Inlägg från: Jellybeanbaby |Visa alla inlägg
  • Jellybeanbaby

Jag hatar HEN!!!

Element skrev 2012-10-18 17:32:01 följande:
    Jag har inga lösningar på detta, min avsikt var mest att peka på henanhängarnas hyckleri. Allt är en social konstruktion påstår de men ändå vill de dra nytta det som traditionellt har varit kvinnliga privilegier( i det här fallet beskydd) när det passar dem för att i nästa ögonblick ändra sig. Kort sagt de vill ha kvar kakan och äta den.
    Hm, jag förstår vad du menar. Men man ser ju inte direkt några killar starta Facebookgrupper med "HJÄLP OSS STOPPA GATUVÅLDET (efter krogbesök) NU"

Om man vill ha en förändring så måste nog de som är påverkade av de negativa effekterna påbörja den förändringen.
  • Jellybeanbaby

...mao det kommer inte vara några henanhängare som jobbar med den frågan.

• Jellybeanbaby
    Anonym (Eh?) skrev 2012-10-18 20:28:32 följande:
    Så killar startar inte Facebookgrupper mot gatuvåldet för att de är henanhängare? Eller stoppar henanhängarna dem???  

Förvånad hjälp
  • Jellybeanbaby
    Aaliyah skrev 2012-10-20 00:29:32 följande:
    Nihka: beundransvärt att du orkar. Själv tycker jag att diskutera med vissa här inne är ungefär lika fruktbart som att försöka övertyga en psykotiker om att ryssarna inte sänder meddelanden genom hans plomber...
    Varför fortsätter du då? Tur jag är i den här tråden så ofta att jag slipper läsa dina dumheter.
  • Jellybeanbaby

*inte
    *inte är i tråden så ofta

skulle det stå

• Jellybeanbaby
    Aaliyah skrev 2012-10-20 20:59:10 följande:
    Det har ett visst underhållningsvärde, särskilt dina inlägg brukar roa mig.
    Men jag skriver ju inte i den här tråden längre... :(
    Iaf kul att se att du får dig en släng av sleven. Det förtjänar du.

----

Förövrigt var det någon här ovan som undrade varför Daddy Cool inte använde "hen" isätllet för ordet "vederbörande".

Jag kan svara för mig, jag har använt ordet "vederbörande" eller "denne" i hela mitt liv.
    Till skillnad från "ordet" "hen" som jag aldrig någonsin kommer använda.

Det är just sånt där jag HATAR. När andra försöker bestämma vilka ord som "ska" användas. Lobba hos någon annan ffs.
  • Jellybeanbaby
    FMGA skrev 2012-10-21 16:36:59 följande:
    Det är de små, små detaljerna som tillsammans bygger upp läsförståelsen.

Ska man vara riktigt noga så var det nog Daddy Cool som undrade varför inte nihka är feminist och dessutom påpekade att  hon använde "vederbörande" då hon syftade på Element.

Alla är vi barn i början, och vi måste lära oss att krypa innan vi kan börja gå.

Språkförståelse är inte helt fel, ibland.

hade du något att säga mig personligen eller ville du bara hacka på mig med dina illa dolda personangrepp.

Jag vet att Daddy Cool sa det. Det är inte poängen.

*lämnar tråden - i sandlådan där den hör hemma*
  • Jellybeanbaby
    Aaliyah skrev 2012-10-21 15:34:53 följande:
    Trevligt att du förstår att det är olämpligt att försöka bestämma vilka ord som andra ska använda. Skrattande
    Trevligt att du förstår att det är olämpligt att försöka bestämma vilka ord som andra ska använda. {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Jellybeanbaby
    FMGA skrev 2012-10-21 17:35:12 följande:
    1 Nja, det är viss skillnad på en fråga från.....

2 Det är inte oväsentligt efter .....

3 Det handlar inte om personangrepp, utan....

4 Och som redan har påpekats för dig så handlar den här tråden inte om att någon försöker tvinga någon annan att använda hen, det är bara vi henanvändare som hävdar vår suveräna rätt till vårt eget språk, vilket orsakar frustration hos ett antal mer eller mindre språkligt och/eller politiskt förvirrade existenser.
    Nu ska vi ta och bena ut ordentligt här.

Ja jag citerade fel person, ur minnet - men det spelar ingen som helst roll, eftersom att kontentan av mitt inlägg ändå går fram.

