• Anonym (Osäker)

"akta dig för honom!"

Hej,

Jag är en tjej på snart 25 år som har lite beslutsångest just nu.
    Det är så att jag börjat snacka med en kille från en dejtingsida på facebook och telefon som jag verkligen blivit intresserad av. Alltså riktigt intresserad. Han verkar vara min "typ" helt enkelt.

Men sen igår skrev en vän till honom på facebook (tjej) till mig att jag ska akta mig för honom, att han är farlig osv.  Jag frågade vad hon menade och du svarade hon bara "tro mig du vill inte åka till honom! för ditt eget bästa...".

Jag frågade honom om det här och han bara skrattade och sa att det var nåt psykfall som han dejtat förut men glömt att ta bort från facebook. Jag valde att tro på honom.

Till saken hör att han har gjort lite grejer han inte är stolt över tidigare i sitt liv...suttit 6 år i fängelse. Han har inte velat gå in allt förmycket på detalj utan ville bara att jag skulle få veta det och så. Jag sa att det var okej. Tänkte fråga han mer sen.

Nu vill han att jag åker till honom över en helg. Han bor runt 50 mil från mig så jag kommer isåfall ta tåg så han får plocka upp mig på järnvägsstationen där han bor.

Som sagt jag gillar honom verkligen så har egentligen redan bestämt mig för att åka innerst inne men ville ändå höra här vad ni andra har att säga. Råd eller så från tidigare situationer? Tack!!

• Svar på tråden "akta dig för honom!"
  • Anonym (Inna)
    Anonym skrev 2012-08-29 23:08:32 följande:

Nja nu skrev du fel va ??

Skattebrott ger ju HÖGRE straff än tex våldtäkt..  
    Ja? LÄNGRE(högre) straff för skattebrott än våldtäkt...
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-29 23:10:49 följande:
    Har läst TS och några inlägg..

Varför dömer alla människor någon som suttit i fängelse ?

Alla människor kan väl ändra sig ?

Är det inte bara att titta upp vad han är dömd för ??! Så var saken ur vägen.
    Dock skulle väl inte jag åka 50 mil hem till någon.. 

Har en vän som suttit inne för bankrån.   Jag kände honom långt innan han spårade ur    -  och långt efter att han avtjänat straffet.   Att jag försöker få  ts att inte  åka 50 mil för att bo hela helgen hos en man hon aldrig  träffat betyder  INTE  att jag dömer alla som suttit  inne!
  • Anonym
    Anonym (essi) skrev 2012-08-29 23:30:50 följande:

man måste ringa den TR där domen utfärdats. det kan driva en till vansinne emellanåt...
    Men  Ts  presumtiva kavaljer har knappast berättat  om det bara är ett brott som renderat den uppgivna fängelsestraffet,   än mindre vid vilken tingsrätt målet behandlats...
  • Anonym (essi)

Nej eftersom han inte berättat vad han suttit för... Om han bor på en mindre ort kan hon ju testa att ringa närmsta TR - men han kan ju lika gärna ha begått brottet var som helst i Sverige! Jag har själv jagat domar (i tjänsten) och vet av erfarenhet att de inte alltid finns i hemkommunen...

• ELS

Jag hade defenitivt lyssnat på min vän i detta fallet.
    Jag träffade en sån kille, han behandlade mig som skit efter ett tag. Dumpade honom efter otroligt många om och men, och det var det bästa jag har gjort i hela mitt liv.. Ca 1 år senare fick jag reda på att han satt inne för anstiftan till (för?) mord. Så nu är jag otroligt glad över att jag lyssnade på min familj, för dom såg en annan sida av honom medans jag var förblindad av någon knepig sort av kärlek.

Men ifall du redan har bestämmt dig för att åka och träffa honom, så försök hålla fingrarna i styr så det blir "enklare" att lämna honom ifall han är en skum snubbe. Och för din egen skulle så lämna inte ut adress och telefonnummer till honom! 

• Anonym (ek)

Dumt.. riktigt dumt!! Klart att han kan verka snäll)normal över Internet, där alla kan va något de inte är? Håller med ovanstående, du är blind!

• Lilit

Självklart finns det människor som begår grova brott och som bättrar sig. MEN helt seriöst om det här killen hade gjort det borde han för det första berättat vad han gjort och för det andra så borde han aldrig ha bjudit hem dig till sig.

En person som suttit inne i sex år och bättrat sig borde förstå att det är något som skrämmer de flesta människor och därför jobba mycket på att du ska kunna bygga upp din tillit till honom. Dvs ta det långsamt. De första dejterna på ett neutralt ställe över dagen.

• Anonym (psykologisk miss)

jag var gift med en psykopat för flrea år sedann. han var precis som alla förklarat, helt charmug o underbar. när han hade listat ut mig så började psykologiska misshandeln.. jag var 18 år utan riktig errfarenhet och naiv o han sabbade mitt självförtoende totalt. han var hemsk men fick mig att stanna ca ett år tills jag slutade va så himla naiv. trodde alltid på hans ursäkter o h tårar. trodde på att hans ex var psycho o att han ej vvarit otrogen. han drogade mig o våldtog mig analt. i slutet av våry förhållande började haa komma med mer o mer hot att slå mig o han hotade tom att döda mig :S nu flera år senare skriver han fortfarande tull mitt gamla msil ibland o skriver förlåt o han skäms o han vull prata!!! svarar aldrig! hur psychp kan man vara? blur så ledsen när jag öäser allt. önska att jag fåått sånajär råd eller att någon hade hållt mig från honom. känner mig så korkad eftr allt.

• Anonym (psykologisk miss)

förresten ts, ett bra sätt att se om han inte är 100% ig är att säga till honom att du ej kan komma i helgen.. och se hans reaktion. blir han arg eller börjar spela på ditt samvete så att ddu ska må dåligt så visar det starkt att han inte är någon bra. och du kkan säga att du ej har råd (för nåt du måste betala som e viktigare lr nåt) och se hur han reagerar då. om han verkligen gillar dig o vill träffas så får han komma t dig .

• Anonym (Xmisshandlad)
    Anonym (psykologisk miss) skrev 2012-08-30 02:47:23 följande:
    förresten ts, ett bra sätt att se om han inte är 100% ig är att säga till honom att du ej kan komma i helgen.. och se hans reaktion. blir han arg eller börjar spela på ditt samvete så att ddu ska må dåligt så visar det starkt att han inte är någon bra. och du kkan säga att du ej har råd (för nåt du måste betala som e viktigare lr nåt) och se hur han reagerar då. om han verkligen gillar dig o vill träffas så får han komma t dig .
    Tummen upp för detta!

Har själv varit i ett förhållande där jag blev både fysiskt o psykiskt misshandlad.
    Och vill bara säga att jag tycker absolut att ts ska "testa" killen på ovanstående vis förrän hon alls träffar honom.
    Som sagt, vill han nåt ska han komma till dej ist!!!

Kramar till dej ts {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden "akta dig för honom!"