• MinMio

Rengbågsförsök?

Syskonförsök skrev 2013-05-15 19:41:17 följande:
    För oss tog det 4 inseminationer sen på första IVFen tog det.  Med syskonförsök är det värre, första embryoet klarade inte upptiningen, gjorde en ny IVF som inte gick, gjorde ett frysförsök som inte gick och nu en ny IVF som vi än så länge inte känner oss så positiva inför. Då sätter de ändå in befruktade ägg, det enda det behöver göra är att fastna. Min tjej är ung och fullt fertil.  

Syskonförsök, hur har det gått efter ÄP? Befruktning och så? Eftersom ni inte känner er så positiva menar jag, ni fick väl ut hej dundrans många ägg? Själv sitter jag på SU och ska just ta ett blodprov för att se om jag är nedreglerad inför sprutorna.
  • MinMio

Woho. Jag är tydligen "mycket väl nedreglerad". Mer än väl. Alltså nu konstaterat i klimakteriet. Sprutstart först på önsdsg pga planeringsmässiga skäl. Men Syskonförsök det var väl ett fantastiskt resultat av ÄP?! Klart det blir syskon nu! Jag känner det på mig!

• MinMio

Ja visst! När man börjar med sprutorna känns det som man sätter igång på riktigt :) förra gången sprayade vi i 17 dagar och denna gång fårvi spraya i 21 dagar innan sprutstart. Så det känns lite drygare nu. Men snart så. Vi fick så få ägg av bra kvalle förra gången så denna gången kör vi liite hårdare stimulering med ICSI; mikroinjektion. Så vi hoppas på bättre lycka denna gång. Har ni gjort korta eller långa protokollet? Vilka mediciner har ni använt?

• MinMio

Tusenliljor: äggplock gjorde lite ont, men fick smärtlindring med Paracetamol, morfin och lokalbedövning med Xyloicain. Men det kändes ju och var lite obehagligt. Men äggledarspolningen var helt klart MYCKET värre.

• MinMio
    LittlePinkStar skrev 2013-05-29 11:41:40 följande:
    Nu har vi varit på VUL. Otroligt nervöst. Var så rädd för att inte få se några hjärtslag. Helt otroligt dock. Vi såg två små liv där inne. Helt oförväntat, det syntes ju bara ett ägg innan inseminationen. Vi är glada men chockade. Detta betyder att jag snart är fyrbarnsmor. Det är många barn... Kram på er!

Wow!! Om det bara var ett ägg som släppte (de kan ju iof ha missat ett) då borde det ju vara enäggstvillingar! Grattis!
  • MinMio

Har slutat vaneröka sen ett och ett halvt år tillbaka men har vid ett tillfälle, efter vårt misslyckade ivf i mars, rökt en helg i Köpenhamn. Dricker måttliga mängder alkohol men ingen nolltolerans. Äter folsyra sen två år tillbaka och D-vitamin på vinterhalvåret. Motionerar regelbundet och är inte överviktig. Dricker ungefär två koppar kaffe om dan, i snitt. Försöker leva som vanligt annars. Tar bara paracetamol efter äglossning/äggplock.

Svar på tråden Rengbågsförsök?