• Anonym (Osäker)

"akta dig för honom!"

Hej,

Jag är en tjej på snart 25 år som har lite beslutsångest just nu.
    Det är så att jag börjat snacka med en kille från en dejtingsida på facebook och telefon som jag verkligen blivit intresserad av. Alltså riktigt intresserad. Han verkar vara min "typ" helt enkelt.

Men sen igår skrev en vän till honom på facebook (tjej) till mig att jag ska akta mig för honom, att han är farlig osv.  Jag frågade vad hon menade och du svarade hon bara "tro mig du vill inte åka till honom! för ditt eget bästa...".

Jag frågade honom om det här och han bara skrattade och sa att det var nåt psykfall som han dejtat förut men glömt att ta bort från facebook. Jag valde att tro på honom.

Till saken hör att han har gjort lite grejer han inte är stolt över tidigare i sitt liv...suttit 6 år i fängelse. Han har inte velat gå in allt förmycket på detalj utan ville bara att jag skulle få veta det och så. Jag sa att det var okej. Tänkte fråga han mer sen.

Nu vill han att jag åker till honom över en helg. Han bor runt 50 mil från mig så jag kommer isåfall ta tåg så han får plocka upp mig på järnvägsstationen där han bor.

Som sagt jag gillar honom verkligen så har egentligen redan bestämt mig för att åka innerst inne men ville ändå höra här vad ni andra har att säga. Råd eller så från tidigare situationer? Tack!!

• Svar på tråden "akta dig för honom!"
  • kara84
    Anonym (Osäker) skrev 2012-08-29 20:13:17 följande:
    Har pratat lite mer med honom nu...han vill att jag åker till honom nu på fredag och sover över tills måndag morgon. Jag sa ja men är fortfarande lite osäker. :(

Tror jag ska höra ändå vad det är han suttit inne för innna jag bokar biljetterna.
    Är det första gången ni ska träffas? Tycker du inte att det är oklokt att sova över hos en person du aldrig har träffat?

Hur har dina tidigare relationer sett ut? Föredrar du s.k "bad boys"? OT kanske men ibland så tenderar man att ta samma risker om och om igen. Det gäller att ha självinsikt.
  • Anonym (xx)
    kara84 skrev 2012-08-30 08:53:11 följande:

Du har rätt att träffa vem du vill men du har av vad jag kan bedöma av dina inlägg en konstig relation. Vem som helst misshandlar inte den de älskar. Vem som helst slår inte den de älskar under en hetsig gräl.

MIn relation med min partner är inte konstig men relationen mellan honom och hans ex VAR det, har inget med oss att göra.
  • Anonym
    Anonym (xx) skrev 2012-08-30 08:43:16 följande:
    Om du läser vad jag svarat på så kanske du inser att jag opponerar mig mot påståendet att folk inte gör dumma saker på fyllan mer än dem som "saknar spärrar". Jag försvarar ingenting mer än min rätt att få vara tillsammans med den jag älskar oavsett hans förflutna.

Men friska, sunda människor med normala spärrar misshandlar inte någon de älskar hur fulla de än är. Sorry.
    Jag köper inte det. Sorgligt om du tror att det är normalt beteende.
  • Soolrosen

Fan vad elaka en del är.. Aldrig hört uttrycket. Tror gott om alla tills de bevisar motsatsen? Verkar inte så..

• Anonym (xx)
    Anonym skrev 2012-08-30 09:00:02 följande:

Men friska, sunda människor med normala spärrar misshandlar inte någon de älskar hur fulla de än är. Sorry.
    Jag köper inte det. Sorgligt om du tror att det är normalt beteende.

Jag har levt i 35 år och aldrig blivit misshandlad så nej, det är inte ett normalt beteende i mina ögon men nästa alla brott man läser om sker i samband med drogpåverkan så det är däremot ingen nyhet för mig.
  • kara84
    Soolrosen skrev 2012-08-30 07:43:26 följande:
    Hej! Du är inte någon idiot! Lyssna inte på dessa elaka skator här inne! Jag har lite erfarenhet av nätdejting... Åk inte och stanna så länge. Träffas på neutral mark först med mycket folk. Gillar han dig så går han med på detta. Han kan väl åka till dig och ta in på vandrarhem/ hotell? Eller så gör du det. Han kanske har en kompis nära där du bor? Finns många lösningar! :) Dessutom.. 6 år i fängelse är inte något man ska skaka bort.. Det är länge och det är något allvarligt han har gjort. Visst man växer som person med tiden men jag skulle nog kolla upp detta så du vet vem du har att göra med. För några år sedan skulle jag åka till Småland och träffa en super trevlig kille tänkte jag.. När jag skulle kliva på swebus och åka fick jag en konstig känsla.. Svårt att förklara, men jag åkte inte. Han blev såklart sur. Några veckor senare fick jag se honom på efterlyst, då har han dödat en tjej med strypgrepp och dumpat henne i skogen. Hon dog alltså och det kunde varit jag!! Vill inte skrämma dig! Men var försiktig och tänk till en gång eller två. Lycka till kram
    Soolrosen skrev 2012-08-30 09:04:18 följande:
    Fan vad elaka en del är.. Aldrig hört uttrycket. Tror gott om alla tills de bevisar motsatsen? Verkar inte så..
    Tror folk försöker förhindra att TS råkar ut för det du nästan råkade ut för.

• Imortaelis
    Visst är det ett uttryck man ska leva efter i de flesta fall, men när det handlar om någon som suttit inne 6 år, vilket är mycket, som inte ens vill säga vad det handlar om, ska man värna såpass mycket om sig själv att man inte går vidare förens man vet vad det gäller.
  • Anonym (, t.ex. orolig,)
    Så att begå ett grovt brott som ger  6 år i fängelse är inte att bevisa motsatsen, eller vad menar du?
    Och på vilket sätt är det elakt att välja att inte ha något att göra med kriminella?

• Emelie 491

Läs hans dom innan du bestämmer dig! Den borde vara offentlig och lätt att få tag på om han är ärlig om vem han är.

Byt ut DE mot vi, DEM mot oss och sluta särskriv!
Svar på tråden "akta dig för honom!"