• MinMio

Rengbågsförsök?

LiveYourDreams skrev 2012-10-24 16:04:15 följande:
    Werty: vi börjar spruta 150ie puregon såfort mensen kommer, blir nog om en sisådär 2-3 veckor :) vi kommer köpa ici sperma via esb. Va inne på iui först men kliniken rekomenderade ici o att det va billigare med var ju glatt :) vad spännande att ni är pågång! Hoppas det ser bättre ut med äggblåsorna denna gång :)

Har ni fortfarande inte kommit fram i kön i Sverige? Jag pratade med SU igår och nu är det tydligen över ett års väntan (vilket jag såklart fattar eftersom vi har väntar i över ett år nu). Man är ju sugen på ett danskt ivf nästan :) lycka till nu!
  • MinMio

Werty: håller massa tummar och önskar er all lycka till i Danmark nu!

• MinMio

Wow! 12 befruktade ägg werty! Grymt ju :) LiveYourDreams: har SU ringt er idag? Idag ringde de oss och vi fick läkartid på torsdag.

• MinMio

Nej det är klart, ni ska väl börja spruta snart? Spännande! Skevis: hur går det?! Nyfiken!

• MinMio
    werty skrev 2012-11-06 22:17:46 följande:

Ja vi blev glada, men det känns som att varje steg man passerar i processen bara gör att man är orolig för nästa ;) Kul att SU ringt er, hur länge har ni stått i kö? Har ni gjort några försök innan? Spännande!

Vi hade stått på dagen ett år och en månad igår när de ringde :) ett fantastiskt samtal som vi väntat ihjäl oss på!
    Vi har gjort tre inseminationer i Danmark innan, utan tillstymmelse till plus trots alla perfekta blodvärden, två ägg och tjock slemhinna.

Men nu jävlar, nu tar vi nya tag! Imorgon ska vi dit på läkarsamtal. Så fort det gick helt plötsligt...
  • MinMio
    AnnaTr skrev 2012-11-07 12:51:26 följande:
    Oj, då gick det ju ganska snabbt att komma fram i kön! Ska ni göra inseminationer eller IVF? :) 

Jo fast det var en återbudstid och de hade ringt flera innan som inte hade svarat i telefon just då. Jag hade min på ljudlös men just då satt jag i bilen med telefonen fast på instrumentbrädan. Sån himla tur! Vi vet inte hur de kommer beräkna in våra tidigare inseminationer. Men lite hoppas vi ju på att vi får köra på IVF direkt. Men jag återkommer imorgon efter vi har varit på Sahlgrenska :)
  • MinMio

NUU...har vi varit på uppstartsamtal på Sahlgrenska. Vi var där i över två timmar och det var hemskt trevligt. De tog våra inseminationer med allvar och vi får starta med IVF direkt. Dock så blir det lite fördröjning på alltihop eftersom det är julstängt vid årsskiftet, plus att vi måste bli "godkända" och ha kuratorsamtal osv. och så ska vi åka till värmen i februari. Så när vi kommer hem igen i början av mars ska vi börja nedregleringen.'

3 IVF-försök får vi på oss, inklusive FET om det blir några embryon till frysen. Så man får ju hoppas på ren och skär tur. Blir man gravid och har frysta embryon kvar, sparar de dessa i 5 år för eventuella syskonförsök som kommer kosta á 11 000 SEK.

De var supertrevliga, överläkaren var dessutom väldigt rolig och delade vår sjuka sarkastiska humor. Vi snöade in på IVF hos kossor, fiskmåsars fortplantning och antroplogi.

Det känns skönt att ha en plan. Och fram tills dess att vi sätter igång kommer jag följa era resor :)

• MinMio
    Skevis skrev 2012-11-08 13:05:24 följande:
    regnbågsbaby:
    Ja jag håller fast hoppet med ett finger tills testet imorgon, Men tror det är helt kört.

Jag har ju oxå normal ÄL bara lågt Progesteron, fattar inte riktigt varför jag måste ta Pergotime.
    Ska ta diskutionen imogon med läkaren, vet att man vissa månader inte ägglossar och då finns det ingen gulkropp som tillverkar prog. därav är det lågt. Detta är jättevanligt och händer alla någon cykel varje år.

Hoppas hoppas att det finns hopp än! Annars är det bara att köra igen. Vilket sjukhus/landsting tillhör ni?

• MinMio
    AnnaTr skrev 2012-11-11 19:38:39 följande:
    En allmän fråga. Vi ska till Gårda, Kvinnokliniken om en vecka. Någon som är från Göteborg eller som vet vilken hållplats man bäst går av på då med spårvagnen? Vi ska dit och göra vul för att se hur det ser ut. NÅgon som varit där? Tacksam för svar... :) 

Jag har inte varit på KK men på ett snnat ärende i samma byggnad. Man går lättast av på Svingeln om jag inte minns fel. Hade kontakt med de för 1,5 årsedan för att vi ville göra äggledarspolning inför DI i Danmark, men utan remiss kostade det 3000kr. Annats har hag bars hört positivt om självs kliniken oså. Att de har bra bemötande mot samkönade par osv. Men ni ska bara göra rutinkontroll eller? Lycka till iaf :)
  • MinMio
    AnnaTr skrev 2012-11-15 19:50:28 följande:
    Tack! :) Blir spännande på måndag. Hur tjock ska slemhinnan vara för att vara "bra" ? 

När i menscykeln är du när du ska dit? Är det inför insemination? Slemhinnan varierar ju men vid ägglossning ska den vara tilltäckligt tjock för att ett befruktat ägg ska kunna fästa. När vi har varit i Danmark och inseminerat så har de tyckt att min slemhinna har varit optimal, mellan 12 och 15 mm.
Svar på tråden Rengbågsförsök?