• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • FMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-20 20:38:50 följande:
    Eurabia är ju det engelska namnet, men i Sverige talar vi dålig svenska!! {#emotions_dlg.djavulsk}
    Hmm, det borde jag ha kunnat räkna ut.

Jag tror du har bättre koll på vilka konspirationsteorier som är i svang bland våra svenska fundamentalister än jag.

Men det är en fascinerande läsning för det mesta, jag såg att någon redan börjat rabbla om batikhäxor.

Det är väl en benämning på kvinnor som uppnått en sådan hög ålder att fundamentalisten betraktar henne som ett värdelöst sexualobjekt, som dessutom inte har förstånd att inse att hon är förbrukad utan fortsätter att ha synpunkter på samhällsutvecklingen trots att den gått henne förbi.

Eller har du någon bättre definition på vad våra svenska högerextremister (för det är väl bara de som använder begreppet?) menar med batikhäxa?

• FMGA
    CMM skrev 2012-07-21 00:13:07 följande:
    Prova att tycka tvärtemot FMGA om något, då blir du kallad lite vad som helst som tack.
    Oj, har du blivit purken för något.

Var inte så gråtmild den här gången också, försök  verbalisera dina känslor i stället.

Vi befinner oss ju ändå på ett diskussionsforum. 
  • msmurphy
    EnAnonumius skrev 2012-07-20 23:59:12 följande:
    Hur lyckas man att skjuta på 5 meters avstånd och missa bulls eye som är 30m i diameter?

?
  • Bei Bei

"Hen kan du vara själv, gubbkärring" bästa jag läst på länge! :)

• Anonym

Många roliga ord folk hittar på här; "hen", "batikhäxa" osv.

• Anonym (q)

Fast nu har vi ju gjort feminism och queerteori om det stackars ordet ändå.

Vilket är helt onödigt, för det är här för att stanna. Och det är ingen som håller en pistol mot huvudet på folket som använder det, så det kanske överlever helt på egna kvaliteter, som till exempel att det är användbart?

Så hata på bara, fåntrattar.

• Plumeria

Man kan inte må bra om man hatar ett ord så mycket... I all välmening, terapi kanske skulle vara gynnande gör dig?

• msmurphy
    Anonym (q) skrev 2012-07-21 02:18:01 följande:
    Fast nu har vi ju gjort feminism och queerteori om det stackars ordet ändå.

Vilket är helt onödigt, för det är här för att stanna. Och det är ingen som håller en pistol mot huvudet på folket som använder det, så det kanske överlever helt på egna kvaliteter, som till exempel att det är användbart?

Så hata på bara, fåntrattar.

Plumeria skrev 2012-07-21 02:22:21 följande:
    Man kan inte må bra om man hatar ett ord så mycket... I all välmening, terapi kanske skulle vara gynnande gör dig?

Eller hur. Vad är problemet liksom? Jag tror aldrig att jag har använt mig av ordet, det är skitlätt att låta bli! Språket förändras och förnyas, deal with it.
  • Dorian Ertymexx
    Lavish skrev 2012-07-20 21:16:10 följande:
    Tja, jag tror att det finns grupper som propagerar för att könsidentiteterna ska suddas ut, och att införandet av hen hör samman med det. Om de verkligen har möjlighet att ha framgång är osäkert, och sker säkerligen inte BARA för att hen sprids. Hursomhelst är det en utveckling som inte är odelat positiv.
    Du TROR. Vad sägs om att ta reda på det innan du börjar argumentera emot det?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!