• MinMio

Hej tjejer! I'm back in the game! Har legat lite lågt ett tag, men följer tråden med spänning och förväntan :) har sprayat med Suprecur först i 17 dagar och nu är jag på sprutdag 10 med Gonal-f. Hoppas på äggplock snart! Angående äggledarspolning så gjorde vi det i Göteborg, på en privat gynmottagning på Södra vägen. Anders Barth heter han och kliniken heter Partus kvinnohälsa tror jag. Där var det inga problem, de ifrågasatte inget och de tog bara 200kr. De hjälpte även till med Pergotime, vul och ägglossningsspruta när vi inseminerade i Danmark. Det gick ju inte vägen för det dock. Men nu tar vi nya ivf-tag.

• MinMio

Anzz - vilka jobbiga år ni har bakom er! Hoppas det ska gå bättre framöver. Jag är dock förvånad över hur dumma de var som återförde embryo i samma cykel efter att kroppen producerat 42 (!!) äggblåsor. Risken för att bli överstimulerad måste ju varit överhängande... Anyway, jag och min fru har gjort tre inseminationer, varav en Pergotimestimulerad, på Gaia i Danmark. I december kom vi fram i kön på Sahlgrenska och beviljades IVF istället. På måndag ska vi på ultraljud för att, förhoppningsvis, bestämma dag för äggplock. Hormonvärderna hade stigit bra idag, men jag känner ingenting i äggstockarna...

• MinMio

Anzz - angående Ivf utomlands så verkar Trianglen i Danmark populärt, jag känner flera som blivit gravida genom ivf där. De verkar seriösa och inte så dyra. Och förresten, räknas era frysförsök som försök? Vi får tre ägguttag på sahlgrenska. Om det blir embryon till frysen blir dom gratis "bonusförsök" liksom...

• MinMio

Vi var på ultraljud på Sahlgrenska i måndags! Hade åtta potentiella äggblåsor då. Tog sista hormoninjektionen på måndags kväll och igår kväll tog jag ovitrellen kl 21. Så imorgon klockan 9:00 är det äggplock! Spännande! Vi börjar bli lite smått nervösa!

• MinMio

Anzz - eller hur! Kul att vi gör allt samtidigt :) är det planerat för er att återföra embryo på lördag också? Vill bara påpeka angående det här med ägglossningsspruta och ökad risk för enäggstvillingar. Låter märkligt. Enäggstvillingar är ju ETT ägg och EN spermie som sedan delar sig i TVÅ likadana embryon. Två spermier kommer inte in i ett ägg. Pergotime ökar ju däremot fler äggblåsor, men det ser man ju på ultraljud. Och då ökar ju risken för tvillingar. Men tvåäggstvillingar. Det låter skumt att Pergotime ökar risken för att ett embryo delar sig i två delar... Men jag har läst nånstans här på Familjeliv (absolut ingen säker källa) att ägglossningsspruta kan göra skalet på ägget tunnare, och därmed lättare för en spermie att penetrera.

• MinMio
    MinMio skrev 2013-03-27 23:52:51 följande:
    Anzz - eller hur! Kul att vi gör allt samtidigt :) är det planerat för er att återföra embryo på lördag också? Vill bara påpeka angående det här med ägglossningsspruta och ökad risk för enäggstvillingar. Låter märkligt. Enäggstvillingar är ju ETT ägg och EN spermie som sedan delar sig i TVÅ likadana embryon. Två spermier kommer inte in i ett ägg. Pergotime ökar ju däremot fler äggblåsor, men det ser man ju på ultraljud. Och då ökar ju risken för tvillingar. Men tvåäggstvillingar. Det låter skumt att Pergotime ökar risken för att ett embryo delar sig i två delar... Men jag har läst nånstans här på Familjeliv (absolut ingen säker källa) att ägglossningsspruta kan göra skalet på ägget tunnare, och därmed lättare för en spermie att penetrera.

Ska vara radbrytning mellan frågan till Anzz och mitt uttalande om tvillingar. Kan tydligen inte göra några mellanslag eller radbrytningar på min telefon... Nån som vet hur man gör?
  • MinMio
    Anzz skrev 2013-03-28 13:49:34 följande:
    Ja visst är det! Gick det bra för dig idag? 
    Jag fick ut 5 ägg i mina 10 blåsor så nu går allt hopp till äggen att de vill gosa ihop sig med spermierna i labbet! Ja om allt vill gå väl så blir det ET för vår del oxå på lördag. Blir det 1 eller 2 embryon för er? Vi ska få 2 igen om det finns 2 vill säga...  
    Det gick bra för oss också. Lite obehagligt var det dock. Men gott med morfin intravenöst hihi ^^ det gjorde faktiskt mer ont än vad jag trodde det skulle göra. Vi fick ut 6 ägg utav de 8 äggblåsorna vi såg i måndags. Nu i efterhand har jag en del smärtor i magen, och dessutom välte jag precis baklänges i en gungstol och slog i huvudet i väggen. Så jag ska vara hemma från jobbet imorgon. 

Vi får bara ett embryo tillbaka på lördag om allt går som det ska. Sahlgrenska sätter bara in ett, om man inte har gått igenom flera ivf och har uppenbara problem med att bli gravid. 

Klockan 13:45 ska vi vara där, och om de inte ringer innan dess ser det bra ut. Om de ringer är det antagligen nåt som är fel. Hoppas hoppas hoppas att de INTE ringer...
  • MinMio

Tusenliljor - visst kör ni på SU också? Är det eran första insemination?

• MinMio

SU = Sahlgrenska universitetssjukhus. Vi fick tillbaka ett embryo idag. Bara ett av alla sex hade delat sig, och inte ens det var av "toppkvalitét". Känns sådär just nu faktiskt. Inte så hoppfullt. De sa tillochmed "inte direkt några superägg i kvalitét". Vi har gråtit lite, men får ju ändå hoppas på vårt halvbraiga embryo... Anzz - hur gick det för er?

Svar på tråden Rengbågsförsök?