• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Anonym (q)
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-20 16:42:15 följande:
    Japp.
    Jag instämmer.

Skillnaderna inom könen är minst lika stora som skilladerna mellan könen. Det finns fysiska skillnader - kvinnor har tuttar och höfter för att kunna föda och mata barn, män har kuk för att göra kvinnorna på smällen. Reproduktiva funktioner.

Men resten är huvudsakligen kosmetiskt. Män är längre och  tyngre, vilket inte nödvändigtvis betyder ett skvatt. Det är inte för att vi är jägare eller krigare av naturen, hade så varit fallet hade vi haft klor och huggtänder och läderhud snarare än att vara lika mjuka och ömtåliga som kvinnor. Det kan lika gärna vara ett skönhetsideal, som fåglars fjäderdräkt.

Det går inte att dra växlar på egenskaper som finns på båda sidor. Män i gemen är hårigare än kvinnor, men det finns rätt många kvinnor som är hårigare än rätt många män. Det finns rätt många kvinnor som är starkare än män, även om det inte är så för medianindividerna. Kvinnor har testosteron. Män har mer testosteron. Män har östrogen. Kvinnor har mer östrogen.

På insidan av kraniet är vi nästan identiska. Man kan se vissa skillnader på vuxna individer, men det kan lika gärna bero på miljö som arv, för hjärnan bygger om sig efter behov och användning. Och det går heller inte att placera personegenskaper på könen, för i blindtest stämmer det inte. Jag känner män som kan babbla i timmar om hur mycket deras fru pratar.

Så bortsett från kuk och fitta är skillnadena rätt obetydliga, speciellt i huvudet där jag snarare vill påstå att de är obefintliga.
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-07-20 15:53:37 följande:
    Vad grundar du det på? Med feminism syftar jag på den Svenska statsfeminismen, vilket variant menar du?

Heeere we go... Obestämd
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Faber
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-20 17:28:54 följande:
    Jag undrar hur styrdokument påverkar folks vardagsbruk av ord. Obestämd
    Det gör det nog. Har man ett dokument so innehåller den enda sanningen om hur t.ex. dagisverksamhet skall skötas kommer ju resten med automatiskt. Lite som med vissa andra ideologier.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Dorian Ertymexx
    CMM skrev 2012-07-20 16:03:57 följande:
    Det är ju just i de där lägena "hen" blir så urbota fånigt. För du vet mycket väl vilket kön ditt barn har, eller hur?  

Ja, men DU vet inte, och FMGA kanske inte vill att du ska veta heller.
  • Opcode
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-20 17:27:34 följande:
    Som Einstein. Han hade tvärfel, för han var ju ensam.
    Einstein har väl aldrig varit ensam? Han skrev ju inte ens sina teorier från början själv, han sammanställde och förfinade relativitetsteorin. 
    Däremot var Einstein och Niels Bohr i diskussioner angående kvant mekaniken som Einstein förkastade men som nu på senare år mer och mer experiment tyder på faktiskt stämmer.
    Ibland drar jag en anekdot från mitt liv... Jag inser det sakta men säkert att jag har varit med om det mesta.
  • Anonym (q)
    Kevin2011 skrev 2012-07-20 17:17:51 följande:
    - Jag hatar SYSKON. Det heter ju för fan SYSTER eller BROR!
    - Jag hatar FÖRÄLDRAR. Det heter för fan MAMMA eller PAPPA!

Orden syskon och föräldrar borde också tas bort så vi inte riskerar att bli könlösa.
    Ja, det är en konspiration av feministiska HBTQ-maffian för att slita de egentligen icke existerande privilegierna ur händerna på oskyldiga normativa medelålders vita män! Det vet ju alla att tockna däringa egentligen skulle kastrera gubbsen med sax, men det kommer de inte undran med så de försöker istället subversivt omkullkasta den naturliga världsordningen med subliminal mediapåverkan.

Så jag kräver att få bli tilltalad med "han"! Eller ännu hellre, "Ers nåd!"

ÄR DET FÖR MYCKET BEGÄRT?!?!
  • Anonym
    Anonym (q) skrev 2012-07-20 17:40:20 följande:
    Ja, det är en konspiration av feministiska HBTQ-maffian för att slita de egentligen icke existerande privilegierna ur händerna på oskyldiga normativa medelålders vita män! Det vet ju alla att tockna däringa egentligen skulle kastrera gubbsen med sax, men det kommer de inte undran med så de försöker istället subversivt omkullkasta den naturliga världsordningen med subliminal mediapåverkan.

Så jag kräver att få bli tilltalad med "han"! Eller ännu hellre, "Ers nåd!"

ÄR DET FÖR MYCKET BEGÄRT?!?!
    Nej, det  är det absolut inte. Ers Majonnäs Honungen *bugniger*
  • Dorian Ertymexx
    listoplisto skrev 2012-07-20 16:37:40 följande:
    Det blev ju också extremt tydligt med tråden om kvinnan som skulle köpa sex av en manlig eskort och blev ivrigt påhejad av folk i tråden för att det typ var en lyx hon absolut skulle få unna sig...

Skulle vara väldigt intressant med en likadan tråd, fast med helt dolda genus. Bara för att se folk slita sitt hår! ;D
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-07-20 16:55:56 följande:
    Eftersom det inte blir behandlade olika så är ju saken utagerad.

...
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!