• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-07-20 20:27:34 följande:
    Det finns inget som heter så det är ett påhitt, i den fysiska världen finns det vara han och hon samt ett fåtal hemafroditer.

Face, meet palm.

">

Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Snuttizen skrev 2012-07-20 20:33:23 följande:
    Eller? Jo, så här.

-Jag var hos läkaren idag.
    -Jaha, vad sa läkaren?
    -Att jag behöver lobotomeras.

Eller? Jo, så här.

-Varför då?/Vad sades?/I vilket ärende?/Vad kom ni fram till?/Vem bryr sig?
    -Jag är döende.

Nu är jag inte freudianist, men jag tror dina exempel säger en del om att du kanske skulle må bra av att prata med någon, din självbild verkar inte så positiv.
  • MaryArden
    Snuttizen skrev 2012-07-20 20:33:23 följande:
    Eller? Jo, så här.

-Jaha, vad sa läkaren?
    -Att jag behöver lobotomeras.

Eller? Jo, så här.

-Varför då?/Vad sades?/I vilket ärende?/Vad kom ni fram till?/Vem bryr sig?
    -Jag är döende.
    "Eller?" var riktat till Lavish och syftade på om jag hade uppfattat henne rätt, det var inte en förfrågan om alternativ. Det framgick i inlägget. 

Bortsett från det, vad vill du ha sagt? Ditt inlägg skulle lika gärna kunna vara argumentation för att vi varken ska använda oss av han, hon eller hen. För min del faller det sig naturligt att säga "vad sa hon (eller han)", att säga läkaren passar ibland, men skulle i de flesta fall kännas helt fel. Ska vi anpassa språket efter människorna eller människorna efter språket?
  • Dorian Ertymexx
    Veladis skrev 2012-07-20 20:36:03 följande:
    Det finns inget som heter talibannazifeminister, ändå tycker Faber att det är lämplig benämning på folk, så...

Men det är skillnad, Faber är MAN, och FÅR därför komma med hittepåord!!
  • Dorian Ertymexx
    FlörtAnonym skrev 2012-07-20 20:43:18 följande:
    Näe serru det är förstår du stor skillnad därför atteh... jo så här förstår du... ehhh... För att det är så! 

Jag antar att "bebisen" och "lillen" inte är hittepåord, utan konstanta ord som funnits sedan långt före Big Bang/skapelsen.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (q) skrev 2012-07-20 20:46:48 följande:
    "Vi har alltid gjort det på det krångliga och felaktiga sättet, så jag är van och jag ser därför ingen anledning till att sluta med det."

Skål
  • MaryArden
    Lavish skrev 2012-07-20 20:23:13 följande:
    japp, definitivt. Hade någon sagt hen om min läkare hade jag vänligt upplyst om könet på vederbörande.

Den enda poängen jag kan se med hen är om man t.ex skriver en instruktion till en allmän läsare och på något ställe måste använda han/hon. Eller när man diskuterar en person som man inte vet vad den har för kön och inte heller vet något annat om personen man kan använda för att beskriva denne.

Då är jag emot hen helt enkelt för att jag är emot tankegångarna bakom hen men då förstår jag egentligen att hen fyller ett rimligt syfte.
    Men om vi sitter och pratar om din blindtarmsoperation är det ju inte viktigt för mig att veta könet på din läkare, det påverkar mig ju ännu mindre än vad det påverkar dig? Hur kommer det sig att du skulle påpeka det?

Vi kanske är lite ot, men jag är ändå nyfiken på varför kunskapen om könet blir så viktigt. Du nämnde något tidigare om att kunna skapa sig en bild, men bara könet ger ju inte så mycket bild?

Min nuvarande teori är att du är sjukligt nyfiken på din omgivning ;) 
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-07-20 20:49:27 följande:
    Jah har aldrig nämnt nazister men ok.

Sant. Att vilja att individer ur båda könen ska ha rätt att vara som de vill, snarare än låsas in i stela gamla normer är PRECIS samma sak som att tvinga alla att hylla ledaren och jaga alla oliktänkande. Obestämd
  • Dorian Ertymexx
    Lavish skrev 2012-07-20 20:51:57 följande:
    Ja t.ex om man uppptäcker att det finns två grupper bland läkarna med helt olika lönelägen och arbetsuppgifter så kan det vara så att man har diskriminerat mot hens med tuttar eller hens med snopp?
    Men det finns ju ingen diskriminering, eller hur var det? 
  • MaryArden
    Lavish skrev 2012-07-20 20:23:13 följande:
    Då är jag emot hen helt enkelt för att jag är emot tankegångarna bakom hen men då förstår jag egentligen att hen fyller ett rimligt syfte.
    Förresten det här, är det för att du tänker att de här tankegångarna kommer att realiseras om hen blir vedertaget, eller är det mer en ideologisk markering?
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!