FMGA skrev 2012-10-21 17:35:12 följande:
1 Nja, det är viss skillnad på en fråga från.....
2 Det är inte oväsentligt efter .....
3 Det handlar inte om personangrepp, utan....
4 Och som redan har påpekats för dig så handlar den här tråden inte om att någon försöker tvinga någon annan att använda hen, det är bara vi henanvändare som hävdar vår suveräna rätt till vårt eget språk, vilket orsakar frustration hos ett antal mer eller mindre språkligt och/eller politiskt förvirrade existenser.
Nu ska vi ta och bena ut ordentligt här.
Ja jag citerade fel person, ur minnet - men det spelar ingen som helst roll, eftersom att kontentan av mitt inlägg ändå går fram.
1 - NEJ det gör ingen skillnad för själva sakfrågan jag försökte få fram. Den går ändå fram.
2 - JO det är helt oväsentligt, särskilt eftersom jag själv gjort avbön hur många gånger som helst. Det är inte viktigt alls längre.
3 - Ber dig se nedan.
4 - FINE att ni henanhängare hävdar er rätt att använda ordet. Men tvinga för fan inte hela svenska folket att använda detta fjantord som redan har så många varianter så att det blir onödigt för gemene man.
Sen lägger du till det här IGEN, detta nedlåtande, den här tråkiga attityden du har,"språkligt och/eller politiskt förvirrade existenser".
Det är dags att du kommer ner från dina höga hästar. Du är inte språkligt och/eller politiskt förmer än vad jag eller någon annan är.
FMGA skrev 2012-10-21 16:36:59 följande:
Det är de små, små detaljerna som tillsammans bygger upp läsförståelsen.
Ska man vara riktigt noga så var det nog Daddy Cool som undrade varför inte nihka är feminist och dessutom påpekade att hon använde "vederbörande" då hon syftade på Element.
Alla är vi barn i början, och vi måste lära oss att krypa innan vi kan börja gå.
Språkförståelse är inte helt fel, ibland.
Spjälkning av ditt tidigare inlägg.
Du insinuerar att jag saknar läsförståelse.
Du insinuerar att jag är "barn i början" som måste lära mig krypa först. Du försöker alltså på ett skrattretande sätt påstå att du skulle vara min intellektuella överman? Tillåt mig skratta högt. Jag skulle inte låta dig snyta min näsa åt mig. Än mindre skulle jag respektera din åsikt, när du beter dig så svinaktigt.
Du insinuerar vidare att jag saknar språkförståelse.
Jag hoppas du inser, när du klappar dig själv på axeln för ännu ett "välformulerat" inlägg, att det bara är du som ser något roligt i det hela. Hela ditt sätt att skriva inlägg på är patetiskt.
Du och jag är inte i debatt med varandra - ändå BLIR det så - för att jag i minet citerar fel person.
Inser du hur mycket du skulle kunna göra med den där energin du slänger ut i inlägg efter inlägg?
För jag antar att det är därför du postar så sällan - varje inlägg tar väl en kvart innan den snurrat färdigt i din hjärna.
Lägg bara ner, FMG. Lägg ner. Ingen bryr sig och INGEN tycker du är rolig när du attackerar mig med dina, enligt dig, vitsiga formuleringar.