• Anonym (Osäker)

"akta dig för honom!"

Hej,

Jag är en tjej på snart 25 år som har lite beslutsångest just nu.
    Det är så att jag börjat snacka med en kille från en dejtingsida på facebook och telefon som jag verkligen blivit intresserad av. Alltså riktigt intresserad. Han verkar vara min "typ" helt enkelt.

Men sen igår skrev en vän till honom på facebook (tjej) till mig att jag ska akta mig för honom, att han är farlig osv.  Jag frågade vad hon menade och du svarade hon bara "tro mig du vill inte åka till honom! för ditt eget bästa...".

Jag frågade honom om det här och han bara skrattade och sa att det var nåt psykfall som han dejtat förut men glömt att ta bort från facebook. Jag valde att tro på honom.

Till saken hör att han har gjort lite grejer han inte är stolt över tidigare i sitt liv...suttit 6 år i fängelse. Han har inte velat gå in allt förmycket på detalj utan ville bara att jag skulle få veta det och så. Jag sa att det var okej. Tänkte fråga han mer sen.

Nu vill han att jag åker till honom över en helg. Han bor runt 50 mil från mig så jag kommer isåfall ta tåg så han får plocka upp mig på järnvägsstationen där han bor.

Som sagt jag gillar honom verkligen så har egentligen redan bestämt mig för att åka innerst inne men ville ändå höra här vad ni andra har att säga. Råd eller så från tidigare situationer? Tack!!

• Svar på tråden "akta dig för honom!"
  • Exoplanet
    Baginbox skrev 2012-08-29 22:31:05 följande:
    Nån mer än jag som ser ts sitta och fnissa sig kissnödig över denna tråden?
    Jag hoppas innerligt att det är så.
  • Ant3
    Anonym skrev 2012-08-29 22:21:38 följande:
    Eh, är det inte värre att folk tror att man suttit för mord eller våldtäkt?
    Vill folk spekulera får de väl göra det. Det är jävligt drygt att behöva stå till svars gång på gång för folk när man redan avtjänat sitt straff.
  • InfinityPoint
    Baginbox skrev 2012-08-29 22:31:05 följande:
    Nån mer än jag som ser ts sitta och fnissa sig kissnödig över denna tråden?

Det var för inte så länge sedan en tråd skriven av en tjej som ville förklara varför hon var tillsammans med en tuff MC-kille. Hon gillade att han var hård och kunde försvara henne med våld om det behövdes. Han levde tydligen på att driva in skulder. Hon kunde inte heller förstå att nåt var fel, och kunde inte tänka sig att vara tillsammans med en vanlig tråkig kille. Kanske samma troll?
    Att säga sanningen i en tid av förljugenhet är en revolutionär handling.
  • Anonym

Men seriöst blir man varnad så bör man ta det på allvar speciellt när killen erkännt att han suttit inne. vad mer behöver du för att inte åka?! Men om du åker så hoppas jag du lyckas ta dig hem igen .

• Anonym
    Anonym skrev 2012-08-29 18:41:32 följande:
    Om en så pass ung kille fått ett så högt straff för nånting skulle det förvåna mig mycket om det inte finns en tråd om det på flashback
    Visst,  så kan det vara.
  • Anonym
    FruBlöjor skrev 2012-08-29 18:44:24 följande:
    En vanlig som satt inne i 6 år är ingen vanlig. Personen fälldes för dråp, mord eller för narkotikasmuggling.
    Jaså,  kan narkotikasmuggling ge så mycket.   Har inte lottats på   något sådant mål ännu.
  • Anonym
    zannah skrev 2012-08-29 19:46:33 följande:
    Jag kan lova dej att under de 6 åren så händer inte ett skit med en människa, man är som i ett vakuum och utvecklas inte på nått plan,! speciellt inte mentalt.
    Så ta till dej de vi skriver eller gå på en fet nit.... det är upp till dej.
    ps. du är inte coolare för att han vill ha dej o du kan inte rädda honom från det onda i världen.....är ganska vanligt att brudar tänker så nämnligen. 

Händer ingenting med en person under 6 år på anstalt?   De intagna  har en tendens att lära sig av varandra.....
  • Anonym
    Anonym (ppp) skrev 2012-08-29 19:57:41 följande:
    Gå till tingsrätten i hans kommun och begär ut domen. Det har du rätt till.
    Kan vara värt ett försök,  absolut.   Om brottet begicks någon annanstans finns domen där   i stället.   (och varje  kommun har inte någon tingsrätt;  det har gjorts  en hel del sammanslagningar på senare år).
  • Anonym
    Anonym (Inna) skrev 2012-08-29 22:27:24 följande:
    Måste bara tillägga att det är Sverige... Här får man längre straff för skattebedrägeri än våldtäkt,*typ*Tungan ute så de behöver inte alls va nå allvarligt, men fråga verkligen honom först varför han suttit inne, o ta kanske med en kompis när du åker upp. Ni kan ju bo på vandrarhem eller liknande. Glad

Nja nu skrev du fel va ??

Skattebrott ger ju HÖGRE straff än tex våldtäkt..  
  • GirlIKnow
    Ant3 skrev 2012-08-29 22:19:44 följande:
    Eller så har han vart med förr och vet att brudar inte nöjer sig med "det var narkotikabrott".
    Svaret leder liksom till nya frågor och han kanske helt enkelt inte vill snacka om det.

Förstår inte varför alla tycker det är så konstigt att snubben inte vill dra upp allt för någon han inte känner.
    Håller med dig till 110%.

Han vill väl dessutom att TS vill lära känna honom för den han är nu, inte den han var då.
    Förövrigt har han sonat för sitt brott, man kan inte hänga upp sig på saker föralltid  - någon gång måste han också få gå vidare.
Svar på tråden "akta dig för honom!"