• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Anonym
    Butterscotch skrev 2012-07-21 18:47:02 följande:
    [Är det alltså meningen att "han" och "hon" helt ska försvinna ur det svenska språket? Det låter ju inte så bra. Kanske kan alla tre orden kunna användas istället? Det hade varit kanonbra. *hoppas*
    Nej, Han och Hon ska givetvis inte försvinna. Precis som du säger så finns alla 3. Hen använder du istället för t ex h*n. Det är alltså att nytt ord, som används när man inte vet om man ska säga hon eller han. Vet man könet så kan man ju bara använda hon eller han istället.
  • Anonym

Personer som använder detta ord verkar ha en mycket låg språklig bildningsnivå som inte klarar av att skriva runt en persons kön på annat sätt än detta.

• Anonym
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-21 15:44:04 följande:

Finns det några synonymer för pölsa? Det är ett ruggigt fult ord.

Pölsa är också fult och onödigt faktiskt. Helt okej med mig om det försvinner helt även om inga synonymer finns Cool
  • Lavish
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-21 15:35:06 följande:
    Det är också omöjligt att marknaden ska lösa alla problem, att staten ska bli liten och tynande och att ekonomin växer i all oändlighet. Märkligt hur vissa utopier sågas och andra är oantastliga.
    Öh? Det är störande att du inbillar dig att jag tycker en massa saker som jag inte tycker. Jag har aldrig ens övervägt att påstå att det inte pågår diskriminering på grund av kön och likaså har jag  inga liberala ideal och röstar verkligen inte blått.

Eller hade dessa påståenden från din sida något alls att göra med diskussionen om hen?
  • Lavish
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-21 15:35:31 följande:
    www.thefword.org.uk/blog/2009/07/non-feminist...
    Jag undrade om du vet att det inte finns folk som är för ett utsuddande av könsrollerna och att hen har med det att göra. Inte om du vet att feminister inte hatar män. Det är väl två helt olika saker?
  • Lavish
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-21 15:36:35 följande:
    Jo, att det tros vara någon feminist som hittade på det. Då är det per automatik JÄTTEFÅNIGT!!!! Hade Zlatan eller Reinfeldt kommit på det hade det dyrkats som en gyllene tjur.
    Av dig då eller?
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-07-21 18:20:40 följande:
    Antingen hade de en kuk eller en fitta eller så hade de opererat sig så de hade ingendera.

Nope, det är precis där du har fel. Och vet du, jag börjar tro att du trollar, för det är knappast hemligt att förvänansvärt många föds med både och, eller något som är en blandning av de tu, där könet är oklart.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Butterscotch skrev 2012-07-21 18:47:02 följande:
    [quote=65864775][quote-nick]Anonym (Håller med TS) skrev 2012-07-21 13:24:07 följande:[/quote-nick]Hatar också ordet hen. Liksom hela min familj och min kille och hans familj och alla jag pratat med på jobbet. Skulle mitt barn bli kallad hen på dagis så har jag och min kille pratat om att vi lugnt skulle kunna leta efter andra dagis som säger HAN och HON. För det är ju det vi är och alltid kommer vara.[/quot Du verkar ju jättesmart, att jag själv inte tänkt på att det säkerligen är så de flesta kommer att använda ordet. Ibland hänger jag visst inte med. Jag trodde att det mest skulle användas för personer som varken är hon/han eller när man pratar om någon man inte vet könet på. Är det alltså meningen att "han" och "hon" helt ska försvinna ur det svenska språket? Det låter ju inte så bra. Kanske kan alla tre orden kunna användas istället? Det hade varit kanonbra. *hoppas*

Jag har hittills, trots att jag hänger mycket i queer- och feministglada kretsar, inte mött en endaste person som vill byta ut hen mot någonting. Det är ett komplement, ingenting annat. De som påstår motsatsen gör bra halmgubbar och försöker leka häxjakt.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2012-07-21 19:03:28 följande:

Pölsa är också fult och onödigt faktiskt. Helt okej med mig om det försvinner helt även om inga synonymer finns Cool

Hahahaha, akta dig, du kan ses som svenskfientlig!! ;)
  • Dorian Ertymexx
    Lavish skrev 2012-07-21 19:12:38 följande:
    Jag undrade om du vet att det inte finns folk som är för ett utsuddande av könsrollerna och att hen har med det att göra. Inte om du vet att feminister inte hatar män. Det är väl två helt olika saker?

Är det? Varför vill man radera ut något man inte hatar?
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!