• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Opcode
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-20 17:59:19 följande:
    Och likväl sitter du här och skriver inlägg på inlägg. Tror du just satte dig själv som bild bredvid ordet "självmål" i NE.
    Jag skrev några inlägg tidigare där du totalt dribblade bort dig i dina egna argument, men du ignorerade dom som tur var innan groppen blev för djup. Sen vad det gäller att skriva inlägg på inlägg, så kan vi ju göra en backtrack på några sidor så ser vi väl vem som luftboxats i timtal här. Självmål är du nog inte rätt person att prata om.  
    Ibland drar jag en anekdot från mitt liv... Jag inser det sakta men säkert att jag har varit med om det mesta.
  • FMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-20 17:57:29 följande:
    Som sagt, det ligger nog i den där hemliga byrålådan, bredvid eurabien-dokumenten. Tungan ute
    Jo, att de ligger bredvid Eurabien-dokumenten är jag väl medveten om - rädslan att tappa kontrollen över kvinnor och barn eller invandrare har många gemensamma nämnare.

Förresten -  heter det Eurabien i konspirationsteorierna, jag trodde att det var Eurabia? 
  • FMGA
    Faber skrev 2012-07-20 18:02:37 följande:
    Se SOU 2006:75 där man friskt går på om maktstrukturer som inte finns, de är alltså foliehattar enligt dig.

en annan pärla:

Genus KI november 2009 där man faktiskt öppet använder ordet infiltration när man beskriver en av arbetsmetoderna.
    Det är alltså skolans arbete för jämställdhet du tycker illa om, jag trodde att du syftade på andra styrdokument som tog upp den tilltänkta introduktionen av hen i ett större sammanhang än skolans.

Men om vi begränsar oss till skolan. Vad är det i den nya skollagen som du tycker är särskilt diskriminerande mot pojkar och hur kopplar du t ex mitt användande av "hen" till detta?
  • 1978
    Opcode skrev 2012-07-19 23:08:43 följande:
    Nej han eller hon skulle få kalla sig vad dom vill. Jag väldigt svårt att tro att dom skulle vilja vara utan tillhörighet på någon sida.
    Jag har träffat flera stycken som vill kallas för hen. Varför skulle inte ditt barn kunna vilja det?
  • Anonym (Hurra för hen!)

Ni som är emot användning av ordet hen, vad tycker ni att man ska säga när man pratar om någon som varken är man eller kvinna?
    T.ex. i meningsutbytet:
    -Hur mår Kaj idag?
    -H*n är mycket piggare.

• elinp88

Och det håller jag fullständigt med, jag avskyr uttrycket "Hen".... Och det var jag rakt med när svärfar nämnde liten i min mage som "Hen"... Man kan lika gärna säga bebisen eller liten.

• Bibbidi

Trots alla protester så är ordet här nu för att stanna. Ni låter som alla föräldrar som förr trodde att rock'n roll skulle göra ens barn till knarkare. Elvis Presley skulle bannlysas! 

Hahaha. Flört

Bara deal with it.  

♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • dreamy

Jag vet inte om jag är ensam, men jag tänker direkt då någon använder sig av ordet "hen" att denne anser att manligt och kvinnligt inte är lika värdefullt, dvs att någon av dessa är "finare" och av den anledningen inte vill ha olika ord...

Tack och lov har jag inte hört någon använda sig av hen i verkliga livet, men gjorde jag det skulle jag nog få gnaga av mig halva tungan för att inte börja garva åt dom Skrattande

• Fiona M

Är hen-motståndarna så otroligt dåliga på engelska att de stolt drar upp att "hen" - minsann! - betyder höna men har inte alls reflekterat över "barn"?

• Hallonpuff

gick förbi en vuxen människa idag
    som gick som en man
    långt böljande hår som en kvinna
    kläder som var feminina
    men med en röst som en man
    det var en HEN

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!