Inlägg från: ljung och viol |Visa alla inlägg
  • ljung och viol

Jag hatar HEN!!!

Faber skrev 2012-07-26 18:10:47 följande:
    De som använder hen är oftast rödvinspimplande vaginaltalibaner.
  • ljung och viol
    Faber skrev 2012-07-26 22:00:18 följande:
    Men nu har vi det och hen fyller ingen funktion, den här mantran om att könet är irrelevant i vissa situationer och att det därför krävs ett nytt ord handlar i grund och botten om genusteori och en önskan om att den skall komma i förgrunden. Den dag vi sparkar alla genuspedagoger och river upp kvoteringsbeslut men ändå fortsätter att använda hen skall jag tro på dig.
  • ljung och viol
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-31 15:10:56 följande:
    Gud, nu går du offtopic.

Förstår mig inte på er "hen" förespråkare. Så fort nån säger att de är emot ordet så ska de malas ner i asfalten med ordrika inlägg från Dorian och Pumpan t ex.
  • ljung och viol
    Faber skrev 2012-08-07 12:59:06 följande:
    Man är man, kvinna eller hermafrodit och i det sistnämnda fallet opererar man sig oftast så att man blir antingen man eller kvinna. Hur man känner sig är oväsentligt. Om jag känner mig som en alv så innebär det just det och inget annat. Jag är alltså ingen alv hur mycket jag än känner mig som en sådan eller önskar att jag var.
  • ljung och viol
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-10 17:59:24 följande:
    Hmh!

Det jag har svårt för att förstå är att inte hen-förespråkarna inser att slaget är förlorat. För varje tråd, inlägg, artikel och twitterstorm så gör de bara bort sig mer och mer. Ingen bryr sig på allvar om att använda ordet "hen" och ingen kommer att göra det, förutom en MYCKET MYCKET liten grupp radikala genustyckare.
    Och vilka består "twitterstormen" av? Jo just det, samma grupp.
  • ljung och viol

Hen låter feminint, de kunde åtminstone valt ett ord som låter könsneutralt.

• ljung och viol

Jag upprörs inte bara av hen utan hela genusdebatten. Som enligt mig gått helt överstyr. 

Kan tillägga att mina åsikter inte är särskilt PK. Men varför måste de vara det? Varför måste man alltid vara så politiskt korrekt. Jag föredrar att vara mig själv!   

• ljung och viol
    PumpkinQueen skrev 2012-10-15 16:56:59 följande:

Men du har ju valt att missförstå både hen och genusdebatten. Fast om det får dig att känna dig speciell och unik, så kör på. Det är ju helt upp till dig om du vill läsa vad folk skriver eller hitta på saker istället.

Nej, jag är väldigt insatt ska du veta. Men när man går emot er tro så har man missuppfattat osv.
  • ljung och viol
    Jellybeanbaby skrev 2012-10-21 15:09:27 följande:
    Men jag skriver ju inte i den här tråden längre... :(
    Iaf kul att se att du får dig en släng av sleven. Det förtjänar du.

----

Förövrigt var det någon här ovan som undrade varför Daddy Cool inte använde "hen" isätllet för ordet "vederbörande".

Jag kan svara för mig, jag har använt ordet "vederbörande" eller "denne" i hela mitt liv.
    Till skillnad från "ordet" "hen" som jag aldrig någonsin kommer använda.

Det är just sånt där jag HATAR. När andra försöker bestämma vilka ord som "ska" användas. Lobba hos någon annan ffs.
  • ljung och viol
    CMM skrev 2012-10-24 23:35:59 följande:
    "Inte definiera sig som man eller kvinna...", ja jag säger då det. Trots att den här Noah av allt att döma är en kvinna till det fysiska blir hon alltså kränkt när folk inte köper att hon hittar på sin egen könstillhörighet. Kan tycka det är rätt larvigt av henne.

Med det sagt förstår jag inte heller riktigt varför det ska finnas könsspecifika frisersalonger. 
    Man får väl ta och bestämma sig då. Det skulle ju inte funka om alla gick runt och var både en han och en hon.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!