• Anonym (Osäker)

"akta dig för honom!"

Hej,

Jag är en tjej på snart 25 år som har lite beslutsångest just nu.
    Det är så att jag börjat snacka med en kille från en dejtingsida på facebook och telefon som jag verkligen blivit intresserad av. Alltså riktigt intresserad. Han verkar vara min "typ" helt enkelt.

Men sen igår skrev en vän till honom på facebook (tjej) till mig att jag ska akta mig för honom, att han är farlig osv.  Jag frågade vad hon menade och du svarade hon bara "tro mig du vill inte åka till honom! för ditt eget bästa...".

Jag frågade honom om det här och han bara skrattade och sa att det var nåt psykfall som han dejtat förut men glömt att ta bort från facebook. Jag valde att tro på honom.

Till saken hör att han har gjort lite grejer han inte är stolt över tidigare i sitt liv...suttit 6 år i fängelse. Han har inte velat gå in allt förmycket på detalj utan ville bara att jag skulle få veta det och så. Jag sa att det var okej. Tänkte fråga han mer sen.

Nu vill han att jag åker till honom över en helg. Han bor runt 50 mil från mig så jag kommer isåfall ta tåg så han får plocka upp mig på järnvägsstationen där han bor.

Som sagt jag gillar honom verkligen så har egentligen redan bestämt mig för att åka innerst inne men ville ändå höra här vad ni andra har att säga. Råd eller så från tidigare situationer? Tack!!

• Svar på tråden "akta dig för honom!"
  • Anonym (bye bye)
    Anonym skrev 2012-08-29 23:10:49 följande:
    Har läst TS och några inlägg..

Varför dömer alla människor någon som suttit i fängelse ?

Alla människor kan väl ändra sig ?

Är det inte bara att titta upp vad han är dömd för ??! Så var saken ur vägen.
    Dock skulle väl inte jag åka 50 mil hem till någon.. 

Alla (de flesta) har potentialen att ändra sig men hur många gör det verkligen? Det är ju bara att se på alla återfallsförbrytare. Dessutom finns det vissa typer av brottslighet som faktiskt är  svårt att acceptera hos den man har en nära relation till, anser jag, t ex mord, narkotikabrott, våldtäkt/sexuella övergrepp, övergrepp mot barn.

Sedan är det väl så att det finns (alldeles för många) kvinnor som tror sig kunna "rehabilitera" dessa trasiga män med sin kärlek.

Det kan ju vara så att TS internetkille har börjat ett nytt liv men att chansa och åka och träffa honom på egen hand så långt bort är ganska ogenomtänkt. Via chatt och telefonsamtal har han haft möjlighet måla upp en bild av sig själv som inte överensstämmer med verkligeheten. TS borde göra allt som står i hennes makt att ta reda på allt om den här killen (från andra källor än han själv) innan hon ens överväger att träffa honom. 
  • Anonym (bye bye)
    Anonym (psykologisk miss) skrev 2012-08-30 02:47:23 följande:
    förresten ts, ett bra sätt att se om han inte är 100% ig är att säga till honom att du ej kan komma i helgen.. och se hans reaktion. blir han arg eller börjar spela på ditt samvete så att ddu ska må dåligt så visar det starkt att han inte är någon bra. och du kkan säga att du ej har råd (för nåt du måste betala som e viktigare lr nåt) och se hur han reagerar då. om han verkligen gillar dig o vill träffas så får han komma t dig .
  • Anonym (bye bye)

Hmmm, "tummen upp"-symbolen försvann i mitt förra inägg (#344).

• Anonym

Du har inget att förlora på att åka, jag anser att efter man muckat från kåken så ska man bli behandlad som en fri människa! Känns det obehagligt då du är där så får du tänka att det bara är över en helg.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-08-30 06:42:55 följande:
    Du har inget att förlora på att åka, jag anser att efter man muckat från kåken så ska man bli behandlad som en fri människa! Känns det obehagligt då du är där så får du tänka att det bara är över en helg.

Till alla som skriker och gapar här inne!!! Inte Konstigt att samhället är hårt och kallt när folk inte låter människor det gått snett för få en andra chans.
  • Nice
    Anonym (Osäker) skrev 2012-08-29 09:54:24 följande:
    Hej,

Jag är en tjej på snart 25 år som har lite beslutsångest just nu.
    Det är så att jag börjat snacka med en kille från en dejtingsida på facebook och telefon som jag verkligen blivit intresserad av. Alltså riktigt intresserad. Han verkar vara min "typ" helt enkelt.

Men sen igår skrev en vän till honom på facebook (tjej) till mig att jag ska akta mig för honom, att han är farlig osv.  Jag frågade vad hon menade och du svarade hon bara "tro mig du vill inte åka till honom! för ditt eget bästa...".

Jag frågade honom om det här och han bara skrattade och sa att det var nåt psykfall som han dejtat förut men glömt att ta bort från facebook. Jag valde att tro på honom.

Till saken hör att han har gjort lite grejer han inte är stolt över tidigare i sitt liv...suttit 6 år i fängelse. Han har inte velat gå in allt förmycket på detalj utan ville bara att jag skulle få veta det och så. Jag sa att det var okej. Tänkte fråga han mer sen.

Nu vill han att jag åker till honom över en helg. Han bor runt 50 mil från mig så jag kommer isåfall ta tåg så han får plocka upp mig på järnvägsstationen där han bor.

Som sagt jag gillar honom verkligen så har egentligen redan bestämt mig för att åka innerst inne men ville ändå höra här vad ni andra har att säga. Råd eller så från tidigare situationer? Tack!!
    Du bör vara försiktig och det inte för att tjejen sa just så, du har ju trots allt aldrig träffat honom och vet inget om honom. Ska du träffa honom så får väl han komma till din stad bo på hotell så kan ni väl träffas ute på stan på restaurang eller dyligt. Är han seriös så kommer han. Vill han prombt att du ska komma behöver han inte vara konstig för det men kanske bara vill ha dig i säng. i mina ögon är det riskabelt att åka 50 mil och bo hoss en man en hel helg som du egentligen inte känner.

Var rädd om dig 
  • Anonym
    Loveistheshit skrev 2012-08-30 07:12:16 följande:
    Han körde ihjäl gamlingen nerdrogad men fälls för vållande till annans död istället för dråp, därför 3 år! Skickade för snabbt, vållande är mycket mildare

Är du konstig eller bara trött??? Det var poliserna som hetsjagade honom och när han åkte så hoppade en polis fram på vägen. Han försökte tillochmed vejja med polisen hack i häl. Om det vore upp till mig skulle poliserna blivit dömda till fängelse. Förresten har du suttit inne? Känt panikkänslan att aldrig gå ut? Innan du har provat det så råder jag dig att inte prata om 3 år som något lättsamt.
Svar på tråden "akta dig för honom!"