• Anonym (Osäker)

"akta dig för honom!"

Hej,

Jag är en tjej på snart 25 år som har lite beslutsångest just nu.
    Det är så att jag börjat snacka med en kille från en dejtingsida på facebook och telefon som jag verkligen blivit intresserad av. Alltså riktigt intresserad. Han verkar vara min "typ" helt enkelt.

Men sen igår skrev en vän till honom på facebook (tjej) till mig att jag ska akta mig för honom, att han är farlig osv.  Jag frågade vad hon menade och du svarade hon bara "tro mig du vill inte åka till honom! för ditt eget bästa...".

Jag frågade honom om det här och han bara skrattade och sa att det var nåt psykfall som han dejtat förut men glömt att ta bort från facebook. Jag valde att tro på honom.

Till saken hör att han har gjort lite grejer han inte är stolt över tidigare i sitt liv...suttit 6 år i fängelse. Han har inte velat gå in allt förmycket på detalj utan ville bara att jag skulle få veta det och så. Jag sa att det var okej. Tänkte fråga han mer sen.

Nu vill han att jag åker till honom över en helg. Han bor runt 50 mil från mig så jag kommer isåfall ta tåg så han får plocka upp mig på järnvägsstationen där han bor.

Som sagt jag gillar honom verkligen så har egentligen redan bestämt mig för att åka innerst inne men ville ändå höra här vad ni andra har att säga. Råd eller så från tidigare situationer? Tack!!

• Svar på tråden "akta dig för honom!"
  • InfinityPoint
    Anonym skrev 2012-08-30 06:47:25 följande:
    Till alla som skriker och gapar här inne!!! Inte Konstigt att samhället är hårt och kallt när folk inte låter människor det gått snett för få en andra chans.

Så om inte nätdejten får chansen att knulla trådstartaren nästa helg, så beror det på att samhället är hårt och kallt?
    Att säga sanningen i en tid av förljugenhet är en revolutionär handling.
  • Anonym
    Anonym (Osäker) skrev 2012-08-29 20:13:17 följande:
    Har pratat lite mer med honom nu...han vill att jag åker till honom nu på fredag och sover över tills måndag morgon. Jag sa ja men är fortfarande lite osäker. :(

Tror jag ska höra ändå vad det är han suttit inne för innna jag bokar biljetterna.
    Det bodde en man på denna orten som hade begått mord, sen träffade han en och flyttade ca 80 mil bort. Hon ligger död och begraven nu. Även han sa att han hade ändrat sig. Visst tror man själv att man inte är ond.....man har inte den insikten.

Och om nån är snäll och varnar dig, var så snäll och lyssna. Ta kontakt med polisen på orten. De har tystnadsplikt, men säg att du planerar besök hos honom, är det en bra ide? De kan svara ja eller nej.
    Mer än så kan de inte säga.

Jag hade inte rest, men det är pga min livserfarenhet. Att man lär sig att oftast så ändrar sig inte de som mördar.

Däremot om han hade byttat ngn en gång ,den mannen ramlade och slog sig olyckligt. Det var absolut inte meningen, Såna är inga mördare. Eller om jag gör en farlig omkörning och krockar kan jag bli vållande till annans död. Men jag är då ingen mördare. Men den som använder kniv, vapen , sina händer mm mm är inte friska. de saknar spärrar. 
  • Anonym
    InfinityPoint skrev 2012-08-30 07:30:30 följande:
    Så om inte nätdejten får chansen att knulla trådstartaren nästa helg, så beror det på att samhället är hårt och kallt?

Eller så vill personen hitta någon som inte dömer honom för det han gjort utan ser honom som den han är idag.
  • Soolrosen

