• Anonym (Osäker)

"akta dig för honom!"

Hej,

Jag är en tjej på snart 25 år som har lite beslutsångest just nu.
    Det är så att jag börjat snacka med en kille från en dejtingsida på facebook och telefon som jag verkligen blivit intresserad av. Alltså riktigt intresserad. Han verkar vara min "typ" helt enkelt.

Men sen igår skrev en vän till honom på facebook (tjej) till mig att jag ska akta mig för honom, att han är farlig osv.  Jag frågade vad hon menade och du svarade hon bara "tro mig du vill inte åka till honom! för ditt eget bästa...".

Jag frågade honom om det här och han bara skrattade och sa att det var nåt psykfall som han dejtat förut men glömt att ta bort från facebook. Jag valde att tro på honom.

Till saken hör att han har gjort lite grejer han inte är stolt över tidigare i sitt liv...suttit 6 år i fängelse. Han har inte velat gå in allt förmycket på detalj utan ville bara att jag skulle få veta det och så. Jag sa att det var okej. Tänkte fråga han mer sen.

Nu vill han att jag åker till honom över en helg. Han bor runt 50 mil från mig så jag kommer isåfall ta tåg så han får plocka upp mig på järnvägsstationen där han bor.

Som sagt jag gillar honom verkligen så har egentligen redan bestämt mig för att åka innerst inne men ville ändå höra här vad ni andra har att säga. Råd eller så från tidigare situationer? Tack!!

• Svar på tråden "akta dig för honom!"
  • Nape

Jag skulle tacka tjejen som varnat mig och sedan lyda rådet. Det är inte ofta man "lägger sig i" andras business, i alla fall inte jag. Skulle jag välja att varna en helt okänd person skulle jag verkligen mena allvar- akta dig.

Han har dessutom ett otrevligt förflutet. Och du har inte träffat honom irl.

Nej, det finns tusen och åter tusen män där ute, varför ens utsätta sig för en potentiell idiot?

Dra öronen åt dig, bryt kontakten.

Var rädd om dig!

• InfinityPoint
    Anonym skrev 2012-08-30 07:37:05 följande:
    Eller så vill personen hitta någon som inte dömer honom för det han gjort utan ser honom som den han är idag.

Då ändrar man sitt liv först, och ber om en andra chans sen.
    Att säga sanningen i en tid av förljugenhet är en revolutionär handling.
  • InfinityPoint
    Anonym (xx) skrev 2012-08-30 07:55:59 följande:
    Nä ok så folk gör inte dumma och onödiga saker när de är påverkade av olika typer av droger, vilken värld lever du i???

Jo - en del gör det. Skitstövlarna gör det. Välj nån annan.
  • Anonym
    InfinityPoint skrev 2012-08-30 08:13:48 följande:
    Då ändrar man sitt liv först, och ber om en andra chans sen.

Det har han med största sannolikhet gjort i fängelset! De har rehabilitering där och program som syftar till att få interner tillbaka i samhället!
  • InfinityPoint
    Anonym skrev 2012-08-30 08:16:33 följande:
    Det har han med största sannolikhet gjort i fängelset! De har rehabilitering där och program som syftar till att få interner tillbaka i samhället!

Det har han med största sannolikhet inte gjort i fängelset. Snarare fått en vidareutbildning i brottsbanan.
  • Anonym
    InfinityPoint skrev 2012-08-30 08:22:55 följande:
    Det har han med största sannolikhet inte gjort i fängelset. Snarare fått en vidareutbildning i brottsbanan.

Är det inte jobbigt att alltid vara så negativ och cynisk?
  • InfinityPoint
    Anonym skrev 2012-08-30 08:26:44 följande:
    Är det inte jobbigt att alltid vara så negativ och cynisk?

Att alltid vara realist gör livet enklare. Men du vet ju inget om mig.
  • Selfish Geene
    InfinityPoint skrev 2012-08-30 08:15:07 följande:

Jo - en del gör det. Skitstövlarna gör det. Välj nån annan.
  • Nape
    Anonym skrev 2012-08-30 08:14:45 följande:

Där har vi en till som är dömande! Suck
    Eller "försiktig".

Jag var inte "dömande" mot mitt ex. För han hade ändrat sig och det skulle inte hända med mig. Han slog sitt ex för att..ja hon gjorde en massa fel och han var yngre och han hade lärt sig och yada yada.

Ja, han slog mig. Knäckte mig totalt. Det tog MÅNGA år att bli fungerande.

Med mina erfarenheter i bagaget så JA- jag skulle skippa att träffa en person med taskigt förflutet och som jag blivit varnad för. Sedan att man kan bli kär i en person man träffar, att kärleken växer fram och man får lov att chansa för att hjärtat vill- DET kan jag förstå. Men TS har ju inte ens träffat honom! Hon behöver inte ta chansen/ risken- inget är påbörjat.
  • Anonym (allvarlig)
    adaeze skrev 2012-08-29 11:50:37 följande:
    högsta straffet för rån är sex år. Antagligen var det inte det för isåfall hade han bara suttit fyra år om han inte misskött sig
    Också fel vet att det är folk som fått mer för rån..

Svar på tråden "akta dig för honom!"