med telefonen fast på instrumentbrädan. Sån himla tur! Vi vet inte hur de kommer beräkna in våra tidigare inseminationer. Men lite hoppas vi ju på att vi får köra på IVF direkt. Men jag återkommer imorgon efter vi har varit på Sahlgrenska :)
  • LiveYourDreams

Minmio: har hört att de vill att man gör iaf två stimulerade insem innan ivf hos dem. Men hoppas ni får börja ivf köa direkt :) spännande :)

• AnnaTr
    MinMio skrev 2012-11-07 14:04:05 följande:

Jo fast det var en återbudstid och de hade ringt flera innan som inte hade svarat i telefon just då. Jag hade min på ljudlös men just då satt jag i bilen med telefonen fast på instrumentbrädan. Sån himla tur! Vi vet inte hur de kommer beräkna in våra tidigare inseminationer. Men lite hoppas vi ju på att vi får köra på IVF direkt. Men jag återkommer imorgon efter vi har varit på Sahlgrenska :)
    Aha okej.. Verkligen tur! Vad roligt! Spännande!! Men är det så att man har tre insem och tre ivf på SU? Inseminationerna har ni ju ändå inte gjort där... Hoppas det går bra imorgon! 
  • werty
    MinMio skrev 2012-11-07 10:20:44 följande:
    Vi hade stått på dagen ett år och en månad igår när de ringde :) ett fantastiskt samtal som vi väntat ihjäl oss på! Vi har gjort tre inseminationer i Danmark innan, utan tillstymmelse till plus trots alla perfekta blodvärden, två ägg och tjock slemhinna. Men nu jävlar, nu tar vi nya tag! Imorgon ska vi dit på läkarsamtal. Så fort det gick helt plötsligt...

Vad roligt och vad bra att ni fick en bokad tid så snabbt! Lycka till nu!
Svar på tråden Rengbågsförsök?