Inlägg från: ljung och viol |Visa alla inlägg
  • ljung och viol

Jag hatar HEN!!!

Anonym skrev 2012-10-28 17:41:06 följande:
    det synd att du är kvinna för att du har.....? långt hår? du kan väl lika gärna vara en androgyn man.
    Jag tycker du behöver fundera varför du är så stolt över att ha en fitta mellan benen istället för en kuk, mår du bättre av att du kan titulera dej en kvinna? Varför då? Borde du inte vara stolt över personen du är inuti istället för att vara nöjd med att du "är kvinna" och går i kjol, sminkar dej osv. följdfråga, varför blir du så jäkla provocerad av de som är stolt över sin person, snarare än sitt kön? 
    Om du vore nöjd i din kropp och inte ha något att bevisa skulle du ignorera mina inlägg helt och inte ta åt dej.

Som vanligt går det inte att diskutera med er hen-älskare. Jag är aboslut inte nöjd med min kropp.
    Jag är fet och tycker jag själv är ful. Klädde mig ganska androgynt en period av mitt liv. Har aldrig mått så dåligt som då. Jag mår som bäst när jag är extra feminin, lite smink, smycken och klänning eller kjol.

• ljung och viol

Sen är det väl ganska få killar som använder rött läppstift och har håret i en fläta.
    Det finns, men som sagt ovanligt.  

• ljung och viol
    Aaliyah skrev 2012-10-28 18:35:13 följande:
    Men hur blev ämnet i tråden ditt utseende?

Ja, det kan man undra.
  • ljung och viol
    Aaliyah skrev 2012-10-28 18:41:24 följande:
    Tror du att du inte kommer att få använda läppstift längre om någon annan använder uttrycket hen?

Har jag sagt det eller? Men jag vill inte bli kallad det. Använder inte det ordet själv, skriver han/hon istället.
    Funkar utmärkt.
  • ljung och viol
    Anonym skrev 2012-10-28 18:53:38 följande:
    Aaliya, det blev viktigt eftersom påståendet att om vi inte kunde identifiera kön på alla, t.ex om alla personer gick i burka, skulle inte samhället överleva. När jag motsa detta genom att säga att på Internet är vi väl könlösa (helst om man jag neutralt nick och bild) blev reaktionen: jag ska fan visa att jag kan sminka mig och lägger upp en bild för att bevisa detta. När jag sedan skrev att vara så osäker att man är mer lycklig och nöjd att man har en snippa än att vara mest nöjd med den person man är inuti, fick jag etiketten hen-älskare. Tyder på dålig självkänsla enligt mig om man inte kan diskutera utan fördomar och behovet att sätta etiketter på personer man inte känner. Men om uppfattningen att det man har mellan pannbenen är viktigare än det man har mellan benen gör mig till en hen-älskare så kan jag bära det etiketten även om jag aldrig ens sagt ordet hen högt IRL.
    Nej, det skulle inte funka om alla gick klädd i burka. Det säger väl sig självt. Sen kan man inte jämföra internet med den "verkliga" världen.
  • ljung och viol
    Anonym skrev 2012-10-28 19:38:11 följande:
    Varför säger det sig själv att världen inte skulle fungera om alla gick i burka? Om personer blir kära på nätet kan man väl bli kär i t.ex en burkaklädd arbetskamrat utan att ha sett formen på hans nyckelben? Hur tror du synskadade personer blir kära när de inte ser dina rosa rosetter och killarnas obligatoriska skägg? Som att snacka med en vägg det här...

Vad får du rosa rosetter och skägg ifrån??
  • ljung och viol

Varför är det bara ok att framföra sin åsikt om den passar in i den så kallade PK-mallen?

• ljung och viol

Har insett att det bästa vore att hålla mina inte så politiskt korrekta åsikter för mig själv.
    Man blir bara "hatad" och nertryckt av alla. 
    Så mycket för den åsiktsfriheten.    

• ljung och viol

Dagens feminism är inget annat än ett skämt.
    En ursäkt för kvinnor som behandlats illa av män att skrika ut sitt manshat och inte behöva stå till svars för det.

• ljung och viol

Ser fram emot när ordet börjar dyka upp i vanliga romaner. (eller inte)

Vet att det redan finns några barnböcker som har det.  

• ljung och viol

Jag tror det var en kvinna som kom på ordet.

• ljung och viol
    Anonym () skrev 2012-11-05 11:25:26 följande:
    Jag är heller ingen beundrare av hen, men jag respekterar dom som gör det och blir inte helt rabiat när jag hör någon som använder hen. Jag kan bara inte på något sätt få detta att låta naturligt.

Jag har en flicka, och jag försöker uppfostra och forma henne som den person hon är. Men jag kan egentligen bara en lägga en grund för henne att arbeta med när hon blir äldre. Alla människor är unika och formas efter hur deras personlighet och attityd ser ut.

Jag kan inte se något fel i att man som förälder uppfostrar sina barn som flicka eller pojke. Vill jag fostra min dotter till en duktig liten flicka som älskar rosa och Disney, ja då gör jag det. Vill Berit uppfostra sin son till en grabbig pojke som älskar att leka krig, ja då gör hon det. Och vill nu dessa genusmedvetna människor fostra sina barn till könslösa hen individer ja då gör dom det.

Men sluta kalla oss som valt att inte använda oss av genus för billig våp, idioter , och alla andra nedvärderande ord för att vi valt en annan väg!
    Bra skrivet!
  • ljung och viol
    Anonym skrev 2012-11-11 14:31:18 följande:
    Nej enbart HEN är ett ord för bajs. Vi använder det istället för skit och bajs  vår familj."Nu ska jag gå och lägga lite "hen" i toan.Min pappa brukar säga "det smakade hen redan i käften" om han tycker att något smakar illa.

Det ska jg nog också börja göra!
  • ljung och viol
    Mummyfied skrev 2012-11-11 22:23:23 följande:
    Men oj, hur är det möjligt att missförstå ordets innebörd så grovt?

Jag förstår vad ordet betyder. Men eftersom jag inte gillar det så skriver jag istället han/hon.

Men som vanligt så ska hen-älskarna få det till att vi som inte väljer att säga det inte förstår dess innebörd.

Löjligt!     
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!