• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Faber
    Veladis skrev 2012-07-20 20:36:03 följande:
    Det finns inget som heter talibannazifeminister, ändå tycker Faber att det är lämplig benämning på folk, så...
    Jah har aldrig nämnt nazister men ok.

*Politiskt korrekt sidfot*
  • Dorian Ertymexx
    Lavish skrev 2012-07-20 19:18:15 följande:
    Nej, jag menar att när man beskriver ett problem utan att nämna könet på de inblandade kan det hindra att man finner lösningen på problemet.

Wow. Exakt vilken lösning på ett problem beror på personens KÖN? Det enda jag kan komma på är "jag kan inte få orgasm när jag onanerar, kan ni rekommendera en sexleksak?" ENDA exemplet jag kan komma på där problemhavarens kön är relevant.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Lavish
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-20 20:49:38 följande:
    Wow. Exakt vilken lösning på ett problem beror på personens KÖN? Det enda jag kan komma på är "jag kan inte få orgasm när jag onanerar, kan ni rekommendera en sexleksak?" ENDA exemplet jag kan komma på där problemhavarens kön är relevant.
    Ja t.ex om man uppptäcker att det finns två grupper bland läkarna med helt olika lönelägen och arbetsuppgifter så kan det vara så att man har diskriminerat mot hens med tuttar eller hens med snopp?
  • Dorian Ertymexx
    Lavish skrev 2012-07-20 20:01:47 följande:
    Tja, ytterst så vill jag helt enkelt veta könet på läkaren. När jag föreställer mig situationen kommer jag att välja att föreställa mig en man eller en kvinna och jag inte får veta kön, så då vet jag inte var poängen att undanhålla det. Och nu föreställde jag mig att det gällde en situation där man visste könet och avsiktligt dolde det med hen. Förövrigt går det inte att förmedla år i yrket eller survivalrate genom att byta ut en bokstav i ett ord. Varför minska mängden information man kan framföra genom ett kort textstycke?

Varför vidarebefodra IRRELEVANT information?

"Doktor Öström, 173 cm lång, är den som kommer att operera din blindtarm!" Blev du klokare av det?  
  • Veladis
    Faber skrev 2012-07-20 20:48:15 följande:
    Exakt hur ser det tredje könet ut?

Vem har sagt att det finns just ett tredje kön? Fast i Indien och Pakistan heter det hijras. Annars kan man ju ha bara
    ett, men en glidande skala, som man såg på saken för några hundra år sedan (det fanns män och sen fanns det kvinnor som var lite ofärdiga män men i vissa fall kunde utbildas till att bli mer män). Eller kanske fyra kön, det finns ju ändå ett vedertaget ord som heter pojkflicka, så flicka, pojke, flickpojke och pojkflicka skulle ju kunna utgöra fyra.  

• Dorian Ertymexx
    SaddePadde skrev 2012-07-20 20:23:43 följande:
    TS låter för övrigt väldigt lik den som skrev insändaren jag bloggade om. Är det du? ;)

OCH jag har en tjejkompis som heter Kaj Skrattande 

Jag också.
  • Lavish
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-20 20:53:10 följande:

"Doktor Öström, 173 cm lång, är den som kommer att operera din blindtarm!" Blev du klokare av det?  
    För mig är det relevant information.
  • Veladis

Vad lustig, nästan som två av de läkare jag känner en man och en kvinna, som dessutom är gifta med varandra. Om någon sa till mig t ex "Dr Ö-ström har ringt" så skulle jag defintivt kunna svara, "jaha, vad ville hen?"
  • Faber
    Veladis skrev 2012-07-20 20:53:40 följande:
    Vem har sagt att det finns just ett tredje kön? Fast i Indien och Pakistan heter det hijras. Annars kan man ju ha bara
    ett, men en glidande skala, som man såg på saken för några hundra år sedan (det fanns män och sen fanns det kvinnor som var lite ofärdiga män men i vissa fall kunde utbildas till att bli mer män). Eller kanske fyra kön, det finns ju ändå ett vedertaget ord som heter pojkflicka, så flicka, pojke, flickpojke och pojkflicka skulle ju kunna utgöra fyra.  
    En pojkflicka är en flicka som umgås mycket med pojkar eftersom de har mer gemensamt, kort sagt en flicka som har vad som kallas "manliga" intressen men det är fortfarande en flicka.
  • Faber

Jag vill inte opereras av någon under 180 cm.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!