• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Faber
    Anonym skrev 2012-07-20 20:25:36 följande:
    Hur många personer som är intergender känner du (till)?
    Det finns inget som heter så det är ett påhitt, i den fysiska världen finns det vara han och hon samt ett fåtal hemafroditer.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Veladis
    Faber skrev 2012-07-20 20:27:34 följande:
    Det finns inget som heter så det är ett påhitt, i den fysiska världen finns det vara han och hon samt ett fåtal hemafroditer.

Det finns ingen som heter Faber heller, tror bara att du är hittepå. Pilutta dig.
  • Myrongen
    klangsan skrev 2012-07-20 20:25:11 följande:
    Till TS,

TACK TACK TACK TACK!!!!!! *bugar* Trodde faan jag var ensam om att fullkomligt avsky ordet hen?! Vad ända ini helvete? Jag har väl för faan 2 döttrar som jag kallar hon och en son  som kallas han å inte några jävla hens!!! Hönor har man i hönsgården!  GAAAHH!!

Trevlig kväll  
    DU är verkligen målgruppen för inlägget, du borde VERKLIGEN läsa (ursäkta spammet):

http://www.lottalok.blogspot.se/2012/06/hen-forstar-inte-riktigt.html
  • Anonym
    klangsan skrev 2012-07-20 20:25:11 följande:
    Till TS,

TACK TACK TACK TACK!!!!!! *bugar* Trodde faan jag var ensam om att fullkomligt avsky ordet hen?! Vad ända ini helvete? Jag har väl för faan 2 döttrar som jag kallar hon och en son  som kallas han å inte några jävla hens!!! Hönor har man i hönsgården!  GAAAHH!!

Trevlig kväll  
    Barn har man i ladan!
  • Anonym
    Grattis, du avslöjade just dig själv som ett skämt.
  • Jellybeanbaby
    Det finns inget som heter så det är ett påhitt, i den fysiska världen finns det bara han och hon samt ett fåtal hemafroditer.
    EXAKT!
  • Snuttizen
    MaryArden skrev 2012-07-20 20:19:53 följande:
    Jag tror vi pratar om varandra lite. Jag vill inte heller byta ut hon/han mot hen i de situationer där man vet könet. Jag ser fortfarande situationerna där det är relevant som försvinnande få, men precis som du tycker jag det är praktiskt med mer information när det är möjligt. Så han/hon när man vet könet, hen när man inte vet det.

Skillnaden kanske ligger i att du hellre ser meningsutbytet: 
    - Jag var hos läkaren idag. 
    - Jaha, vad sa han?
    - Det är en hon. Ja alltså, minns du att jag besökte amazonas för någon vecka sedan...?

Medans jag hellre ser: 
    - Jag var hos läkaren idag. 
    - Jaha, vad sa hen?
    - Ja alltså, minns du den där märkliga fläcken som vi hade roligt åt...?

Eller?
    Eller? Jo, så här.

-Jag var hos läkaren idag.
    -Jaha, vad sa läkaren?
    -Att jag behöver lobotomeras.

Eller? Jo, så här.

-Jag var hos läkaren idag.
    -Varför då?/Vad sades?/I vilket ärende?/Vad kom ni fram till?/Vem bryr sig?
    -Jag är döende.
  • Veladis

Det finns inget som heter talibannazifeminister, ändå tycker Faber att det är lämplig benämning på folk, så...

• Dorian Ertymexx
    FMGA skrev 2012-07-20 18:12:09 följande:
    Jo, att de ligger bredvid Eurabien-dokumenten är jag väl medveten om - rädslan att tappa kontrollen över kvinnor och barn eller invandrare har många gemensamma nämnare.

Förresten -  heter det Eurabien i konspirationsteorierna, jag trodde att det var Eurabia? 

Eurabia är ju det engelska namnet, men i Sverige talar vi dålig svenska!! {#emotions_dlg.djavulsk}
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    elinp88 skrev 2012-07-20 18:44:09 följande:
    Och det håller jag fullständigt med, jag avskyr uttrycket "Hen".... Och det var jag rakt med när svärfar nämnde liten i min mage som "Hen"... Man kan lika gärna säga bebisen eller liten.

Kan kan man, men exakt vad är skillnaden? Om problemet med "hen" är att det är könlöst så är ju "bebisen" eller "liten" EXAKT lika illa, eller hur?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!