• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Dorian Ertymexx
    LunaLunatic skrev 2012-07-20 21:19:14 följande:
    Ta bort personliga pronomen!

I varje hen-tråd kommer argumentet...

Någon ger som exempel att två personer pratar.
    "Jag var till läkaren idag"
    "Jaså, vad sa hen?"

Men hallå!!!1!11!1!!! Man kan ju faktiskt skriva
    "Jag var till läkaren idag"
    "Jaså, vad sa läkaren?"

Om det är så smidigt att upprepa, varför ha "hon" och "han" ens?

"Jag var ute med Sara igår. Vi var på marknaden och åkte karusell och Sara vann ett gosedjur när Sara sköt änder."  Det funkar ju utmärkt!

(ja, jag vet att det förekommer fler personliga pronomen i inlägget men här väljer jag att fokusera på "han" och "hon" och det vedervärdigt äckliga könsstympande "hen") 
    Skål
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    FMGA skrev 2012-07-21 00:23:10 följande:
    Hmm, det borde jag ha kunnat räkna ut.

Jag tror du har bättre koll på vilka konspirationsteorier som är i svang bland våra svenska fundamentalister än jag.

Men det är en fascinerande läsning för det mesta, jag såg att någon redan börjat rabbla om batikhäxor.

Det är väl en benämning på kvinnor som uppnått en sådan hög ålder att fundamentalisten betraktar henne som ett värdelöst sexualobjekt, som dessutom inte har förstånd att inse att hon är förbrukad utan fortsätter att ha synpunkter på samhällsutvecklingen trots att den gått henne förbi.

Eller har du någon bättre definition på vad våra svenska högerextremister (för det är väl bara de som använder begreppet?) menar med batikhäxa?

Jasså, det gamla ordet, trodde det var ur bruk nu. Men men, vissa "hittepåord" går visst bra att älska och bruka. Obestämd
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Butterscotch

Hur i hela fridens namn kan man bli så irriterad över ett ord? Det är väl bara att välja att själv inte använda det. Problemet löst. Jösses...

• stjärnklar

Jag gillar inte heller den absurda könsneutraliseringen. Vi är olika helt enkelt. Tänk vad trist det skulle vara om alla vore lika, alla tyckte lika, alla tyckte lika. Det går utmärkt att skriva " h*n" om man inte vill avslöja genus. Sedan finns det ju andra sätt också att bevara könshemligheten. "barnet gjorde det eller det" "läkaren sa si och så" själv använder jag aldrig hen eftersom jag tycker det är ett vedervärdigt ord. Ni som använder ordet: Hur kan ni?

• EnAnonumius
    Anonym (q) skrev 2012-07-21 02:11:09 följande:
    Näbbstövelmaffia.
    Håna INTE samernas stövlar.Skrikandes
    Jag är kvinna, älskar att tänker logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • Lavish
    MaryArden skrev 2012-07-20 22:22:18 följande:
    Men du säger ju att "de som ligger bakom hen" (orkar inte titta på exakt formulering nu) har en agenda. Den agendan skulle ju isåfall inte kunna vara att behålla normerna, utan att ta bort dem.

Att du får gilla att städa och sköta hemmet, och en man får gilla samma sak, utan att någon tolkar in saker om er utifrån förutbestämda normer om huruvida det bara är hunsade kvinnor och tjejiga män som gillar såna kvinnosysslor.

Och utan könsnormeringar skulle det inte fynnas några normer att tvingas bryta. 
    Alltså, jag tror ju knappast att "de" har en vision om att alla ska bli olyckliga .

Jag tror att visionen är att alla normer ska bort, men jag tror att det är omöjligt. På samma sätt som det var omöjligt för alla i Sovjet att vara likvärdiga "kamrater" på riktigt. En norm som kräver gränsöverskridande tror jag gör fler olyckliga än den motsatta.

Det är ju trevligt att DU inte tolkar in saker om mig för att jag gillar att baka och klä mig i kjol. Men jag har fått kritik för båda sakerna utifrån att jag sitter fast en könsroll och yada yada.

Och det är väl egentligen en del av problemet jag ser. "Hen" är egentligen en man. Kanske en man som gillar strumpbyxor och läppstift, men fortfarande en person som till större delen ska uppfylla ett manligt ideal av att ta för sig, vara "rationell" och satsa på sig själv. Normen är fortfarande manlig även om man inte behöver vara man för att uppfylla den.
  • Lavish
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-21 04:24:06 följande:
    Du TROR. Vad sägs om att ta reda på det innan du börjar argumentera emot det?
    Vet du att det inte är så?
  • Mästaren
    stjärnklar skrev 2012-07-21 08:46:45 följande:
    Jag gillar inte heller den absurda könsneutraliseringen. Vi är olika helt enkelt. Tänk vad trist det skulle vara om alla vore lika, alla tyckte lika, alla tyckte lika. Det går utmärkt att skriva " h*n" om man inte vill avslöja genus. Sedan finns det ju andra sätt också att bevara könshemligheten. "barnet gjorde det eller det" "läkaren sa si och så" själv använder jag aldrig hen eftersom jag tycker det är ett vedervärdigt ord. Ni som använder ordet: Hur kan ni?

Jag förstår inte vad det är som gör "hen" till en mer absurd könsneutralisering än "h*n".      
  • The Green Witch
    stjärnklar skrev 2012-07-21 08:46:45 följande:
    Det går utmärkt att skriva " h*n" om man inte vill avslöja genus.
    Och hur uttalas h*n när man behöver säga det på riktigt och inte bara skriva det? :-O
  • Cloudyberry

Jag hatar också det kopiöst fula ordet.  

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!