• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • FMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-20 17:28:54 följande:
    Jag undrar hur styrdokument påverkar folks vardagsbruk av ord. Obestämd
    Hmm, jag var på väg att skriva att min förväntan på att aldrig få se styrdokumentet var stor, men sen frågade jag efter en länk i stället.

Min gissning är att styrdokumentet än slank hit och än slank dit, innan det styrde ned i diket.

Här i tråden får vi nog aldrig se det iallafall.

• Dorian Ertymexx
    FMGA skrev 2012-07-20 17:51:13 följande:
    Nja, jag kan hålla med dig om att det kan verka fånigt, men i grunden och egentligen är det bara tragiskt.

Som du kan se är den här tråden placerad under psykisk ohälsa och ts skriver att hen mår mycket dåligt när hen ser ordet användas. I ts fall är detta med sannolikt bara en överdrift, men jag har skrivit så länge på nätet att jag tappat räkningen på de mordhot eller andra hot som personer som har svårt att tolerera andra åsikter än de egna riktat mot mig.

Visst. Det ärr helt absurt - och förmodligen inget annat än munväder från  psykiskt instabila talibaner av olika slag.
    Inte desto mindre föredrar jag att lämna ut så lite som möjligt om min familj.

Men i princip har du rätt: Jag skulle aldrig säga hen om mitt barn i verkliga livet, men mot bakgrund av det jag skrev ovan så var hen praktiskt - jag slapp ju skriva hon/han. 

Skål

Smaklig måltid med skorna, CMM. ;)  
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Anonym (q)

Gula och gröna barnkläder går också bort. Herre gud, tänk på de stackare som ser en bebis och inte fattar vad det har för kön, de vet ju inte hur de skall bete sig då! Tänk om de av misstag skulle ge en docka till en pojke, då blir han ju bög!!!!!!1ett

Fast jag blir rätt konsternerad jag med när jag ser nån och inte fattar vad de har för kön. Mest för att jag inte av misstag skall förorätta dem.

• Opcode

Det mest tragiska är väl att "Jag hatar HEN tråden" mest drar till sig utrum kämpar som med murbräcka verkligen vill överglänsa alla andra med sina politiskt korrekta åsikter och bättre hur inskränkta och föråldrade alla andra är. 
    Det gör ju bara resonemanget går till absurda och larviga nivåer. Här sitter folk och kanske kastar bort timtals på att argumentera om ett litet djävla ord som om det skjälper eller upprätthåller mänskligheten. Ni är patetiska allihop. 

Ibland drar jag en anekdot från mitt liv... Jag inser det sakta men säkert att jag har varit med om det mesta.
  • Dorian Ertymexx
    FMGA skrev 2012-07-20 17:56:11 följande:
    Hmm, jag var på väg att skriva att min förväntan på att aldrig få se styrdokumentet var stor, men sen frågade jag efter en länk i stället.

Min gissning är att styrdokumentet än slank hit och än slank dit, innan det styrde ned i diket.

Som sagt, det ligger nog i den där hemliga byrålådan, bredvid eurabien-dokumenten. Tungan ute
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (q) skrev 2012-07-20 17:56:40 följande:
    Gula och gröna barnkläder går också bort. Herre gud, tänk på de stackare som ser en bebis och inte fattar vad det har för kön, de vet ju inte hur de skall bete sig då! Tänk om de av misstag skulle ge en docka till en pojke, då blir han ju bög!!!!!!1ett

Fast jag blir rätt konsternerad jag med när jag ser nån och inte fattar vad de har för kön. Mest för att jag inte av misstag skall förorätta dem.

Tänk på alla färgblinda - det blir ju per definition KÖNSFÖRVIRRADE!!! Gråter
  • ljung och viol
    Opcode skrev 2012-07-20 17:57:25 följande:
    Det mest tragiska är väl att "Jag hatar HEN tråden" mest drar till sig utrum kämpar som med murbräcka verkligen vill överglänsa alla andra med sina politiskt korrekta åsikter och bättre hur inskränkta och föråldrade alla andra är. 
    Det gör ju bara resonemanget går till absurda och larviga nivåer. Här sitter folk och kanske kastar bort timtals på att argumentera om ett litet djävla ord som om det skjälper eller upprätthåller mänskligheten. Ni är patetiska allihop. 

Håller med, bra skrivet!
  • Dorian Ertymexx
    Opcode skrev 2012-07-20 17:57:25 följande:

Och likväl sitter du här och skriver inlägg på inlägg. Tror du just satte dig själv som bild bredvid ordet "självmål" i NE.
  • Anonym (Hon)

tack,tack! äntligen någon som skriver en vettig tråd! klart som F att det heter hon och han och inte HEN. Förstår inte ens vem som kom på tanken?

• Faber
    FMGA skrev 2012-07-20 17:56:11 följande:

Se SOU 2006:75 där man friskt går på om maktstrukturer som inte finns, de är alltså foliehattar enligt dig.

en annan pärla:

Genus KI november 2009 där man faktiskt öppet använder ordet infiltration när man beskriver en av arbetsmetoderna.
    *Politiskt korrekt sidfot*
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!