• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Faber
    Lavish skrev 2012-07-21 08:59:09 följande:
    Vet du att det inte är så?
    Ja det vet han för Dorian har minsann läst 180p genusvetenskap på universitetCool
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Faber
    FMGA skrev 2012-07-21 00:23:10 följande:
    Hmm, det borde jag ha kunnat räkna ut.

Jag tror du har bättre koll på vilka konspirationsteorier som är i svang bland våra svenska fundamentalister än jag.

Men det är en fascinerande läsning för det mesta, jag såg att någon redan börjat rabbla om batikhäxor.

Det är väl en benämning på kvinnor som uppnått en sådan hög ålder att fundamentalisten betraktar henne som ett värdelöst sexualobjekt, som dessutom inte har förstånd att inse att hon är förbrukad utan fortsätter att ha synpunkter på samhällsutvecklingen trots att den gått henne förbi.

Eller har du någon bättre definition på vad våra svenska högerextremister (för det är väl bara de som använder begreppet?) menar med batikhäxa?

Vad dåligt påläst du är men man blir väl sådan när man tror att onda män jagar en hela tiden, då hinner man inte förkovra sig.
  • Pallas
    The Green Witch skrev 2012-07-21 09:17:21 följande:
    Och hur uttalas h*n när man behöver säga det på riktigt och inte bara skriva det? :-O

Det uttalas "hasterisken".
  • The Green Witch
    Pallas skrev 2012-07-21 12:10:33 följande:
    Det uttalas "hasterisken".
    Hahaa!
  • FMGA
    Faber skrev 2012-07-21 12:00:06 följande:
    Vad dåligt påläst du är men man blir väl sådan när man tror att onda män jagar en hela tiden, då hinner man inte förkovra sig.
    Visst är jag dåligt påläst beträffande vad jag betraktar som gosskörens världsbild.

Jag tycker nog att reaktionen är den väsentliga i sammanhanget, dvs att gosskören går upp i falsett när den anser att sången om konspiratoriska  styrdokument, genustalibaner, batikhäxor och svensk statsfeminism störs  av oinsatta fanatiker.

Onda män jagar jag däremot inte, snarare noterar jag att förvirrade gossar alltid jagar upp sig när de inte får ha sina fantasier ifred.

Men om du väljer att fantisera på ett offentligt forum får du nog finna dig i att du kan få fantasier och språkbruk ifrågasatta.

Lustigt att det alltid tycks vara ett sånt ståhej på gosskören här på FL:s genusavdelning, åtminstone de få gånger jag läser här. Och än roligare att det lilla ordet "hen" får gosskören att misstänka att batikhäxorna har planer på att göra dem till kastratsångare.
  • Anonym (q)
    stjärnklar skrev 2012-07-21 08:46:45 följande:
    Jag gillar inte heller den absurda könsneutraliseringen. Vi är olika helt enkelt. Tänk vad trist det skulle vara om alla vore lika, alla tyckte lika, alla tyckte lika. Det går utmärkt att skriva " h*n" om man inte vill avslöja genus. Sedan finns det ju andra sätt också att bevara könshemligheten. "barnet gjorde det eller det" "läkaren sa si och så" själv använder jag aldrig hen eftersom jag tycker det är ett vedervärdigt ord. Ni som använder ordet: Hur kan ni?
    Läs litet i tråden.

Jag vet att det är 66 sidor, men varje ord du sade har redan sagts och besvarats ett par dussin gånger.
  • Faber
    Anonym (q) skrev 2012-07-21 12:55:45 följande:
    Läs litet i tråden.

Jag vet att det är 66 sidor, men varje ord du sade har redan sagts och besvarats ett par dussin gånger.
    Det gör det inte mindre sant.
  • Anonym (Håller med TS)

Hatar också ordet hen. Liksom hela min familj och min kille och hans familj och alla jag pratat med på jobbet. Skulle mitt barn bli kallad hen på dagis så har jag och min kille pratat om att vi lugnt skulle kunna leta efter andra dagis som säger HAN och HON. För det är ju det vi är och alltid kommer vara.

• Faber
    FMGA skrev 2012-07-21 12:50:53 följande:
    Visst är jag dåligt påläst beträffande vad jag betraktar som gosskörens världsbild.

Jag tycker nog att reaktionen är den väsentliga i sammanhanget, dvs att gosskören går upp i falsett när den anser att sången om konspiratoriska  styrdokument, genustalibaner, batikhäxor och svensk statsfeminism störs  av oinsatta fanatiker.

Onda män jagar jag däremot inte, snarare noterar jag att förvirrade gossar alltid jagar upp sig när de inte får ha sina fantasier ifred.

Men om du väljer att fantisera på ett offentligt forum får du nog finna dig i att du kan få fantasier och språkbruk ifrågasatta.

Lustigt att det alltid tycks vara ett sånt ståhej på gosskören här på FL:s genusavdelning, åtminstone de få gånger jag läser här. Och än roligare att det lilla ordet "hen" får gosskören att misstänka att batikhäxorna har planer på att göra dem till kastratsångare.
    Jag sa aldrig att du jagade onda män, jag sa att du inbillar dig att onda män jagar dig så fort du inte får medhåll i dina politiska åsikter.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!