• Anonym (Osäker)

"akta dig för honom!"

Hej,

Jag är en tjej på snart 25 år som har lite beslutsångest just nu.
    Det är så att jag börjat snacka med en kille från en dejtingsida på facebook och telefon som jag verkligen blivit intresserad av. Alltså riktigt intresserad. Han verkar vara min "typ" helt enkelt.

Men sen igår skrev en vän till honom på facebook (tjej) till mig att jag ska akta mig för honom, att han är farlig osv.  Jag frågade vad hon menade och du svarade hon bara "tro mig du vill inte åka till honom! för ditt eget bästa...".

Jag frågade honom om det här och han bara skrattade och sa att det var nåt psykfall som han dejtat förut men glömt att ta bort från facebook. Jag valde att tro på honom.

Till saken hör att han har gjort lite grejer han inte är stolt över tidigare i sitt liv...suttit 6 år i fängelse. Han har inte velat gå in allt förmycket på detalj utan ville bara att jag skulle få veta det och så. Jag sa att det var okej. Tänkte fråga han mer sen.

Nu vill han att jag åker till honom över en helg. Han bor runt 50 mil från mig så jag kommer isåfall ta tåg så han får plocka upp mig på järnvägsstationen där han bor.

Som sagt jag gillar honom verkligen så har egentligen redan bestämt mig för att åka innerst inne men ville ändå höra här vad ni andra har att säga. Råd eller så från tidigare situationer? Tack!!

• Svar på tråden "akta dig för honom!"
  • Anonym

Han har suttit i fängelse i sex år, det är länge och det är inte köra mot rött ljus direkt han gjort. Han har gjort dumheter förr. Du är varnad för honom. Och du tänker åka ändå. Vad tror du att någon härinne skulle kunna säga som är tydligare än så att du ska låta bli honom och springa allt du kan åt andra hållet?  De tre första sakerna borde vara starka varningssignaler om att det inte är lämpligt umgås med honom.

• Anonym

Beställ domen, det hade jag gjort i alla fall. Och åk inte hem till honom en hel helg innan du känner honom. Känner du att du verkligen vill träffa honom så gör det på ett neutralt ställe som café. Vad gör du om tjejen har rätt och du sitter fast med honom 50 mil från ditt hem? 

• Anonym

Fråga honom varför han satt i fängelse! Försök kolla upp om de stämmer! 6 år är en lång tid! Sen en brud som varnar om honom! Min varnings klocka hade iaf ringt!

• Anonym

Alltså tjejer! Vad tänker vi med när vi blir lite betuttade??? Förlåt ts, men är du inte riktigt klok? Du tänker dejta en kille som har suttit i fängelse i sex år? En kille som du sedan blir varnad för? Vad trodde du att han skulle säga när du frågade om henne? Att han är skitfarlig och våldtar alla tjejer som kommer innanför hans dörr? Tänk lite med det du har mellan öronen.

• Hannah76

Du väljer att lita på en total främling?

Nje jag skulle aldrig åka 50 mil och bo hos någon jag inte känner, som jag blivit varnad för och som har ett förflutet som inte talar för att han är en bra person.

Bättre han kommer till dig om du nu måste träffa honom.

Antar att du känner dig speciell, att han inte kommer skada dig, att du kommer kunna "rädda" honom och göra han hel?

vad är han dömd för?

Prata med tjejen igen.

• splink

Men shit. Klart du inte ska åka. Att du inte förstår det själv?

• Anonym (LYSSNA!)

Visst kan det vara ett psykfall eller svartsjukt ex, men mitt råd till dig är att LYSSNA på henne. 

Två gånger har jag ignorerat ex som varnat mig (just för att de är ex), jag valde att bilda mig en egen uppfattning och tro på killen.

Två gånger har jag blivit våldtagen (av dessa killar), av två killar har jag blivit misshandlad, varav en gång till sjukhus med hjärnskakning och invärtes skador runt halsen  (stryptag). Jag har två stora ärr i ansiktet - men de är ingenting mot de psykiska.     (hur kan man vara så dum och gå på det inte bara en gång, utan två). 

Jag har själv varnat tjejer - och nästan ingen tror mig. Men några månader senare blir jag kontaktad och får då höra vilken idiot killen är, att de borde lyssnat etc etc....    

En av killarna var jag med i ett halvår och var övertygad om att han aldrig skulle göra illa mig, det var han som slog mig till sjukhus.  

Svar på tråden "akta dig för honom!"