1 - NEJ det gör ingen skillnad för själva sakfrågan jag försökte få fram. Den går ändå fram.
    2 - JO det är helt oväsentligt, särskilt eftersom jag själv gjort avbön hur många gånger som helst. Det är inte viktigt alls längre.
    3 - Ber dig se nedan.
    4 - FINE att ni henanhängare hävdar er rätt att använda ordet. Men tvinga för fan inte hela svenska folket att använda detta fjantord som redan har så många varianter så att det blir onödigt för gemene man.
    Sen lägger du till det här IGEN, detta nedlåtande, den här tråkiga attityden du har,"språkligt och/eller politiskt förvirrade existenser".
    Det är dags att du kommer ner från dina höga hästar. Du är inte språkligt och/eller politiskt förmer än vad jag eller någon annan är.
    FMGA skrev 2012-10-21 16:36:59 följande:
    Det är de små, små detaljerna som tillsammans bygger upp läsförståelsen.

Ska man vara riktigt noga så var det nog Daddy Cool som undrade varför inte nihka är feminist och dessutom påpekade att  hon använde "vederbörande" då hon syftade på Element.

Alla är vi barn i början, och vi måste lära oss att krypa innan vi kan börja gå.

Språkförståelse är inte helt fel, ibland.
    Spjälkning av ditt tidigare inlägg.

Du insinuerar att jag saknar läsförståelse.
    Du insinuerar att jag är "barn i början" som måste lära mig krypa först. Du försöker alltså på ett skrattretande sätt påstå att du skulle vara min intellektuella överman? Tillåt mig skratta högt. Jag skulle inte låta dig snyta min näsa åt mig. Än mindre skulle jag respektera din åsikt, när du beter dig så svinaktigt.
    Du insinuerar vidare att jag saknar språkförståelse.

Jag hoppas du inser, när du klappar dig själv på axeln för ännu ett "välformulerat" inlägg, att det bara är du som ser något roligt i det hela. Hela ditt sätt att skriva inlägg på är patetiskt.

Du och jag är inte i debatt med varandra - ändå BLIR det så - för att jag i minet citerar fel person.
    Inser du hur mycket du skulle kunna göra med den där energin du slänger ut i inlägg efter inlägg?
    För jag antar att det är därför du postar så sällan - varje inlägg tar väl en kvart innan den snurrat färdigt i din hjärna.

Lägg bara ner, FMG. Lägg ner. Ingen bryr sig och INGEN tycker du är rolig när du attackerar mig med dina, enligt dig, vitsiga formuleringar.
  • Jellybeanbaby

Jävlar vad långa inlägg i den här tråden

• Jellybeanbaby
    nihka skrev 2012-12-22 14:43:51 följande:
    I nyheterna rapporterades det att en person gett sig till känna som ansvarig för näthetsen mot göteborgseleverna och att hen (för att inte avslöja kön eller att det inte ansågs relevant)...

Bra exempel igår på P3 på hur man kan använda ordet hen.

Fast just i detta fallet så är det intressant eftersom de skyldiga kokats ner till två stycken, En kille, förnamn börjar på A och en tjej, smeknamn börjar på M.

Så just i detta fall... så hade det gjort skillnad.
    Well behaved women rarely make history
  • Jellybeanbaby
    nihka skrev 2012-12-22 16:59:06 följande:

När den nyheten jag refererar till släpptes var det bara tal om en person så i just detta fall vid just den tidpunkten var det faktiskt inte alls intressant. 
    Jag förstår inte, kan du förklara. H
    Hur blir det MINDRE intressant att få veta könet på den misstänkte?
  • Jellybeanbaby
    nihka skrev 2012-12-22 21:11:51 följande:

Jag förstår inte heller. Kan förklara hur det blir MER intressant att få veta könet på den misstänkte. 
    Herregud. Är du allvarlig? Drömmer

För den som vet vilka två som utpekades som uppviglare så är det av ALLT intresse att få veta att den skyldige var en han eller hon.
    Kan du verkligen inte se det?
  • Jellybeanbaby

Och jag har inte hört att polisen avskrivit någon men även om jag hört att polisen avskrivit en så är det ju av stort allmänintresse att få veta om det är tjejen eller killen som åker dit på det!!
    GAH. Att man måste förklara...

• Jellybeanbaby
    nihka skrev 2012-12-22 22:28:11 följande:

Ja, jag är allvarlig och när jag är det är jag det utan nedlåtande kommentarer, suckar och himlade med ögonen. Prova det!

Jag kan se att det skulle kunna vara intressant om man utgår från att de 2 misstänkta är de enda som kommer att vara misstänkta och att en eller båda är skyldiga fast ibland erkänner människor saker utan att de är skyldiga. Utredningen var inte klar när nyheten jag berättade om sändes. I Sverige är en misstänkt oskyldig tills den är dömd. I den nyhetsrapporteringen jag berättade om användes hen som inte anger kön för att man inte ville ange kön. Den här diskussionstråden handlar om hen och inte om hur polisen bör jobba.

OK ok ok. Men då handlar det om att man inte vill lämna ut någon info om personen som är skyldig. Inte specifikt just könet...

Ok ok. Jag fattar. Och ger mig.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!