Inlägg från: ljung och viol |Visa alla inlägg
  • ljung och viol

Jag hatar HEN!!!

mama no1 skrev 2012-07-20 17:50:53 följande:
    Jag hatar också HEN ts. Jävla fjanteri!!
  • ljung och viol
    Opcode skrev 2012-07-20 17:57:25 följande:
    Det mest tragiska är väl att "Jag hatar HEN tråden" mest drar till sig utrum kämpar som med murbräcka verkligen vill överglänsa alla andra med sina politiskt korrekta åsikter och bättre hur inskränkta och föråldrade alla andra är. 
    Det gör ju bara resonemanget går till absurda och larviga nivåer. Här sitter folk och kanske kastar bort timtals på att argumentera om ett litet djävla ord som om det skjälper eller upprätthåller mänskligheten. Ni är patetiska allihop. 

Håller med, bra skrivet!
  • ljung och viol
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-23 21:02:06 följande:
    Jag vill ha det som det alltid varit, frågor på det? Jag gillar normal forskning, inte den här nya onormala där alla ska avkönas så att queer-rörelsen kan växa sig starkare pga folks identitetsosäkerhet. Frågor på det?

samma här
  • ljung och viol
    Hen låter löjligt. Men henom låter fan ännu värre. Kräks
  • ljung och viol
    Opcode skrev 2012-07-25 04:03:07 följande:
    Helt allvarligt, vi har kommit fram till följande för ca 98 sidor sedan. Dom som inte gillar Hen kan använda Denne istället och dom som gillar hen kan använda hen.

Det finns inget vettigt argument mot denne annat än att det är förknippat med maskulint genus, något som genomsnitt svensken undantaget dom aggressiva feminister som hävdar att hen är betydligt bättre bryr sig om. 
    Det är det som är så ironiskt, för samma argument används av motståndarna till att påstå att man inte är för jämlikhet. Och ska man sitta och träta om förbannade ord när man snackar jämlikhet så har det gått åt huvudet på folk. Vi har väl för helvete viktigare problem att lösa i landet och världen än att anklaga folk för att vara antifeminister för dom inte tycker om ett ord som dom inte finner naturligt i sitt vokabulär? 

Jag står fast vid det, jag kommer aldrig använda ordet hen eller henom i mina meningskonstrukt, sen kan den som vill kalla mig antifeminist om DENNE inte förstår bättre.
  • ljung och viol
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-26 14:40:41 följande:
    Alla hans inlägg gentemot mig är passivt aggressiva eller rent ut aggressiva där han jämför mig med nån med svåra psykoser eller hur det nu var. Hans sätt att diskutera på ligger på en talibans nivå.

Jag förstår inte varför man inte får tycka illa om ordet "hen".
    För mig kommer det ordet alltid hamna innanför citationstecken för för mig är det inget riktigt ord och jag kommer aldrig använda det.

Tycker ockå det är konstigt att man inte får tycka så. Låter som en diktatur.
  • ljung och viol
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-26 15:03:35 följande:
    Nej. Det har jag aldrig sagt. Jag vill inte att vi förvirrar barn. Jag vill inte att det läggs ett skatte-öre på denna pseudo-diskussion. Det här är ett ord enbart AV genustyckare FÖR genustyckare.

Transor etc är säkert jätteglada. Men trots det - förvirra inte barnen som sagt. Tänk på majoriteten! Vi är väl en demokrati ändå va?

PunpkinQueen du skrev också:
    "Men oavsett hur någon annan beter sig så har du fortfarande ansvar för ditt EGET beteende. Just nu beter du dig rätt illa (att kalla någon för taliban är ju inte direkt vänligt) och det ser ju inte så bra ut. Är det verkligen det intrycket som du vill ge människor?"
    Alltså... titta på Dorians s.k. härskartekniker, titta på de egenskaper han tillskriver folk (läs ordentligt) och kom sen tillbaka och säg vem som diskuterar mer eller mindre bra. Ok?

Klistrar in en kommentar från nånstans som jag tyckte var bra. Jag önskar att ALLA genustyckare och radikalfeminister läste detta och tänkte igenom det riktigt noga. Tänk. Efter. Före.

Det är ju sant att det finns statistiska könsskillnader. Män är mer våldsbenägna bl.a. för att kvinnor belönat detta sexuellt under evolutionen. Män som var våldsamma var bättre på att försvara avkomman mot grottbjörnar och liknande. Kvinnor som valde att göra barn med sådana män hade större chans att föra sina gener vidare.
    Idag är det antagligen tvärtom - en hetlevrad man har större chans att köra ihjäl barnen i en bilolycka - men det genetiska programmet sitter kvar.
    Kvinnor är mer empatiska (redan i spädbarnsåldern är flickor mer intresserade av ansikten än vad pojkar är). Antagligen en egenskap som utvecklats för att kvinnorna, med sin svagare fysik, var bättre rustade att stanna hemma och ta hand om barnen medan männen var ute och jagade.
    Män tävlar, likt älgtjurar, om kvinnors gunst och utvecklar en större tävlingsinstinkt. Vilket kan antas ge löneskillnader gentemot den som mer prioriterar den direkta omsorgen om avkomman.
    Men våra stackars feminister tror att dessa skillnader beror på att vi behandlar pojkar och flickor olika. Det tragiska är att de kan hålla på och gnata i tusentals år utan att rubba de nedärvda könsskillnaderna. När ska de fatta?
    Diggar dig Jelly. Vi har precis samma åsikt.
  • ljung och viol

Jag är kvinna men vägrar kalla mig feminist. För det feministerna sysslar med nuförtiden kan liknas vid en sekt.

• ljung och viol
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-26 15:14:56 följande:
    samma här! Vem vill bli kopplad till FI-askon?
  • ljung och viol
    PumpkinQueen skrev 2012-07-26 15:18:10 följande:
    Jag kallar mig inte heller för feminist.

Det kan jag förstå.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!