• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • The Green Witch
    FMGA skrev 2012-07-20 18:12:09 följande:
    Förresten -  heter det Eurabien i konspirationsteorierna, jag trodde att det var Eurabia? 
    Eurabihen.
  • Anonym (Polly)
    Opcode skrev 2012-07-20 02:54:26 följande:
    Japp, tänkte du kunde ha överseende med stavfelen och istället koncentrera dig på faktan.
    Hey! Bite my shiny metal-ass!

Vilka fakta? Det är lite roligt att en person som anmärker på språk är så dålig på det själv -hen (!) svamlar ju bara!
  • dreamy
    The Green Witch skrev 2012-07-20 18:53:33 följande:
    Eurabihen.
    Hahahahahaaaa
  • EnAnonumius
    Anonym (Hurra för hen!) skrev 2012-07-20 18:42:25 följande:
    Ni som är emot användning av ordet hen, vad tycker ni att man ska säga när man pratar om någon som varken är man eller kvinna?
    T.ex. i meningsutbytet:
    -Hur mår Kaj idag?
    -H*n är mycket piggare.
    "Kaj" är ett mansnamn. Det har sina rötter från Danmark och även här i Sverige så är det klassat ett mansnamn.
    Så ditt exempel blir lite lustigt här när du använder ett mansnamn om du vill göra ett könslöst exemplifierande. Flört

Sedan så vad menar du med en person som varken "man eller kvinna"?

Sedan ditt exempel. Att ha denna typ av meningsutbyte förutsätter ju att båda känner, alternativt, känner till vem Kaj.

Förr så använde man "denne/denna", beroende på vad som passade bäst grammatiskt i en mening om man mot all förmodan inte kände till könet.
    Ser inget fel eller kränkande med det.

Jag tycker ändå det är fel med "hen" i sig då det låter mer femininum än neutrum.
    Ta och jämför med "henne" 

Så tyvärr tycker knappast "hen" är riktigt genomtänkt från första början.
    Jag är kvinna, älskar att tänker logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • Faber
    Anonym (Hurra för hen!) skrev 2012-07-20 18:42:25 följande:
    Ni som är emot användning av ordet hen, vad tycker ni att man ska säga när man pratar om någon som varken är man eller kvinna?
    T.ex. i meningsutbytet:
    -Hur mår Kaj idag?
    -H*n är mycket piggare.
    Man är antingen eller. Att pårökta genustalibaner på våra universitet hittat på något annat påverkar inte verkligheten.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Faber
    Hallonpuff skrev 2012-07-20 18:49:36 följande:

gick förbi en vuxen människa idag
    som gick som en man
    långt böljande hår som en kvinna
    kläder som var feminina
    men med en röst som en man
    det var en HEN

Det var antingen en maskulin kvinna eller en feminim man, några andra alternativ finns inte.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • themia
    Anonym (:)) skrev 2012-07-20 12:36:44 följande:
    Så du menar att det är hen hatare som infört hen på vissa förskolor för att neutralisera barnens kön. I don't unik so! Antar att du inte längre säger sopgubbar utan sophenar också?
    Nej jag säger sophämtare eller rehållningsarbetare.

Om det är sant att någon förskola uttalat att de numera talar om barnen som hen för att neutralisera könet, så är det i såfall förkastligt!
    Du får chansen att  visa att ditt påstående stämmer
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Odd Pixie

Å' jag hatar dumjävlar som får för sig att det heter grabb. DET HETER FAKTISKT POJKE, SÅ DET SÅ.

Hahahahaha. Vad fan är du rädd för? Det är ett ord? Om vår könstillhörighet står och faller med ett ord så vettesjutton om det är så himla biologiskt att vi är olika egentligen.

• LunaLunatic
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-20 14:13:56 följande:
    Känslor givna: 16 tack, 9 du är inte ensam, 2 intressant.
    Det blir alltså 25 "röster" positiva till TS och 2 neutrala. Det säger nog det mesta.

VI ÄR INTE ENSAMMA OM ATT HATA "HEN"!
    Hittade inte alternativet "Vilken idiotiskt diskussion, läs på innan nästa gång"
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Lavish
    PumpkinQueen skrev 2012-07-20 14:10:38 följande:
    Poängen är snarare att man sällan kan peka ut EN upphovsperson.
    Tja det känns inte särskilt viktigt att göra här, däremot att upphovet hör hemma inom en viss gruppering och har sin grund i en viss teori om verkligheten. En teori som jag förkastar.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!