• Anonym (Osäker)

"akta dig för honom!"

Hej,

Jag är en tjej på snart 25 år som har lite beslutsångest just nu.
    Det är så att jag börjat snacka med en kille från en dejtingsida på facebook och telefon som jag verkligen blivit intresserad av. Alltså riktigt intresserad. Han verkar vara min "typ" helt enkelt.

Men sen igår skrev en vän till honom på facebook (tjej) till mig att jag ska akta mig för honom, att han är farlig osv.  Jag frågade vad hon menade och du svarade hon bara "tro mig du vill inte åka till honom! för ditt eget bästa...".

Jag frågade honom om det här och han bara skrattade och sa att det var nåt psykfall som han dejtat förut men glömt att ta bort från facebook. Jag valde att tro på honom.

Till saken hör att han har gjort lite grejer han inte är stolt över tidigare i sitt liv...suttit 6 år i fängelse. Han har inte velat gå in allt förmycket på detalj utan ville bara att jag skulle få veta det och så. Jag sa att det var okej. Tänkte fråga han mer sen.

Nu vill han att jag åker till honom över en helg. Han bor runt 50 mil från mig så jag kommer isåfall ta tåg så han får plocka upp mig på järnvägsstationen där han bor.

Som sagt jag gillar honom verkligen så har egentligen redan bestämt mig för att åka innerst inne men ville ändå höra här vad ni andra har att säga. Råd eller så från tidigare situationer? Tack!!

• Svar på tråden "akta dig för honom!"
  • Meddelande borttaget
  • Lapsang

Men ha ha, klart det inte är ekonomisk brottslighet eller ens narkotikabrott, då hade han ju sagt det illa kvickt för att inte ts ska tro att han mördat eller våldtagit grovt. Sex år inne

• Lapsang

Betyder längre dom om han uppfört sig. Eller så har han inte uppfört sig vilket herrn del info också. Eller så är det upprepad brottslighet som tillsamans gav sex år men dåhade han jusagt det. Jag tippar på att han haft ihjäl ngn.
    Varför ska du ge honom en andra chans? Förtjänar du inte en vanlig kille? Sen när är det normalt att säga horutstyrsel? Vilka kretsar umgås du i egentligen? Låter självdestruktivt.

• Anonym
    Lapsang skrev 2012-08-29 22:04:10 följande:
    Men ha ha, klart det inte är ekonomisk brottslighet eller ens narkotikabrott, då hade han ju sagt det illa kvickt för att inte ts ska tro att han mördat eller våldtagit grovt. Sex år inne
    Exakt!
  • Jessisca
    Anonym (fattar0) skrev 2012-08-29 21:52:24 följande:

Varför ska hon begära ut domen? Det naturligaste vore att killen berättade för henne varför han suttit i finkan.  Eftersom han tydligen inte vill göra det är det för mig samma sak som att han inte har rent mjöl i påsen, troligen våldtäktsman, mördare eller något annat i den vägen.

Att åka till den snubben är som att slå in en spik i sin egen kista. 

haha, nä hade han haft rent mjöl i påsen så hade det väl inte ens funnits en dom att berätta om!
  • Anonym
    Anonym (allvarligt!) skrev 2012-08-29 21:38:48 följande:
    Har han suttit 6 år i fängelse så är det ett mycket allvarligt brott han blivit dömd för. Det är inte heller omöjligt att han egentligen har blivit dömd till 8-10 år men fått straffet sänkt.

Så långa fängelsestraff får man bara för mord i princip...kanske för riktigt grova rån och narkotikabrott också.
    ja jag vet en kille som fick det för ett mkt grovt rån.
  • Ant3
    Lapsang skrev 2012-08-29 22:04:10 följande:
    Eller så har han vart med förr och vet att brudar inte nöjer sig med "det var narkotikabrott".
    Svaret leder liksom till nya frågor och han kanske helt enkelt inte vill snacka om det.

Förstår inte varför alla tycker det är så konstigt att snubben inte vill dra upp allt för någon han inte känner.
  • Anonym
    Jessisca skrev 2012-08-29 22:17:51 följande:

haha, nä hade han haft rent mjöl i påsen så hade det väl inte ens funnits en dom att berätta om!
  • Anonym
    ALLVARIGT TS VILL DU DÖ? HAR DU DÖDSLÄNGTAN???????

HAR DU LÄST OM ALLA MORD SOM SKER EX MARINA HON TRÄFFADE EN OKÄND MAN FRÅN CHATT. OCH DU SKA TRÄFFA EN BROTTSLING!!!!!

SNÄLLA TA DITT FÖRNUFT TILLFÅNGA GENAST!!!!!!!!!
  • Anonym
    Ant3 skrev 2012-08-29 22:19:44 följande:
    Eller så har han vart med förr och vet att brudar inte nöjer sig med "det var narkotikabrott".
    Svaret leder liksom till nya frågor och han kanske helt enkelt inte vill snacka om det.

Förstår inte varför alla tycker det är så konstigt att snubben inte vill dra upp allt för någon han inte känner.
    Eh, är det inte värre att folk tror att man suttit för mord eller våldtäkt?
Svar på tråden "akta dig för honom!"