• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • MaryArden
    Lavish skrev 2012-07-20 20:51:57 följande:
    Ja t.ex om man uppptäcker att det finns två grupper bland läkarna med helt olika lönelägen och arbetsuppgifter så kan det vara så att man har diskriminerat mot hens med tuttar eller hens med snopp?
    Hen är ju något som används om individer, man skulle ju inte säga att gruppen Hon har mer betalt än gruppen Han. Eftersom hen är ett tillägg och inte en ersättning till det befintliga språket finns det ingen mening med att använda hen i sammanhang där det inte passar. 
  • Lavish
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-20 21:08:13 följande:
    Men det finns ju ingen diskriminering, eller hur var det? 
    Öh va?!
  • Faber
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-20 21:07:29 följande:
    Sant. Att vilja att individer ur båda könen ska ha rätt att vara som de vill, snarare än låsas in i stela gamla normer är PRECIS samma sak som att tvinga alla att hylla ledaren och jaga alla oliktänkande. Obestämd
    Vem har sagt att jag är emot lika rättigheter? Feminismen är inte för jämlikhet dock.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Lavish
    MaryArden skrev 2012-07-20 21:11:49 följande:
    Hen är ju något som används om individer, man skulle ju inte säga att gruppen Hon har mer betalt än gruppen Han. Eftersom hen är ett tillägg och inte en ersättning till det befintliga språket finns det ingen mening med att använda hen i sammanhang där det inte passar. 
    Nej man skulle säga kvinnor och om läkarnas kön inte får omnämnas i något sammanhang vet man ju inte vilka som är kvinnor och vilka som inte är det.
  • Faber
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-20 21:03:49 följande:
    Men det är skillnad, Faber är MAN, och FÅR därför komma med hittepåord!!
    Skrattande
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Veladis
    Faber skrev 2012-07-20 21:12:46 följande:
    Vem har sagt att jag är emot lika rättigheter? Feminismen är inte för jämlikhet dock.

Jo, det är feminismen, men inte din galna fantasi-form av feminismen.
  • Lavish
    MaryArden skrev 2012-07-20 21:08:44 följande:
    Förresten det här, är det för att du tänker att de här tankegångarna kommer att realiseras om hen blir vedertaget, eller är det mer en ideologisk markering?
    Tja, jag tror att det finns grupper som propagerar för att könsidentiteterna ska suddas ut, och att införandet av hen hör samman med det. Om de verkligen har möjlighet att ha framgång är osäkert, och sker säkerligen inte BARA för att hen sprids. Hursomhelst är det en utveckling som inte är odelat positiv.
  • Anonym (Hen är framtiden)
    klangsan skrev 2012-07-20 20:25:11 följande:
    Till TS,

TACK TACK TACK TACK!!!!!! *bugar* Trodde faan jag var ensam om att fullkomligt avsky ordet hen?! Vad ända ini helvete? Jag har väl för faan 2 döttrar som jag kallar hon och en son  som kallas han å inte några jävla hens!!! Hönor har man i hönsgården!  GAAAHH!!

Trevlig kväll  
    Du har alltså 3 barn = 3 lador. Så nu vill du dra in byggnader i debatten och könsbestämma dem?
  • Veladis

Alltså, ba, feminister är ena riktiga ondingar, ba, med läskiga åsikter som jag egentligen inte fattar elelr har koll på, men som jag älskar att hata, va. För jag gillar riktig jämställdhet där män och kvinnor är lika värda, ba, och har samma rättigheter, va, fast sen är ju faktiskt män och kvinnor så oooolika va, så män liksom kanske tjänar mer, ba, och det gör inget då, va. För så har de fan alltid varit, va. Och kvinnorna kan liksom vara hemma och stå vid spisen, för det VILL de faktiskt, och då är det riktig jämställdhet, ba, att alla gör som de vill ba.

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!