• TFTC

Rengbågsförsök?

Jag hoppar in här i tråden, om det är OK Skrattande

I måndags, den 22/10 gjorde vi vår första DI (det är jag som blev inseminerad). Nu är det bara att vänta och hoppas på att de 2 miljoner spermierna gör sitt jobb så att 1 lyckas...suuuuck...man kan ju inte tänka på annat om dagarna. Och känner efter alldeles för mycket gör man (läs: jag) också. Lite molvärk har jag känt av och till sedan dess. Tycker också att jag har mer flytningar än vanligt men det kan ju vara inbillning. Hur mår ni?   

• TFTC

Jag känner inte av brösten någonting, men däremot har jag ett sjujäkla humör (började igår)Demon. Jag brukar bli en häxa i PMS-tider så jag tänker att det kan vara det (dock tidigare än vad jag är van vid). Samma tid som humöret tog fart blev jag vrålhungrig. Igårkväll - hungrig, i morse - hungrig (brukar aldrig vara hungrig på morgonen) och sedan har det fortsatt så hela dagen.

Jag känner mig helt galen av alla tankar och denna väntan. Det går bara inte att hålla sig från FL och läsa vad alla andra i samma situation skriver och tänker Glad. Sedan håller jag också med dig, Skevis, att PMS och gravsymptom kan vara väldigt lika så man vill ju vara lite försiktig med önskningar och tolkningar.  

Vi hör till Uppsala, ni då? Vi har berättat för några nära vänner och jag även för 2 av mina arbetskamrater. Hade varit svårt att rodda denna procedur utan att berätta för någon i vårt fall. Är ni hemliga med er resa?

• TFTC
    AnnaTr skrev 2012-10-25 21:04:45 följande:
    Ser att ni hör till Uppsala nu. Hur länge fick ni stå i kö innan det var er tur? Jag tycker också att det är svårt att inte berätta för folk om resan. Man måste berätta för några! 

När vi hade gjort vårt tredje försök så var jag nästan helt säker på att det skulle vara ett plus så JA, man ska verkligen vara försiktig med önskningar... Men jag håller tumme för er!!! Såklart =)   
    Vi stod i kö 4 månader från det att remissen kom till akademiska och vårt första besök. Men väntan hade blivit kortare om inte remissen hade blivit "borttappad" i 2-3 veckor på vårat hemsjukhus och att vi blev tvungna att tacka nej till den första tid vi fick. Är ni också i Uppsala. 

Du skriver att ni är på erat 5:e försök nu....är det insemination? Håller tummarna för er!! Hoppas att vi alla kan få vårt efterlängtade Plus i höst Skrattande 

• TFTC
    AnnaTr skrev 2012-10-26 18:20:02 följande:
    Aha, men det var ju ändå inte så lång väntetid! Men vad illa att dom tappade bort eran remiss... Så får det ju inte gå till! Vi har gjort inseminationer i Danmark på Storkkliniken, ostimulerade inseminationer utan vul innan. Har bara kört egna ägglossningsstickor och sedan åkt iväg när dom visat glad gubbe! Men nu inför femte försöket ska jag utredas lite mer innan vi åker igen... Det är det vi väntar på nu! 

Jaaa... det hoppas verkligen jag också.!! Det vore så fint.

Hur många dagar är det sedan din första insemination nu? :)

Vi var och gjorde inseminationen den 22 oktober. Tänker jag rätt då om vi är på ÄL+7 då?
  • TFTC
    Lyckan 382 skrev 2012-10-26 07:17:55 följande:
    Hej TFTC! Får jag fråga om ni blivit remitterade från ett sjukhus i Uppsala lån eller från ett annat landsting? Vi väntar nämligen på kallelse från Uppsala och vårt hemsjukhus har krånglat massor - remissen "fastnade" där i 5 veckor och nu har vi fått reda på att fast Uppsala fick remissen kom till Uppsala den 11:e oktober så var inte provsvaren med. Jag misstänker att de avvaktar med att kalla oss tills allt har kommit dit, vilket jag HOPPAS blir den här veckan. När vi pratade med dem lät det som om vi skulle få en tid rätt snart och jag vet de som bara väntat 3 veckor så det verkar ju som om det är väldigt olika om ni väntat i flera månader. Vi har alltså tagit alla prov, gjort VUL och spolning på hemsjukhuset redan, gjorde ni också det? Ber om ursäkt för alla frågor... Vi är bara så angelägna om att faktiskt få en tid, även om det är längre fram. Vill bara kunna planera lite :)
    Vi blev remitterade från landstinget i Dalarna. Vi gjorde även alla prov, spolning och ett kuratorssamtal (obligatorsikt) hemma innan vi blev remitterade till Uppsala. Hoppas ni har fått en tid nu, eller att ni åtminstone får det inom kort. Det är jobbigt att hela tiden gå o vänta på något. Men jag håller tummarna för er! Glad
  • TFTC
    Lyckan 382 skrev 2012-10-26 07:24:29 följande:
    Lycka till förresten THTC, hoppas det tar sig!! :)

Tack Glad Just nu går dagarna så seeegt och jag väntar med både spänning och  fasa flör BIM. Än så länge kan man ju hoppas och fantisera om en liten i magen...
  • TFTC
    Skevis skrev 2012-10-29 11:05:32 följande:

Tack, skönt med paus! Funderar på detsamma i december om det inte tagit sig!

Har små stickningar idag och igår ont i svanskotan. Känns oxå lite mer svullen över livm.

Idag har jag också ont i svanskotanTungan ute men har mer som mensvärk i magen.
  • TFTC

Regnbågsbaby: Tappa inte hoppet! Jag hade PMS redan 1,5 vecka innan BIM o jag plussade på BIM. Ömmande bröst kom först 2-3 dagar efter BIM. Än är inte hoppet ute, jag håller tummarna för er!

• TFTC

AnnaTr: fy vad tråkigt....ingen tröst, men detsamma hände oss i november (missfall i v 6). Man blir så ledsen för man har ju börjat hoppas. Iaf jag gjorde det. Vi får hoppas att det lyckas nästa gång för oss istället.

• TFTC

AnnaTr: Vi hör till Akademiska i Uppsala. Vi har haft uppehåll nu i december o ska göra nästa försök i slutet av januari. Nu jäklar ska det stanna där inne! ;) Vart har ni er bebisverkstad?

Svar på tråden Rengbågsförsök?