• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Anonym (gillar ordet hen)

Som sagt ett bra praktiskt ord som underlättar språket.

• Faber
    HonHarPlattMage skrev 2012-07-20 15:54:14 följande:
    Det sista du skrev stämmer jättebra. Resten är jag osäker på.

Jag är jämställdhetsaktivist och försöker bekämpa matriarkatiska strukturer.
    Nja, jag tycker mig höra rätt mycket svammel om patriarkaliska strukturer . I den här artikeln säger hon ju det inte rent ut men det är ingen tvekan om vad hon menar med strukturer. www.ystadsallehanda.se/simrishamn/article1204056/Jaumlmstaumllldhet-har-en-enorm-attraktionskraft.html
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • CMM
    FMGA skrev 2012-07-20 15:12:37 följande:
    Visst är det så, särskilt om nivån på inläggen är densamma som i den här tråden.

Och det får mig att småskratta i just detta ögonblick medan jag har en som står här intill och trampar. Hen tycker vi ska åka till badstranden nu. 
    Det är ju just i de där lägena "hen" blir så urbota fånigt. För du vet mycket väl vilket kön ditt barn har, eller hur?  
  • Toboas
    Anonym skrev 2012-07-20 14:49:18 följande:
    Jag vill aldrig någonsin bli kallad för HEN, jag är faktiskt en HON!
    Fast om du deltar i en diskussion och dessutom väljer att vara anonym så är det väl praktiskt om man kan referera till dig som "hen" ifall du inte avslöjat dit kön innan?
    Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • Pallas
    CMM skrev 2012-07-20 16:03:57 följande:
    Det är ju just i de där lägena "hen" blir så urbota fånigt. För du vet mycket väl vilket kön ditt barn har, eller hur?  
    Men du vet inte och FMGA kanske inte vill avslöja det av anonymitetsskäl? Det är en plausibel förklaring.
  • CMM
    Pallas skrev 2012-07-20 16:08:53 följande:
    Men du vet inte och FMGA kanske inte vill avslöja det av anonymitetsskäl? Det är en plausibel förklaring.
    Om det skulle förhålla sig så lovar jag att äta upp mina strumpor.
  • Pallas
    Faber skrev 2012-07-20 15:58:32 följande:
    Nja, jag tycker mig höra rätt mycket svammel om patriarkaliska strukturer . I den här artikeln säger hon ju det inte rent ut men det är ingen tvekan om vad hon menar med strukturer. www.ystadsallehanda.se/simrishamn/article1204...
    Man nu tycker jag du läser som fan läser bibeln. 
  • PumpkinQueen
    Faber skrev 2012-07-20 15:58:32 följande:
    Nja, jag tycker mig höra rätt mycket svammel om patriarkaliska strukturer . I den här artikeln säger hon ju det inte rent ut men det är ingen tvekan om vad hon menar med strukturer. www.ystadsallehanda.se/simrishamn/article1204...
    Klart att du hör mycket om det, om du aktivt söker upp sådana artiklar.
  • PumpkinQueen
    CMM skrev 2012-07-20 16:03:57 följande:
    Och bara för att hen vet det måste hen tala om det för dig? Varför då?
  • vampyria2
    Anonym skrev 2012-07-20 10:17:44 följande:
    Det stämmer för transsexuella ja. Hälsa din son att det finns personer som är intergender och som alltså är varken man eller kvinna Det finns även intersexuella som rent fysiskt har båda könen, även om de oftast har en klar könsidentitet som är kvinna eller man.

Så nej, man är inte antingen eller och vet att man är en pojke eller flicka. Vissa vet lika bestämt att de är varken eller.
    Det har jag faktiskt inte hört talas om, härligt gillar när man lär sig nya saker hela tiden
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!