• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • läkarstudent

Men orka... hen är ju något man kan använda om man inte VET om det är en hon eller en han. För att det går snabbare än att säga "hon eller han". Mår du dåligt psykiskt av det så har du nog stora problem sen innan

• Faber
    FMGA skrev 2012-07-20 15:01:13 följande:
    Ditt exempel med styrdokument uppfattar jag som konspirationsanknutet.

Min egen uppfattning är att hen idag främst fungerar i skriftspråket och att det är osäkert om spridningen till taspråk kommer att bli särskilt märkbar under överskådlig tid.

Men om "hen" så småningom blir en del av talspråket beror detta i så fal inte på hemliga styrdokument avseende "henandets" befrämjande, utan på att hen korresponderar mot ett behov i talspråket. 

Till syvende och sist är det behovet som avgör, även om inlägg som det ovanför ditt naturligtvis får en och annan att småle en smula över hur det är möjligt att missförstå något så enkelt som betydelsen av  ett pronomen.
    Precis som jag uppfattar prat om patriarkaliska strukturer som konspirationsanknutet. Nej jag har aldrig sagt att hen enbart och i sig kan genomföra omvälvande förändringar, men det är ett symptom på de politiska vindar som blåser och den som förnekar det är antingen naiv eller ljuger medvetet och, varför ljuga om man inte har något att vinna på det?
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • FMGA
    PumpkinQueen skrev 2012-07-20 15:08:24 följande:
    Precis samma tanke har slagit mig. De som avskyr "hen" så mycket att de känner ett behov av att starta trådar om det, sprider ju ordet mycket mer än någon som bara använder det i en uppsats på universitetet. Skrattande
    Visst är det så, särskilt om nivån på inläggen är densamma som i den här tråden.

Och det får mig att småskratta i just detta ögonblick medan jag har en som står här intill och trampar. Hen tycker vi ska åka till badstranden nu. 
  • Jellybeanbaby
    Anonym skrev 2012-07-20 14:47:30 följande:
    Det säger inget mer än att det de facto inte går att sätta negativa känslor.

Ja ja ja... nu är det 30 "tack"
    Jag vet att det inte går att sätta negativa känslor.

Men ärligt, kan vi inte skapa en poll? Vem fan använder det genuspsykotrollpåhittade ordet "hen"???

Jag skapar en nu på stubben!
  • PumpkinQueen
    Faber skrev 2012-07-20 15:10:19 följande:
    Precis som jag uppfattar prat om patriarkaliska strukturer som konspirationsanknutet. Nej jag har aldrig sagt att hen enbart och i sig kan genomföra omvälvande förändringar, men det är ett symptom på de politiska vindar som blåser och den som förnekar det är antingen naiv eller ljuger medvetet och, varför ljuga om man inte har något att vinna på det?
    De enda som pratar om patriarkala strukturer idag är väl Antifeminister som klagar på att alla feminister vill förtrycka alla män, eftersom det ju bevisligen finns fler kvinnojourer än mansjourer....och sen citerar de Könskriget och så tycker de att saker är biff: Feminismen är bevisligen dum och elak.

Nalle
  • Faber
    PumpkinQueen skrev 2012-07-20 15:16:59 följande:
    De enda som pratar om patriarkala strukturer idag är väl Antifeminister som klagar på att alla feminister vill förtrycka alla män, eftersom det ju bevisligen finns fler kvinnojourer än mansjourer....och sen citerar de Könskriget och så tycker de att saker är biff: Feminismen är bevisligen dum och elak.

Nalle
    Det är betydligt mer än den dokumentären som ställer feminismen i dålig dager, även om jag tycker att den är en utomordentlig grundkurs för de som tidigare haft ett svalt intresse för sådana här frågor.
  • PumpkinQueen
    Faber skrev 2012-07-20 15:30:19 följande:
    Det är betydligt mer än den dokumentären som ställer feminismen i dålig dager, även om jag tycker att den är en utomordentlig grundkurs för de som tidigare haft ett svalt intresse för sådana här frågor.
    Har du märkt att de flesta feminister verkar ha en annan uppfattning än du om vad feminism är? Vad tror du att det beror på?
  • Faber
    PumpkinQueen skrev 2012-07-20 15:42:42 följande:
    Har du märkt att de flesta feminister verkar ha en annan uppfattning än du om vad feminism är? Vad tror du att det beror på?
    Vad grundar du det på? Med feminism syftar jag på den Svenska statsfeminismen, vilket variant menar du?
  • HonHarPlattMage
    PumpkinQueen skrev 2012-07-20 15:16:59 följande:

Nalle
    Det sista du skrev stämmer jättebra. Resten är jag osäker på.

Jag är jämställdhetsaktivist och försöker bekämpa matriarkatiska strukturer.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!