Inlägg från: Jellybeanbaby |Visa alla inlägg
  • Jellybeanbaby

Jag hatar HEN!!!

Anonym (HON/HAN) skrev 2012-07-19 22:01:14 följande:
    Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!
    Oh my god... JAG hade kunnat skriva det här inlägget. Fast det var inte jag som skrev det. Men jag känner precis likadant! *high five*

Jag har aldrig använt, använder inte och kommer aldrig använda detta fula dumma lilla påfund av genus"vetare".
  • Jellybeanbaby

Känslor givna: 16 tack, 9 du är inte ensam, 2 intressant.
    Det blir alltså 25 "röster" positiva till TS och 2 neutrala. Det säger nog det mesta.

VI ÄR INTE ENSAMMA OM ATT HATA "HEN"!

• Jellybeanbaby
    Anonym skrev 2012-07-20 14:47:30 följande:
    Det säger inget mer än att det de facto inte går att sätta negativa känslor.

Ja ja ja... nu är det 30 "tack"
    Jag vet att det inte går att sätta negativa känslor.

Men ärligt, kan vi inte skapa en poll? Vem fan använder det genuspsykotrollpåhittade ordet "hen"???

Jag skapar en nu på stubben!
  • Jellybeanbaby
    Faber skrev 2012-07-20 20:27:34 följande:
    Det finns inget som heter så det är ett påhitt, i den fysiska världen finns det bara han och hon samt ett fåtal hemafroditer.
    EXAKT!
  • Jellybeanbaby
    The Doctor skrev 2012-07-20 23:15:06 följande:
    Fan, fel tråd. Röstade i den andra och skrev i denna ha ha. Tungan ute
    Då gjorde du ju rätt ändå.
  • Jellybeanbaby
    The Doctor skrev 2012-07-20 23:12:18 följande:
    Nej, jag använder mig inte av ordet hen. Personligen har jag inga problem med att använda mig av andra pronomen och jag skulle egentligen inte spara så mycket tid som någon påstod ovan då jag skriver snabbt med touchdown metoden.

Jag har förståelse för att vissa anser att det är ett bra alternativ, men jag upplever att ordet missbrukas en hel del här på Familjeliv vilket gör att jag tycker det blir lite löjligt. Efter vad jag fattat det som är ordet tänkt som ett alternativ när man inte vet könet, här på FL bjäbbar folk om hen hit och hen dit för att de anser att könet är oviktigt. Att skälla på andra för att de inte håller med om att det är nödvändigt att mörklägga huruvida frågan handlar om en pojke eller flicka är ju bara löjligt. Jag har ingen exakt tråd att hänvisa till nu för jag pallar helt enkelt inte, men jag har märkt att fenomenet börjat sprida sig bland inläggen.
    Absolutement!
    Hen idén att genom att byta ut hen första bokstaven i ett pronomen skulle göra någon skillnad är nog hen dummaste hittills"
  • Jellybeanbaby
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-21 19:18:06 följande:
    Nope, det är precis där du har fel. Och vet du, jag börjar tro att du trollar, för det är knappast hemligt att förvänansvärt många föds med både och, eller något som är en blandning av de tu, där könet är oklart.
    SKÄMTAR du med mig? "Förvånansvärt många"? Where do  you get off??? Det är väl ca 0,01 % som föds med både och.

USA: What percentage of babies born in the US are hermaphrodites having sexual characterictics of both male and female?
    0.033% to 0.05%

Källa: http://wiki.answers.com/
  • Jellybeanbaby
    Plutteli skrev 2012-07-21 19:37:54 följande:
    Räknar man alla som föds som hemafroditer med blandade kön samt alla som föds med allehanda roliga variationer av könskromosomer (Tex ser ut som helt som en kvinna men har XY kormosomer) så är det ca 10% av befolkningen som INTE är rakt av man/kvinna. Sug på den!
    Ursäkta, men ud är ju körd i botten. Ska man räkna manhaftiga flickor som pojkar? Och feminina pojkar som flickor??? Du har visst inte tagit din medicin.

hermafrodit = någon som FÖDS med bägge KÖN.
  • Jellybeanbaby
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-21 19:55:33 följande:
    Okey. Vi börjar enkelt. Hur definierar du kön?
    KÖN är KÖN. Snopp eller snippa, eller för de 0,33% som har både och- då är de hermafroditer.

KÖN = SEX på engelska, som vi pratar om här, har inget med sexualitet att göra. Det kan finnas hur många sexualiteter som helst, MEN det finns fortfarande bara TVÅ kön + ev tvåkönad.
    VARFÖR HETER DET ANNARS TVÅKÖNAD??

Nötter. Om vi NU SOM ETT EXEMPEL räknar att det finns exakt hälften FÖDDA KVINNOR och hälften FÖDDA MÄN minus de som är FÖDDA HERMAFRODITER så finns det i PROCENT att 49,835% har snopp och 49,835% har snippa - och 0,33% hermies.

Vad är det som är så svårt att förstå, ´Dorian?
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!