Inlägg från: ljung och viol |Visa alla inlägg
  • ljung och viol

Jag hatar HEN!!!

Hittade en grupp på facebook. "Vi som vill kalla oss hen".
    Vart är världen på väg egentligen?

• ljung och viol

Noah kanske borde tänka över ett könsbyte..

Ett samhälle där alla kallade sig hen och var både man och kvinna skulle inte fungera i längden.

Lika lite som det skulle fungera om alla gick klädda i niqab/burka.  

Känns som Noah är av de personer som vill få uppmärksamhet genom att vara konstig.         

• ljung och viol
    Anonym skrev 2012-10-28 16:52:02 följande:
    Låt folk kalla sig hen då?

Det gör de ju redan, om du inte har märkt det.
    Otroligt löjligt.  

• ljung och viol
    Anonym skrev 2012-10-28 16:59:45 följande:

Varför skulle inte världen fungera om alla gick i burka? Behöver du se ett ansikte, en kropp och en kön för att kunna samtala med någon, handla och betala dina varor?
    Om svaret på detta är JA.... sluta använda internet!! (där pratar du väl och handlar utan att se någon person, deras kön och kroppar)

Oj, förlåt, du kanske inte kan läsa detta inlägg för att jag inte ger dej ett kön på den som skriver det. jag har en fitta, går det bättre nu???   

Idiotiskt inlägg.
  • ljung och viol
    Anonym skrev 2012-10-28 17:02:15 följande:
    Kanon. Det stör dig va? Mår du bra av att störa dig?

Är bara så trött på alla som skriker kränkt för minsta lilla.
  • ljung och viol

Anonym skrev 2012-10-28 17:08:50 följande:
    Dvs; JA och slut på argument.Glad
    Då kan du återgå till din bekantskapskrets där alla kvinnor har långt hår och rosa rosetter och männen har skägg så slipper du störa dej på alla trådar på Familjeliv som du kallar löjliga. En ny presbild och ett bättre nick vore kanske också att tänka på eftersom du är väldigt könlös själv, du skriver att Noah vill ha uppmärksamhet genom att vara konstig... känner man andra genom sig själv..?

På vilket sätt är jag könlös?? Ser du inte att det är en kvinna på bilden så är du väl synskadad.
    Vad vet du om min bekantskapskrets? Jag är 100 % kvinna och njuter fullt ut av att vara det. Har inget behov att bli man eller ngt slags mellanting. Gillar att måla läpparna röda och ha kjol. Underbart! Det feminina är vackert! 

• ljung och viol

Anonym skrev 2012-10-28 17:19:48 följande:
    FAN JAG ÄR SYNSKADAD!!!
    För det där såg definitivt inte ut som samma bild som är vid ditt könlösa nick. 

Nej, det är en annan..

Men kan gärna lägga upp min presbild. Är iofs osminkad där, men det syns att jag är en kvinna!

Lär väl få anonyma kommentarer om hur ful jag är, men det får man tåla när man lägger ut bilder så här.    
  • ljung och viol
    Anonym skrev 2012-10-28 17:23:49 följande:

Alltså, gå en självhjälpgrupp eller nåt om du blir så provocerad så du måste leta upp en mer kvinnlig bild av dej själv för att försöka bevisa att du inte är någon hen.

Åh, vad jag blir trött på folk som känner sig kränkta för minsta lilla. (inget direkt citat, men det räcker) 

Jag är stolt över att vara kvinna. Något fel med det?? 

• ljung och viol
    nihka skrev 2012-10-28 17:27:01 följande:
    Hur vet du att Noah inte redan gör det eller bara inte vet ännu, eller funderar så länge att livet tar slut innan svaret kommer eller något annat du inte tänkt på än?

Alla kommer inte att kalla sig hen. Alla gör ALDRIG något exakt lika - det är det som är tjusningen med människan. Men låt oss ponera att alla skulle kalla sig själva hen och det inte gick att se om vi var män eller kvinnor, vad är det absolut mest problematiska som skulle kunna hända tro du? (Fast jag vet att det aldrig skulle hända för jag för en kommer aldrig att kalla mig själv för hen, varken grammatisk hen eller könstillhörighetshen)

Kanske det, men om du har fel vore inte det lite jobbigt för Noah och andra som är som Noah "på riktigt"? 
    Det skulle bli svårt när det gäller relationer. Eller skulle alla automatiskt bli bisexuella?
  • ljung och viol
    nihka skrev 2012-10-28 17:37:41 följande:

Två gånger i mitt liv har jag blivit misstagen för en man och jag ser enligt min egen mening "normalkvinnlig" ut utan smink, men det kan ändå bli så. Jag har en manlig bekant med din frisyr. Inget som är självklart för dig är automatiskt självklart för alla andra. Hen är inte en okvinnlig kvinna eller en omanlig man. Det handlar inte om det. 
    Ok
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!