• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • FMGA
    Faber skrev 2012-07-21 15:20:37 följande:
    Det är väl klart du anser ju att jag fantiserar när jag hävdar att ordet har politisk laddning, du protesterar så mycket och använder härskartekniker så jag kan bara dra slutsatsen att du egentligen vet att det är så men av en eller annan anledning vill du inte erkänna det.
    .
    Nja, att "hen" har en stark politisk laddning för somliga är väl såväl dina inlägg som trådstarten goda exempel på. Ts drabbas av psykisk ohälsa när hen tvingas stöta på hen och du börjar fantisera om hemliga styrdokument där batikhäxor spelar en central roll i de statsfeministiska konspirationerna.

Likväl tycks de finnas gott personer som inte lägger någon som helst värdering i ordet.

Att "hen" får dig att tappa koncepterna fullständigt säger mycket om dig men väldigt lite om användarna av hen.

Vi lever inte på 1600-talet. Idag kan inte en gosskör - hur upprörda dess medlemmar än må vara - börja mässa om att de har mött häxor och skådat deras djävulska dokument förvänta sig att bli trodd.

Det finns ingen som har för avsikt att snöpa dig, du behöver inte känna dig jagad av batikhäxor. De finns ju inte ens på riktigt, bara i dina fantasier.

Och jo, jag protesterade en smula när du påstod att jag inbillar mig att jag jagas av onda män om jag inte får medhåll för mina inlägg. Men mot bakgrund av att tråden ligger under psykisk ohälsa borde jag möjligen ha avstått från att kommentera dina fantasier.

• FMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-21 15:41:52 följande:
    *ROFL*

Hen kanske tillhör NSMI - Nya Svenska Macho-Inkvisitionen! De läser Malleus Feministorum, Feministhammaren och jagar batikhäxor som vill förleda arma små barn till den djävulska jämställdheten!! {#emotions_dlg.djavulsk}   
    Jag vet inte vad jag ska säga annat än att somliga tycks bli så affekterade att de försvinner in i någon slags personlig dimma.
  • MissTurnip

För er som inte visste (och tydligen är det många) så finns det mer kön än bara man och kvinna. Det är vetenskapligt bevisat. Det kallas intersexualism och om man har det kallas man för hemafrodit (en blanding av Hermes och Afrodite). Man föds helt enkelt med både manligt och kvinnligt underliv, och man kan se ut som en kille eller tjej oavsett. Man kan också vara transsexuell, alltså vara född man/kvinna men vara det motsatta könet i huvudet. 
    Snälla, "hen" är inte en epidemi spridd av  regeringen eller ordböcker för att neutralisera könen, utan (imo) för att ge plats till de som inte är "han" eller "hon". 

• Dorian Ertymexx
    FMGA skrev 2012-07-21 17:25:28 följande:
    Nja, att "hen" har en stark politisk laddning för somliga är väl såväl dina inlägg som trådstarten goda exempel på. Ts drabbas av psykisk ohälsa när hen tvingas stöta på hen och du börjar fantisera om hemliga styrdokument där batikhäxor spelar en central roll i de statsfeministiska konspirationerna.

Likväl tycks de finnas gott personer som inte lägger någon som helst värdering i ordet.

Att "hen" får dig att tappa koncepterna fullständigt säger mycket om dig men väldigt lite om användarna av hen.

Vi lever inte på 1600-talet. Idag kan inte en gosskör - hur upprörda dess medlemmar än må vara - börja mässa om att de har mött häxor och skådat deras djävulska dokument förvänta sig att bli trodd.

Det finns ingen som har för avsikt att snöpa dig, du behöver inte känna dig jagad av batikhäxor. De finns ju inte ens på riktigt, bara i dina fantasier.

Och jo, jag protesterade en smula när du påstod att jag inbillar mig att jag jagas av onda män om jag inte får medhåll för mina inlägg. Men mot bakgrund av att tråden ligger under psykisk ohälsa borde jag möjligen ha avstått från att kommentera dina fantasier.

Skål
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    MissTurnip skrev 2012-07-21 17:35:15 följande:
    För er som inte visste (och tydligen är det många) så finns det mer kön än bara man och kvinna. Det är vetenskapligt bevisat. Det kallas intersexualism och om man har det kallas man för hemafrodit (en blanding av Hermes och Afrodite). Man föds helt enkelt med både manligt och kvinnligt underliv, och man kan se ut som en kille eller tjej oavsett. Man kan också vara transsexuell, alltså vara född man/kvinna men vara det motsatta könet i huvudet. 
    Snälla, "hen" är inte en epidemi spridd av  regeringen eller ordböcker för att neutralisera könen, utan (imo) för att ge plats till de som inte är "han" eller "hon". 

Skål{#emotions_dlg.flower}
  • Dorian Ertymexx
    FMGA skrev 2012-07-21 17:28:20 följande:
    Jag vet inte vad jag ska säga annat än att somliga tycks bli så affekterade att de försvinner in i någon slags personlig dimma.

Ja precis. Jag skrev om den här tråden på en annan site, och när jag sammanfattade en del av de värsta vanföreställningarna hade jag nästan själv svårt att tro att någon alls skrivit det.
  • Faber
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-21 17:09:32 följande:
    Du envisas med att visa på din okunskap. Känns det kul att bevisa för alla och envar att du inte har koll?

Mhm, men när det INTE är en dator, då är det inte en dator. Och intergender existerar, oavsett hur mycket du vill blunda och låtsas att vi lever på Disneyplanet.  
    Det är du som inte har koll om du tror att flumbeteckningar påverkar den fysiska verkligheten.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Faber
    MissTurnip skrev 2012-07-21 17:35:15 följande:
    Ingen har förnekat att ett fåtal hemafroditer föds.
  • Faber
    FMGA skrev 2012-07-21 17:25:28 följande:

Jag är förvånad över hur du kan avfärda rapporter såväl som tidningsreportage (och jag syftar inte på Flashback eller politiskt inkorrekt) som rena fantasier men det säger en hel del om den taktik ni använder för att försvara er sjuka ideologi.
  • Faber
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-21 15:36:35 följande:
    Jo, att det tros vara någon feminist som hittade på det. Då är det per automatik JÄTTEFÅNIGT!!!! Hade Zlatan eller Reinfeldt kommit på det hade det dyrkats som en gyllene tjur.
    Rent struntprat, om dessa herrar varit upphovsmän skulle det inte ha gjort någon skillnad. Jag är dock inte förvånad över att du väljer just dessa i dina exempel.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!