Hej! Du är inte någon idiot! Lyssna inte på dessa elaka skator här inne! Jag har lite erfarenhet av nätdejting... Åk inte och stanna så länge. Träffas på neutral mark först med mycket folk. Gillar han dig så går han med på detta. Han kan väl åka till dig och ta in på vandrarhem/ hotell? Eller så gör du det. Han kanske har en kompis nära där du bor? Finns många lösningar! :) Dessutom.. 6 år i fängelse är inte något man ska skaka bort.. Det är länge och det är något allvarligt han har gjort. Visst man växer som person med tiden men jag skulle nog kolla upp detta så du vet vem du har att göra med. För några år sedan skulle jag åka till Småland och träffa en super trevlig kille tänkte jag.. När jag skulle kliva på swebus och åka fick jag en konstig känsla.. Svårt att förklara, men jag åkte inte. Han blev såklart sur. Några veckor senare fick jag se honom på efterlyst, då har han dödat en tjej med strypgrepp och dumpat henne i skogen. Hon dog alltså och det kunde varit jag!! Vill inte skrämma dig! Men var försiktig och tänk till en gång eller två. Lycka till kram

• kara84
    Anonym skrev 2012-08-30 07:37:05 följande:

Eller så vill personen hitta någon som inte dömer honom för det han gjort utan ser honom som den han är idag.
    Problemet är ju att TS inte vet vem han är idag. Det är alltid en risk att träffa
    en främmande man. I det här fallet är risken påtaglig, han kan vara farlig.
    TS borde åtminstone ta reda på vad han suttit inne för och han borde vara
    öppen med det.
  • Anonym (xx)
    InfinityPoint skrev 2012-08-29 12:32:48 följande:
    Nä - vem som helst kan inte få ett ryck på fyllan och göra nåt dumt. Det är dom som saknar spärrarna som gör sånt. Spärren kommer inte tillbaka efter ett fängelsestraff.

Väljer du en fängelsekund till partner, så vet du att du har kille som saknade spärrarna en gång, och kan göra det fler gånger.

Nä ok så folk gör inte dumma och onödiga saker när de är påverkade av olika typer av droger, vilken värld lever du i???
  • Anonym (xx)
    Anonym (Misshandlad) skrev 2012-08-29 13:14:13 följande:
    Ni har inte ens varit tillsammans i 1 år...du är fortfarande uppe bland rosa moln. 
    Jag var tillsammans med en kille förut, allt var sååå bra...han var gullig och så snäll.
    När vi hade varit tillsammans i ca 1½ år så började han visa sitt rätta jag.

Kom tillbaka om nåt år och berätta hur gulligullig han är.
    Visst, folk kan ändras...men killar som tar till misshandel när nåt går emot dom...kommer med enorm sannolikhet att göra det igen. 

Har klivit ner från molnen och lever i verkligheten. Är inte naiv eller blåögd på ngt sätt. Är 35 år, varit i ett tidigare förhållande i 17 år, har en dotter som jag aldrig skulle dra in i ngt som inte känns säkert. Bara för att det hände med dig behöver det inte hända för alla.
    Hade din partner gjort detta innan? Annars kom det ju från ingenstans vilket innebär att vem som helst kan bli drabbad närsomhelst.
  • Anonym

Hade aldrig åkt har varit med om samma!!!

• Anonym (xx)
    Anonym (, t.ex. orolig,) skrev 2012-08-29 14:45:52 följande:
    Anonym (xx) skrev 2012-08-29 10:54:32 följande:

Håller med. Det var min första spontana fråga till min pojkvän, det rör väl inte incest eller våldtäkt. Då hade det blivit tvärstopp.

Skönt att höra att det finns folk som har tydliga gränser och inte startar en relation med vem som helst!!
     Så dina killar får varken ha begått incest eller våldtäkt, ojojoj, det är minsann tuffa krav du ställer...
    Äh, skit ner dig. Du vet mkt väl vad jag menar.
  • Anonym (xx)
    Anonym (hmm) skrev 2012-08-29 16:14:27 följande:

sant men hon borde jufå reda om det handlar om ekonomi eller nåt annat. sen nu har du ju tydligen träffat en bra person o hoppas allt forts vara lyckligt, personer kan juförändras absolut. men samtidigt måste jag varna för den killen han är nu ni har bara vart tillsammmans ett år, mkt kan ändras på ett år till, man vet aldrig... 
    Mkt kan hända under ett år visst. Jag kan bli dödssjuk, påkörd av en buss, bortrövad av en främling mm mm. Ni som inte är tillsammans med en fd brottsling, lever ni med den känslan av att ngt kan hända er närsom helst?? Det gör INTE jag.
Svar på tråden "akta dig för honom!"